21. juuli 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas avastada oma persoonibrändi?

Tugev Persoonibränd on oluline, kui soovid tänases tihedas konkurentsis eristuda teistest. Persoonibränd muudab sind uutele tööandjatele ja klientidele märgatavamaks. Aga mis siis, kui sa pole ikka veel kindel, milline on sinu persoonibränd?

Enne kui alustad oma persoonibrändi loomise ja turundamisega, jõua endas selgusele - kes sa oled? Mõtle rahulikult läbi, kes sa oled, mida sa oskad teistele pakkuda ja mida sa soovid teha oma ülejäänud elu jooksul. Need on kõik rasked küsimused, aga ilma selleta jääb sinu bränd sisutühjaks.

Enda väärtuste ja eesmärkide avastamine ja määratlemine on oluline, kuna see võimaldab visualiseerida oma karjääriteed ja samal ajal seada eesmärke.

Mõned olulised küsimused, mida endalt küsida:

• Mis on su missioon?

• Keda sa teenid?

• Mis on su tulevikuvisioon?

• Mis on sinu iseloomuomadused?

• Mis on sinu tugevused?

• Mis sind motiveerib?

• Mis on sinu lühi- ja pikaajalised eesmärgid?

• Mis on sinu definitsioon edust?

• Mille järgi sa soovid, et inimesed sind mäletaksid?

• Kuidas sa soovid, et teised inimesed sind tutvustaksid oma tuttavatele?

• Mis mõju sa tahad jätta inimestele?

Leia oma nišš ja saa eksperdiks

Ole tähelepanelik selle suhtes, mida teised sinust räägivad, sest see on osa sinu brändist. Kas töökaaslased kirjeldavad sind kui loomingulist ja intelligentset inimest? Kõiki positiivseid omadusi, mida teised sinus näevad, võta oma brändi kujundamisel arvesse. Pane kõrva taha ka kriitika, et teaksid, mida parandada on vaja.

Sinu persoonibränd peab peegeldama sinu huvisid ja seda, mida sa soovid saada või saavutada. Sul tuleb eristuda teistest, leides oma nišš või positsioon, mis sulle kõige paremini sobib. Sinu nišš peab olema spetsiifiline teema, milles suudad ka eksperdinõu anda. Kui sa veel ei ole ekspert,  siis nüüd on aeg, et omandada vajalikud oskused ja saada selleks.

Meeldib see sulle või mitte, sinu persoonibränd on see, kuidas teised inimesed sind näevad. Ideaalis, olles avastanud oma brändi, seostatakse sinu nime just nende omaduste ja valdkondadega, mida sina tahad, et teised sinus näeksid ja sind tunneksid.

Head pealehakkamist!

Autor: Signe Sillasoo, Persoonibrändi blogi - Triin Pinka

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700