5. oktoober 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Juhi ennast kui ettevõtet

Kujuta ette, et sinu persoonibränd oleks justkui sinu firma ning sina oled omanik. Lisaks omaniku rollile pead täitma ka tegevdirektori, personali-, IT-, finants- ja turundusjuhi kohustusi. Bränd küll kuulub sulle, aga ainult sellest ei piisa - sa pead oma brändi eest hoolitsema ning seda erinevates valdkondades.   

 

Võtame näiteks sinu kui tegevdirektori:

·     Sa vastutad firma ja iseenda eest (firma on antud juhul su persoonibränd).

·     Päeva lõpuks on tulemuseks kas edu või isiklik läbikukkumine. Kõik on su enda kätes.

·     Sina oled otsustaja, igas valdkonnas.

·     Otsustajana saad ise oma saatuse valida. Sul on selleks lausa volitus ja kohustus.

Järgmiseks oled sa personalijuht:

·     Inimesed, kellega sa ennast ümbritsed, näitavad sinu olemust. Personalijuhina pead ümbritsema end tugevate liitlastega. “Värba” inimesi, kes toetavad ja aitavad sul eesmärke ellu viia. Otsi inimesi, kellel on sinuga sarnased huvid, kuid samas ka oskused, mis sinu omasid täiendaks.

·     Mida rohkem inimesi on sinu kontaktvõrgustikus, seda paremini oled sina ja su äri varustatud vajaliku informatsiooni, nõuannete ja muu igapäevaselt vajaminevaga.

·     Kõige raskem ongi personalijuhina leida need õiged inimesed, kellele sina väärtust pakud, ning kes sulle tugeva ärilise eelise loovad.

Nüüd oled sa IT-juht:

·     IT-juhina pead teadma, kuidas panna tehnoloogia enda kasuks tööle.

·     Näiteks kuidas ehitada veebilehte, et tutvustada oma persoonibrändi oma sihtgrupile. Tänapäeval on selleks lihtsad teenused (näiteks Edicy.com või Wordpress).

·     Personaalsete e-mailide ja kontaktide halduse efektiivne korraldamine

·     Isegi telefoniraamatu haldamine, täiendamine ja tagavarakoopiate tegemine.

·     Igapäevased ja lihtsad tegevused aga hooletusse jättes võib tekkida oluline infokadu.

Aeg on finantsjuhi roll võtta:

·     Igaüks peab olema oma personaalne finantsjuht, kuna mingil hetkel oma elus kogume “suurema või väiksema varanduse”. Ära toetu ainult finantsnõustajatele vaid hakka õppima, kuidas ise juhtida, kontrollida ja investeerida oma raha.

·     Kaalu kuluefektiivseid võimalusi persoonibrändi reklaamimiseks, mis aitavad jõuda sinu soovitud sihtgrupini.

·     Kasuta ära oma võrgustiku tugevust finantsalase nõu saamiseks ning planeerimiseks. Küsi tuttavatelt ekspertidelt nõu.

Viimaks oled turundusjuht:

·     Turundusjuht tegeleb ka avalike suhetega, sa pead end esitlema kogu aeg.

·     Sa oled oma persoonibrändi peamine eestkõneleja. Kõik, mida sa ütled või teed, võidakse kasutada sinu heaks või sinu vastu.

·     Kanna oma “turunduse mütsi” ja ära võta seda kunagi peast. Iga uus inimene, keda kohtad, võib su elu muuta. Nii et hoia oma turunduse tööriistad käepärast.

·     Õpi online-turundamist, otseturundust ja kõike, mis puudutab avalikke suhteid ja reklaami. Need teadmised tulevad sulle ainult kasuks.

Firma juhtimisega oled kindlasti töö juures kokku puutunud. Nüüd on vaja saadud kogemusi rakendada oma “persoonibrändi” firma juhtimises. Mida paremini seda teed, seda paremad ja mõõdetavamad on tulemused. Alguses on vaja investeerida, seejärel hakkab vaikselt kasum tekkima. Edukat brändijuhtimist!

Autor: Urve Vilk, Persoonibrändi blogi - Triin Pinka

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700