Uudiste levitamise võimalused rahvusvahelistes online-kanalites

Leitav SEO ehk Search Engine Optimisation on oluline osa online- suhtekorraldusest ning muutub aja jooksul PR-sektoris üha olulisemaks. SEO ülesanne lihtsalt edasi andes on kodulehe liikluse kvaliteedi ja mahu parandamine. Seega, mida paremini on koduleht optimeeritud, seda paremini on leht leitav nii Google`is kui teistes tuntud otsingumootorites.

Ajakirjas Wired oli kunagi kirjas: “Google pole otsingumootor, vaid reputatsiooni haldamise süsteem” – autor viitas oma ütluses eelkõige sellele, et kui tarbija otsib sinu toote või teenuse kohta informatsiooni, siis on alati parem, kui ta leiab positiivse sisuga artikleid, pressiteateid või blogikandeid (ja kindlasti ka neid, kus on juba veebis leiduvad negatiivsed kommentaarid ümber lükatud). Kui pressiteade on kord juba võrgus, siis sealt see enam ära ei kao.

Ligipääs olulistele nišisaitidele
Internet võimaldab väikestel ettevõtetel tegutseda PR-i mõistes suurte tegijatega samal mängumaal ning jõuda oluliste veebis leiduvate nišikanaliteni, millel on suur lugejaskond. See on ideaalne võimalus oma toote- või teenuseinfo massideni saata. Taoliste kanalite probleemiks on tihti ka õigete uudiste ledimine tuhandete kasutute teadete seast ning siin peate ise eeltööd tegema ja usinad olema.
 
Kui teil pole aega ega viitsimist veebis kolades endale vajalikke saite otsida, siis sarnast tööd teevad pressiteate online-levitamisega leiba teenivad ettevõtted. Taolistes ettevõtetes on hulgaliselt töötajaid, kelle igapäevaseks ülesandeks on uute ja huvitavate online'is olevate uudiskeskkondade (sh blogid ja väiksemad leheküljed) otsimine ja uudiste levitamisnimekirjadesse lisamine. Hiljem pressiteadet saates piisab vaid leida nimekirjast endale sobivad valkdonnad ning saata automaatse süsteemiga uudis teele.

Jälgitav
Online-pressiteated võimaldavad nii kaudselt kui otseselt mõõta ROI`d (Return on Investment) ja uurida, millist mõju on uudis online-keskkonnas avaldanud. Raport annab ülevaate avaldatud teadete kogusest ning klikkidest, mida laiali saadetud uudis sinu kodulehele on toonud.  

Online-uudiste levitamise nipid:
Kuidas saada online-pressiteadete saatmisel parimaid tulemusi?

Suhtu online-meediasse sama hoolega kui offline-meediasse. Paku alati värskeid ja väga olulisi uudiseid. Turundustekstid jäta sahtlisse edasi kopitama. Kasuta lihtsat inglise (või muud) keelt. Kui kümneaastane inglise keelt kõnelev ilmakodanik saab tekstist aru, siis on see hea näitaja.

Kasuta multimeediat. Fotod, audio ja video pole ammu enam uudis, kuid siiski kasutatakse seda online-uudiste levitamisel liiga vähe. Multimeedia annab online-ajakirjanikele ja blogijatele võimalusele pakkuda oma lugejatele sisu mitmekesisemalt. Kuid siingi peab silmas pidama, et edastav multimeedia oleks kõrge kvaliteediga. 

Lisa teatele võtmesõnu. Pressiteatele võtmesõnade lisamine annab uudisele lisaväärtust, sest hiljem on seda kergem leida. Lisage ainult enda valdkonna  märksõnu ja neidki mõistlikkuse piires.

Vali hea reputatsiooniga online-pressiteadete levitaja. Jälgi hinda, kliendituge, kogemust ja tehtud töid. USA pinnal on üks suurimad PRWEB, Euroopa haardega keskkond on RealWire ning Eestis teeb seda tööd Pressiteade.ee.

Autor Giles Shorthouse, www.realwire.co.uk

 

Osale arutelus

  • Urve Vilk, PR-blogi Vare & Jaakkola

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Krahv Mannteuffeli suvemõis (Kursi jahiloss)

Eestimaa keskel, käänuliste Pedja ja Kaave jõgede vahelisel alal on ellu ärganud üks vana ja majesteetlik hoone. See on krahv Mannteuffelile kuulunud suvemõisa peahoone aastast 1888, rahvasuus tuntud kui Kursi jahiloss. Seda maja võiks nimetada ka Eesti jahilosside krooniks, ajaloole on väärikas koht tuttav juba 130 aasta jooksul.

V nagu vesi ja vaba aeg – V Spaa- ja Konverentsihotellis

V on veemõnude ja vaba aja veetmise element, mis märgib kõike võrratut ja vajalikku. Hotellist, spaast, restoranist, kohvikust ja konverentsikeskusest koosnev kompleks on koht, kus unustad kõik üleliigse ja pühendud vaevata kõigele, mis elus tegelikult oluline on. Hea tervis. Head inimesed. Hea tuju.

Küsitlus

Kuidas Sinu firmas suvepäevi peetakse?

  • Kahepäevased suvepäevad linnast eemal
    28%
    28%
  • Ühepäevased suvepäevad linnast eemal
    17%
    17%
  • Meeskonnaüritus töökoha lähedal
    10%
    10%
  • Suvepäevi ei peeta
    45%
    45%

Valdkonna tööpakkumised

BVT PARTNERS otsib BÜROOJUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

28. juuni 2018

Teabevara