7. juuli 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Mis on persoonibränd ja kuidas seda müüa?

Me kõik teame, et Coca-Cola, Ariel ja Toyota on tuntud toodete brändid. Aga mis on ühist Peep Vainul, Anni Arrol ja Tiger Woodsil? Neil kõigil on tugev persoonibränd.

Mis on persoonibränd?

Persoonibränd on sinu isiku kuvand ehk see, mida teised inimesed sinu nime kuuldes mõtlevad või millega sind seostavad. Sinu persoonibrändi “klientideks” on  kõik, kes sind tunnevad ja teavad - sinu sõbrad, töökaaslased, lähedased, koolikaaslased ja isegi inimesed, keda oled kohanud vaid korra või paar. Lisaks on sinu brändi kaudseks sihtgrupiks ka inimesed, keda sa ise täna ei tunne, näiteks võimalikud uued tööpakkujad.

Enamik inimesi ei teadvusta, et neil on oma persoonibränd juba sünnist saadik olemas. Kõik sinu tegevused mõjutavad sinu persoonibrändi kuvandit ja sinu mainet. See puudutab sinu tegevust internetis ja samavõrra sinu tegemisi tööl, kodus, koolis ja vabal ajal.

Edasipürgiv inimene peab tänases maailmas ennast järjest enam "müüma" - näiteks uue töökoha otsingul, oma idee selgitamisel, projekti elluviimisel jne. Seetõttu muutub järjest olulisemaks, milliseid tundeid ja arvamusi sinu isik teistes tekitab. Sinu praegune kuvand ongi sinu bränd - olgu see siis hea või halb, teadlikult suunatud või lihtsalt välja kujunenud.

Persoonibränd internetis

Suure tõenäosusega omad sa vähemalt ühes sotsiaalvõrgustikus profiili, olgu selleks siis Facebook, Orkut, LinkedIn, Twitter või mõni muu. Kas oma profiilile infot lisades mõtled ka sellele, kes ja miks seda infot loevad? Paljudel inimestel on kõik andmed alates sünnipäevast ja hobidest kuni nende peopiltide ja puhkuseplaanideni kõigile nähtav. Väga paljud sotsiaalmeedia kasutajad ei mõtle kahjuks oma andmete privaatsusele ja kuvandile, millise mulje avaldatud info sinust loob.

Alati võib keegi sinu kohta leitavat infot mitte nii heal eesmärgil ära kasutada või mis veelgi tõenäolisem - sinu tööandja võib omada profiili samas suhtluskanalis ja lugeda sealt välja infot, mis ei soodusta sinu karjääri. Sellepärast tasub ettevaatlik olla ja mõelda, milline info teha avalikuks ja mida näidata vaid lähematele sõpradele.

Eriti käib see fotode kohta. Sa ei taha ju, et tulevane tööandja või äripartner näeks su peopilte, mis kahtlemata sõpradele on lõbusad vaadata, aga teistele jällegi sinust ebaproffessionaalse mulje võivad jätta.

Hakka oma persoonibrändi aktiivseks omanikuks ja tegevjuhiks

Kõik saab alguse sinu elu peamistest eesmärkidest, mida sa soovid elus saavutada ja millisena võiksid teised inimesed sind tutvustada? Sellest lähtuvalt saad luua omale isikliku tegevusplaani. Näiteks - millisel erialal oleks vaja ennast täiendada, kuidas oma enda oskusi ja teadmisi paremini müüa, millises valdkonnas kontaktivõrgustikku laiendama jne. Mõtle, et sa oled ise oma elu disainer ja kujundad selle täpselt selliseks nagu sina soovid.

Võta oma brändi juhtimine enda kätte, muidu  teevad seda teised inimesed.

Töötades 40 aastat ühel ametikohal ja enda täiendamise vastu mitte huvi tundes, ei saa sa öelda, et “oman 40 aastat kogemust X alal”. Sul on üheaastane kogemus, mida sa 39 aastat kordad.

Võib-olla sa teed oma tööd hästi ja ülemus on sinuga rahul, samuti su kliendid. Aga kas ka sina oled oma eluga rahul? Kui enam midagi õppida ei ole ja töö muutub rutiiniks, on aeg muutusteks.

Alates tänasest lõpeta unelemine, pane oma unistused kirja, loo nende põhjal eesmärgid ja tegevuskava ning alusta ühe tegevuse kaupa eesmärkide elluviimist. Ela sellist elu nagu sa tõeliselt väärid ja kujunda oma persoonibränd vastavalt oma tõelistele eesmärkidele, omandatud kogemustele, oskustele ja soovidele.

Oma järgmistes artiklites aitame sul seada eesmärke, jagame nõuandeid brändi kujundamisest ja selle turundamisest. Räägime sotsiaalmeediast ning muudel persoonibrändi arendamise teemadel.

Autor: Signe Sillasoo, Persoonibrändi blogi - Triin Pinka

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700