Tulemuste mõõtmine on hädavajalik

Suhtekorraldustegevusi on hädavajalik mõõta, sest ainult nii saab kindlaid tõendeid edu kohta. Konkreetsed, mõõdetavad ja numbriliselt väljendatavad tulemused on üheselt arusaadavad ka kogu juhtkonnale, kes vastutab PR-i tellimise ja tõhususe eest.

Suhtekorraldus on sarnane teiste ärivaldkondadega, mida tehakse eesmärgipäraselt (rohkem kliente, suurenenud müük) ja mille tulemusi regulaarselt mõõdetakse. Kuigi sarnane, on PR-i puhul oluline pöörata tavalisest rohkem tähelepanu eesmärkide seadmisele. Seda seepärast, et suhtekorraldajad kipuvad pahatihti unustama organisatsiooni eesmärke ning seavad ärisihtidest kõrgemaks kommunikatsiooni eesmärgid, mis iseseisvalt ei pruugi ärile kõige vähemalgi määral kasuks tulla. Kasu ettevõttele ja selle omanikele kindlustab aga äriorganisatsioonis suhtekorraldaja töö.

Kui pikaajaliste strateegiate puhul võivad nn pehmed eesmärgid veel omal kohal olla, siis lühiajaliste kampaaniate puhul on ainuõige seada PR-i eesmärgid kooskõlla ettevõtte omadega. Nii ei tasu kampaania planeerimisfaasis rääkida teadlikkuse tõstmisest ega kajastuste hulgast, vaid ikka müüginumbrite kasvust, kliendibaasi suurenemisest ja teistest ärilistest eesmärkidest, mille saavutamiseks kampaaniaid läbi viiakse. Vastasel juhul põrkutakse üsna tüüpilise arvamusega „suhtekorraldus kulutab raha ega too konkreetset kasu“.

Lihtsad küsimused viivad eesmärgini

Kui organisatsiooni juhtkond otsustab investeerida suhtekorraldusse, siis teeb ta seda ainult ühel põhjusel – et paremini saavutada organisatsiooni eesmärke. Kui ettevõtte eesmärk ei ole just olla iga nädal Äripäeva esikaanel, siis on see tõenäoliselt seotud suurenenud käibe ja kasumiga. Just sellega seotud sihi peab endale seadma ka suhtekorraldaja. Selleks peab aga olema väga põhjalikult kursis ettevõtte äriga ning lühi- ja pikaajaliste eesmärkidega, samuti sellega, kuidas ja millal neid mõõdetakse. Kuidas seda saavutada?

Paar lihtsat küsimust juhtkonnale enne kampaaniat aitab jõuda selgusele, mida soovitakse saavutada ning millised on prioriteedid. Mõned näited:

Milliseid tooteid/teenuseid on vaja rohkem müüa?
Pole mõtet rääkida innovaatilisest ettevõttest või sotsiaalsest vastutusest, kui eesmärk on müüa talvesaapaid ja kindaid. Sama vähe tasub rääkida kelkudest ja suuskadest, kui lattu on ostetud 2000 paari suusapükse, mis ootavad ostjaid.

Milliseid müügistrateegiaid plaanitakse kampaaniaperioodil kasutada?
Milleks minna vastuollu üldise strateegiaga, kui selle asemel saab hoopis tuge pakkuda ja aidata ühiseid eesmärke saavutada?

Mis on kampaania ajal kõige prioriteetsem?
Kui kampaania eesmärk on müüa konkreetseid kaupu, siis pole mõtet panustada püsikliendiprogrammi tutvustamisele.

Millal ja kuidas kampaania tulemusi mõõdetakse?
See on oluline punkt, millega peab juba varakult arvestama. Kui kampaania tulemusi mõõdetakse kuu lõpus, siis pole palju abi kajastustest, mis ilmuvad 25. kuupäeval.

Kuidas näeb juhtkond, et suhtekorraldaja saab aidata?
Kuigi proaktiivsus on alati kiiduväärt, tuleks enne tegutsema asumist siiski uurida, milline on juhtkonna nägemust kampaaniast ja kuidas seda saab suhtekorraldustegevustega toetada.

Kogutud info põhjal on võimalik paika panna suhtekorralduse mõõdetavad eesmärgid, koostada asja- ja ajakohane kommunikatsiooniplaan ning kampaania lõpus esitada korrektne ülevaade saavutatud tulemustest.

Osale arutelus

  • Urve Vilk, PR-blogi Vare & Jaakkola

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Energia avastuskeskus – pinget pakkuv ja ootamatult šikk peopaik

Tallinna vanalinna ja Kalamaja piiril asuv Energia avastuskeskuse hoone on sadade üritusekorraldajate jaoks vastanud kolmele üliolulisele kriteeriumile: a) vana elektrijaama masinamaja peasaal on ootamatu, ent šikk peopaik, b) suurel ekspositsioonialal on külalistele garanteeritult avastamisrõõmu, ja c) keskuse asukoht on lihtsalt väga hea.

Strand SPA & konverentsihotell trumpab konkurendid üle rikkaliku kogemustepagasiga

Lääne-Eesti suurimal konverentsikeskusel on 25 aastat kogemusi ürituste korraldamises. See fakt saadab kindla sõnumi klientidele – võimekas ja usaldusväärne, professionaalne ja kvaliteetne. Just selline koostööpartner on Strand.

Küsitlus

Millal plaanid suvel puhata?

  • Juunis
    17%
    17%
  • Juulis
    83%
    83%
  • Augustis
    0%
    0%
  • Ei puhkagi suvel
    0%
    0%
  • Muu
    0%
    0%

Valdkonna tööpakkumised

Uudised

Teabevara

Sekretär.ee uudiskirjaga liitumine