Vaata, millised on 10 sotsiaalmeedia kasutajatüüpi

USA päritolu blogija ja sotsiaalmeedia spetsialist Adrian Chan (www.gravity7.com) toob oma uuringus välja 10 sotsiaalmeedia kasutajatüüpi, kirjeldades nende käitumismustrit, tegutsemismotiive, suhtlusstiili ja palju muud. Sotsiaalmeedia all on nende isikutüüpide määramisel mõeldud pea kõiki Web 2.0 keskkondi alates Facebookist kuni Wikipediani. Allpool on lühikokkuvõte tema uuringust.

1. Positsioonifänn – isikule on oluline teda ümbritsev materiaalne ja mittemateriaalne maailm. Talle läheb väga korda kõik, mis tõstab tema sotsiaalset staatust – asjad, mida ta omab; olulised isikud, kellega lävib jne. Identifitseerib end staatusesümbolite ja väärtuste kaudu. Tema jaoks on tundlik teema, kas ja kuidas tema tegemiste vastu huvi tuntakse ja kui tähendusrikas on ta sotsiaalses elus. Talle meeldib koguda sümbolilise tähendusega, eriti Facebookis tuntud, online þetoone (näiteks parim sõber, hea kuulaja jne). Arvab, et avalikkuse ette toodud saavutused jätavad temast hea mulje ning annavad suurema sotsiaalse tunnustuse.

2. Kriitik – kindlasti loomeinimene, enamasti kirjanik või tihedalt kirjutamisega seotud. Tema jaoks on äärmiselt oluline faktiline täpsus, seetõttu võtab osa Wikipedia sissekannete toimetamisest või pöörab tähelepanu vigadele, mis sotsiaalmeedias (foorumid, Facebook, Twitter) tema teele ette satuvad. Ta on uue aja interneti jaoks väärtuslik inimene, kes võtab pühendunult osa blogimisest, kommenteerimisest, toimetamisest. Üritab vältida massilist online sõbrunemist – enamus kontakte on tööalased.

3. Sotsialiseeruja – käib sotsiaalmeedias, et hoida end seal toimuvaga kursis - sõprade uudiste, ürituste teadaannete ja muuga. Usub online kogukondadesse ja saab sellest positiivse süsti. Laseb end kergelt tööst ja personaalsest elust sotsiaalmeedia abil kõrvale vedada. Teeb tihti „Facebooki puhkepause“. Liitub tihti uute sõpradega, sisestab sõbralikke kommentaare, tekste ja kirjutab teistele tunnustusi.

 4. MC – ehk master of ceremony on uudiste looja, auditooriumi kaasaja ja aktiivne sotsiaalmeedia kasutaja. Päriselus sotsiaalselt mitte väga aktiivne. Tema jaoks on väga oluline auditooriumis huvi tekitamine ja selle pidev ülalhoidmine. Ta levitab humoorika sisuga infot, üritab leida sensatsioonilisi infokilde ja neid ühena esimestest jagada jne. Peab auditooriumi tagasisidet väga oluliseks. Panustab paljudesse sotsiaalvõrgustikesse ja kogukondadesse.

5. Hiilija – häbelik sotsiaalmeedia kasutaja, keda peetakse ka passiivseks kasutajaks. Teda tõmbab sotsiaalmeedia poole võimalus jälgida privaatselt teiste tegemisi. Ta ei tõmba endale tähelepanu, kuid käib online keskkondades päris tihti ja jätab endast maha väga palju klikke. Omab sotsiaalmeedias toimuvast väga head ülevaadet. 

6. Sõber – hindab kõrgelt sõprussuhteid ja sõpru. Teab täpselt oma sõpruskonna sisemisi nalju, tavasid ja suhtlusstiili. Teda motiveerivad eelkõige inimesed, keda ta tunneb lähedalt. Kasutab sotsiaalmeediat ürituste koordineerimiseks ja sellega seotud info vahetamiseks. Liitus sotsiaalvõrgustikuga, kuna kõik tema sõbrad juba olid seal (tahab olla oma sõprade lähedal nii online kui offline).  

7. Looja – loob, ehitab ja avalikustab. Peab oma kohalolekut online keskkondades väga oluliseks ning kasutab seda peamiselt enda kätetöö esitlemiseks. Võrguelu on tema päris elu pikendus, mida ta peab päriseluga sama oluliseks. Usin infolooja, kelle postitused liiguvad suure ringi sotsiaalvõrgustike kasutajate seas. Üks nendest, kes võtab kasutusele uusi Web 2.0 tehnoloogiaid ja levitab nende kohta infot ka teistele.

8. Arvamusavaldaja – peab end arvamusliidriks ning võtab aeg-ajalt sotsiaalvõrgustikes sõna. Teda huvitab eelkõige olemasoleva informatsiooni kommenteerimine, mitte nii väga info loomine. Ei ole niisama targutaja, vaid räägib asjast ja asjalikult. Tema isiku online reputatsioon, kredibiilsus on tema jaoks väga oluline.

9. Võitleja – Tähelepanu võitmiseks segab teiste vestlusi, torkab tihti vahele. Võtab fookusesse ühe teema, grupi või indiviidi, kellega tegeleb kõige aktiivsemalt. Talle meeldib vastandumine ja ärritunud olekus sotsiaalvõrgustikes välja elamine. Teda huvitavad häkkerite kogukonnad. Suhtub viisakalt avatud keskkondadesse, kus info loojaks on internetikasutajaid, kuid torpedeerib kommertslikel eesmärkidel sotsiaalvõrgustikesse paisatud informatsiooni.

10. Harmonisseruja – hindab gruppi kuuluvust ja sealt saadavat kasu. Kui MC`le pakkus grupp eelkõige huvi suure auditooriumina (kus levitada oma infot), siis harmoniseeruja hindab grupisuhteid. Pöörab teistele grupi liikmetele tähelepanu, annab tagasisidet ja kuulab. Hoiab oma sõprusringkonda kinnisena ega lase sisse juhututtavaid. Teeb asju, mis muudavad tema sõprusringkonda rõõmsaks. Otsib kontakti sõpradega, kes mingil hetkel muutuvad grupisuhetes vähemaktiivseks. 

 

 

 

 

Osale arutelus

  • Urve Vilk, PR-blogi Vare & Jaakkola

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Pidupäev Kuulsaalis

Pane pidu veerema Kuulsaalis! Lõbus ajaveetmine ja mõnusad söögid-joogid muudavad Sinu pidupäeva kõigile meeldejäävaks!

Viljandi Pärimusmuusika Ait

Viljandi Pärimusmuusika Ait on mõnus koht, kuhu tulla kontserdile, loengusse, seminarile, konverentsile, tähtpäevi pidama ning vaadet ja õhkkonda nautima. Asume Viljandi südames, Viljandi Lossimägedes ja 360-kraadine postkaardivaade on hinna sees.

Küsitlus

Kuidas Sinu firmas suvepäevi peetakse?

  • Kahepäevased suvepäevad linnast eemal
    28%
    28%
  • Ühepäevased suvepäevad linnast eemal
    17%
    17%
  • Meeskonnaüritus töökoha lähedal
    10%
    10%
  • Suvepäevi ei peeta
    45%
    45%

Valdkonna tööpakkumised

Teabevara