9. november 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tee end internetis nähtavaks. Tasuta

Tänapäeval võib välja öelda ühe iidse, kuid kaasajastatud klišee, et kui sind pole internetis, siis pole sind olemas. Õnneks on internetist täielikult eemalehoidvad ettevõtted vähemuses – seda ütleb kõhutunne, mitte statistika.

 Eelmisel nädalal hakkasin Google`i kaudu otsima ettevõtet, millest teadsin ainult kaubamärki. Vajasin veel telefoninumbrit või e-posti aadressi, kuid otsingutulemused ei kandnud vilja – leidsin lehekülgede kaupa firmakataloogide sissekandeid, kuhu oli kirjutatud ainult ettevõtte nimi (tasuta variant, millega üritatakse hiljem müüki teha). Google`i vastete esimene lehekülg oli selle tõttu kenasti risustatud.

Info sain kätte alles sõpradele-tuttavatele helistades. Tegelikult ei peaks ju ühe firma  leidmine nii keeruline olema, sest internetis saab end nähtavaks teha tasuta ning võimalused on kõigile kättesaadavad ja ka lihtsad. 

Millest nähtavaks tegemist alustada?

Kaardista enda jaoks internetilahendused, mis võiksid olla olulised sinu kohta info leidmisel. Kindlasti tööta läbi oma sihtrühmade harjumused (kus nad internetis käivad, milliseid rakendusi kasutavad) ja hakka vastavalt sellele tegutsema.  Nii tasub näiteks eeldada, et kui sinu ettevõtte peamine klientuur on keskmisest jõukam meesterahvas vanuses 18-34, siis on üsna tõenäoline, et ta on liitunud Facebookiga, kasutab nutitelefoni ja tunneb huvi uute tehnoloogiate vastu.

Facebook – Üle 700 miljoni kasutaja, demograafiliselt on naised ja mehed üsna võrdselt esindatud (numbrid on natuke naiste kasuks), kõige aktiivsemad kasutajad on vanuses 18-25,  kõige kiiremini kasvab 35-49aastaste kasutajate osakaal, iga kuu teevad kasutajad 30 miljardit sissekannet (kirjutavad midagi seinale, jagavad linke vmt).  Kuna sageli otsitakse ettevõtte kohta infot just sellega seostuvate isikute kaudu, võikski olenevalt ettevõttest olla Facebookis esindatud kas juhtkond, enamus töötajatest või mõlemad. Samuti on Facebooki tulemused  Google`i otsingutulemuste top 3-s, mis annab hea võimaluse vajalik info kiirelt ja mugavalt üles leida. Ei tasu unustada lisada oma personaalsele kontole ametialast informatsiooni. Juhtkonna meelerahu tagamiseks tuleks organisatsiooni sees kehtestada soovitused või reeglid sotsiaalvõrgustike kasutamiseks ja informeerida töötajaid sellest, milline info oleks parem jätta ettevõtte sisse.

LinkedIN – äri-Facebook, millega liitub igas minutis 60 uut kasutajat, kokku on Linkedini kasutajaid 80 miljonit. Saad luua nii ettevõtte kui enda profiili, mis kerkib samuti otsingutulemustes väga kõrgele kohale ning tõukab firmakataloogide puuduliku info tagaplaanile. Profiilis too välja võimalikult palju infot ja tee profiil kõigile nähtavaks, mitte ära jäta seda privaatseks – ainult nii on võimalik otsijate infonälga leevendada. LinkedIni gruppidesse on valdavalt koondunud professionaalid, kes jagavad kaaskasutajatega asjalikku infot. Eriti populaarne on LinkedIn värbajate hulgas, kes korraldavad seal sihtotsinguid ja koguvad infot huvipakkuvate kandidaatide kohta. LinkedIn on ka üks võimalustest teha ennast leitavaks ning atraktiivseks välismaiste tööandjate jaoks.

Koduleht – korralik koduleht ei ole eilne päev, vaid kõige alus ja peamine infoallikas väga paljude inimeste jaoks. Ühenda oma kodulehel kõik sotsiaalvõrgustikud (LinkedIN, Facebook, YouTube, Wikipedia, Twitter jne) ühtseks tervikuks, tee koduleht märksõnade abil lihtsalt ülesleitavaks ja hoia info alati värskena.

Foursquare, Gowalla või Google Maps – kui tegutsed rohkem eraisikust lõpptarbijaga ja omad näiteks kohvikut, kino, kaubanduskeskust või spordiklubi, siis vaata kindlasti üle asukohapõhised sotsiaalvõrgud ning lisa sinna enda ettevõtmine (või täienda olemasolevat). Järgmisel korral, kui nutitelefoniga kokku kasvanud klient külastab sinu ruume, saab ta end rakenduse kaudu sisse logida ja laiale maailmale infot jagada. Foursquare’i ja selle analooge kasutatakse palju ka marketingitegevusteks ning tarbijamängudeks. Kuigi Eestis pole see veel väga levinud, on esimesi linnukesi juba näha olnud.

YouTube – otsi sahtlist üles reklaamid, õppevideod ja muu klientidele oluline või huvitav audiovisuaalne materjal ning riputa YouTube`i. Pärast märksõnade määramist võid olla kindel, et ka videod kuvatakse Google`i esilehel. Ära unusta videokraami värskenda hoida! 

Wikipedia – Wikipediaga peaks hellalt ümber käima, sest tegemist on ikkagi online entsüklopeedia, mitte Facebookiga, kuhu võib grupi luua ja infot sisestada mistahes inimese või firma kohta. Wikipediasse  kõlbulikud  sissekanded valivad välja usinad vabatahtlikud toimetajad. Viimasel ajal kohtab üha  enam sissekandeid firmade, kaubamärkide  ja ettevõtte juhtide kohta. Soovitan keskkonnale pilgu peale heita ja vastavalt nähtule otsustada, kas sinu tootest, teenusest või ettevõtte juhist on mõistlik Wikipediasse kirjutada.

SEO – ehk otsingumootori optimeerimine - on oluline osa enda nähtavaks tegemisest. Paraku on nii, et otsingumootorid töötavad kindlate põhimõtete järgi ja ainuüksi info üleslaadimisest kodulehele ei piisa. Selleks, et olla nähtav, tuleb kasutada olulisi ja õigeid märksõnu, vaadata, kuidas konkurendid käituvad ning leida võimalusi nendest eristumiseks.

Võimalusi end nähtavaks teha on veel kümneid. Lisaks võid mõelda mikroblogi, blogi, fotokeskkondade peale jne.

 

Autor: Urve Vilk, PR-blogi Vare & Jaakkola

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700