31. august 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

LinkedIn - parim tööalane sotsiaalvõrgustik

Sotsiaalsed võrgustikud on internetis levinud juba aastaid – paljud alustasid Rate.ee ja Orkutiga, viimasel ajal on populaarsed Facebook, MySpace ja Twitter. Minu arvates on persoonibrändi ja karjääri seisukohalt kõige olulisem sotsiaalne võrgustik LinkedIn.com, mis on Eestis seni vähem levinud.

LinkedIn on USAst alguse saanud ärialane sotsiaalvõrgustik, mis ühendab tänaseks üle 70 miljoni professionaali – alates valdkonna spetsialistidest kuni suurfirmade tippjuhtide ja investoriteni. Uuringu järgi 85% USA firmadest kasutab LinkedIni oma uute töötajate värbamise protsessis.

LinkedIn sobib hästi tööalaste kontaktide haldamiseks ja muudab sinu kontaktivõrgustiku läbipaistvaks, näitab inimeste omavahelisi kontakte, nendega seotud firmasid ja kajääri ajalugu. Mina ise kasutan LinkedIni oma avaliku CV-na, mida ma jooksvalt täiendan.

Kuidas alustada LinkedIn kasutamist?

1. Alusta www.linkedin.com aadressilt, loo konto ja täida ära profiili põhilised andmed. Pane kirja oma praegune ja ka varasemad töökohad, haridustee, kuuluvus organisatsioonidesse ja klubidesse.

2. Koosta oma eesmärkidest lähtuv “Summary” ehk lühitutvustus. Too välja oma peamised saavutused, kogemused ja eristuvad tugevused. Mõtle teksti kirjutamisega oma sihtgrupile – mida tahaksid sinu kohta lugeda võimalikud uued tööandjad, kliendid või äripartnerid?

3. Lisa profiilile foto - see muudab sinu profiili elavaks ja inimesed tunnevad sind paremini ära.

4. Lisa viited oma firma veebilehele, võimalusel oma personaalsele veebile, twitterile või blogile. Määra ka oma profiilile personaalne aadress (näiteks www.linkedin.com/in/rainrannu), mis muudab sinu profiili otsingumootorites leitavaks.

5. Kasvata oma kontaktivõrgustikku. Heaks tavaks peetakse, et aktiivsel LinkedIn kasutajal on vähemalt 40-50 kontakti. Pikema karjääriga ja aktiivsematel inimestel on sadu kontakte. Kui sa oma profiili andmed korralikult ära täidad, siis pakub LinkedIn sulle automaatselt inimeste kontakte - kolleegid, koolikaaslased jne. Loodetavasti leiad nii esimesed 10-20 kontakti. Lisaks on võimalik kontakte lisada otsingu kaudu või importides oma kontakte Outlookist, Gmailist ja muudest e-posti teenustest. Kutsu oma sõbrad ja kolleegid LinkedIni kasutajaks.

6. Liitu erialaste gruppidega. Grupid ühendavad sama valdkonna, huvi või taustaga inimesi, olgu selleks tööandja, ülikool (EBS, Tartu Ülikool), organisatsioon (JCI Estonia) või konkreetne teema. Gruppides on sul võimalik jälgida temaatilisi uudiseid, vestlusi ja soovi korral aruteludes kaasa rääkida ning oma nime ja teadmisi tutvustada. Grupid pakuvad häid võimalusi oma võrgustiku laiendamiseks, sarnaste huvide ja erialaga inimeste leidmiseks. Gruppide leidmiseks kasuta gruppide kataloogi ja otsingut, eelista suurema liikmete arvuga gruppe. Kui sinu valdkonnas sobivat gruppi pole loodud, võid selle ise luua.

 Alusta juba täna oma LinkedIn konto ja korraliku personaalse profiili loomisega. Jõudu!

 

 

Autor: Persoonibrändi blogi - Martin Villig, Urve Vilk

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700