2. november 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kes on tegelikult firma visiitkaart?

Istud sõpradega mõnusalt sohval ja naudite sünnipäevamöllu. Sulle meeldib hea ja vaba õhkkond. Tutvud külalistega. Nagu vahel ikka, läheb jutt ka töiste tegemiste peale. Varsti tajud, et nii nagu on palju erinevaid inimesi, on ka erinevaid kogemusi klienditeenindusega.

Tekib diskussioon. Ühtaegu mõistad, et esindad seal sohval istudes ja veini nautides ka oma tööandjat.

Kui juba vestlus töiste tegemiste peale läheb, räägib firma juhina töötav sõber loo päeval asetleidnud müügikõnest: „Naishääl pani tuimalt justkui lindi mängima ning ei kuulnudki, et ma kaks korda jõudsin vahepeal mainida, et ma ei ole huvitatud. Sellise müügitöö õnnestumisprotsent on ilmselt nii väike, et ega nad väga ei pinguta ning ei usu oma töö edusse.“ Kuna oled ka ise müügitööga kokku puutunud, siis mõistad, et müügipersonal on firma visiitkaart.

Jõuate sõbraga järeldusele, et müüja peaks klienti rohkem kuulama.

Firma soetas just uued kaubikud. Uued sõidukid, hea minek. Nendega on lausa lust klientidele kaupa vedada. Kahjuks sattus firma värvides ja logodega sõiduk ajalehe veebilehele, sest hoolas lugeja märkas teda valesti parkimas. Pole just hea reklaam. „Toomas, sa esindad meie firmat ka liikluses olles, mitte ainult kliendile tooteid üle andes!“ lausus firma juhataja autojuhile nelja silma all. 

Üsna tavalised olukorrad.

Tihtipeale ei taju me, kuivõrd ka töökeskkonnast väljas jätkuvalt esindame oma tööandjat. Lisaks eelmainitud näidetele, annab kuvandit firmast edasi see, kuidas me oma töistest tegemistest teistele räägime. Kas enda tegemisi tutvustades on sul sära silmis ning sa maalid ettevõttest pildi, mille peale tahaks kõik sinuga suhtlejad sinna tööle tulla? Või on olukord firma tutvustamisel sootuks vastupidine?

Mõtle järgi, milliseid sõnumeid oma tööandja kohta saadad ja kas need on kooskõlas sinu ettevõtte väärtuste ja püüdlustega. Ja vastupidi: kas ettevõtte eesmärgid on kooskõlas sinu eesmärkidega? 

Nii, nagu organisatsioonil on olemas kindel visuaalne sümboolika, on tihtipeale olemas ka kas kirjutatud või kirjutamata reeglistik, firma kultuur, kuidas töötajad peaksid käituma, milliseid väärtusi esindama. Kas mäletad aega, kui alles tulid ettevõttesse? Mida teadsid ja olid näinud oma ettevõtte kohta enne? Mida oled kuulnud väljastpoolt inimestelt nüüd oma asutuse kohta?

Kus sa töötad, mida sa teed?

Teeme tööd tihtipeale 8 tundi päevas, ehk siis 1/3 oma ajast. Loomulikult kerkib see päevakorda. Igal tööl ja asutusel on omad nüansid, mida tutvustades saad kaasvestlejale anda huvitama pildi sellest, mida teed ja kus töötad. Üks lihtne viis, kuidas igaüks saab anda oma panuse hea esmamulje loomiseks, on õppida selgeks enda töiste tegemiste lühitutvustus e. liftikõne.

Kumb on parem vastus küsimusele „Millega tegeled?“

1. Ah, tead, läheb kah. Töötan ühes puhastusteenuste firmas. Toome tooteid maale.

2. Töötan puhastusteenuste firmas. Meil on looduslikud ja tõhusad puhastusvahendid. Töö saab kolm korda kiiremini tehtud kui konkurentidel. Kõik on väga rahul. Tead, nii hea on seal töötada!

Liftikõne eesmärk on tekitada vestluspartneris huvi teenuse/toote/firma vastu.  Samas täidab see oma rolli ettevõttest hea kuvandi loomisel.

Siinkohal mõtle läbi, kuidas võiks kõlada sinu liftikõne enda tööst ja tööandjast rääkides. Mida olulist saad mõlema kohta öelda, mis näitaks rohkem  kui lihtsalt ametinimetust ja asutuse nimetust?

Firmat on esindamas ja kuvandit loomas kogu personal. Igal oma roll – müügimees aktiivselt kõnesid ja ostuettepanekuid tehes, sekretär külastajaid tervitades ja kõnedele vastates ja kontori igapäevaelu korraldades, kuller kaubikuga kaupa vedades ja kliendile üle andes ning firmajuht koostööpartneriga kohtudes. Mõistlik oleks teha oma tööd nii, et just sinu asutuse kohta kuuleb kommentaare „Jah, see on see ettevõte, kus töötajad on abivalmid ja tekitavad kliendis-külastajas soovi tagasi tulla.“ Ja see on juba iga töötaja teha, luua kui hea nõiaringi: head töötajad loovad ettevõttele hea kuvandi ja ettevõtte hea kuvand soodustab töötajate soovi head tööd teha.

 

Autor: Urve Vilk, Persoonibrändi blogi - Kaido Irval

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700