25. oktoober 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

“Mõtle out-of-box” on rumal soovitus

Kõik on võimalik, mõtle out-of-box, unista ilma piirideta – kes poleks neid “häid” soovitusi kuulnud? Need on toredad klišeed, aga kahjuks need igas olukorras ei tööta.

Üldjuhul saad sellised ülesandepüstituse peale suure hulga üldiseid ideid, mis konkreetse küsimuse lahendamiseks on sageli kasutud. (Ok, nendega saab edasi tööd teha ja arendada nendest mõned väga head ideed, aga alati ei ole selleks ju aega.)

Psühholoogid on ammu tõestanud, et kõigil inimeste, isegi kõige loovamatel, on äärmiselt raske tulla läbimurdeliste ideedele kui ei ole seatud ühtegi piirangut. Meie aju lihtsalt ei oska millelegi keskenduda.

Kuidas siis leida häid ideid? Ülesannet andes anna ette ka piirangud, mis reaaluses Sul paratamatult olemas on. Näiteks: “tahame x  segmendis käibe kasvatamiseks ideid, mida saame ellu viia 60 päeva jooksul, mille investeering ei ole suurem kui 75 000 krooni idee kohta ning mille tasuvusaeg on alla aasta” töötab paremini kui “tahame uusi ideid äri arendamiseks".

Autor: Urve Vilk, Indrek Maripuu

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700