Ajakirjas Wired oli kunagi kirjas: “Google pole otsingumootor, vaid reputatsiooni haldamise süsteem” – autor viitas oma ütluses eelkõige sellele, et kui tarbija otsib sinu toote või teenuse kohta informatsiooni, siis on alati parem, kui ta leiab positiivse sisuga artikleid, pressiteateid või blogikandeid (ja kindlasti ka neid, kus on juba veebis leiduvad negatiivsed kommentaarid ümber lükatud). Kui pressiteade on kord juba võrgus, siis sealt see enam ära ei kao.
Ligipääs olulistele nišisaitidele
Internet võimaldab väikestel ettevõtetel tegutseda PR-i mõistes suurte tegijatega samal mängumaal ning jõuda oluliste veebis leiduvate nišikanaliteni, millel on suur lugejaskond. See on ideaalne võimalus oma toote- või teenuseinfo massideni saata. Taoliste kanalite probleemiks on tihti ka õigete uudiste ledimine tuhandete kasutute teadete seast ning siin peate ise eeltööd tegema ja usinad olema.
Kui teil pole aega ega viitsimist veebis kolades endale vajalikke saite otsida, siis sarnast tööd teevad pressiteate online-levitamisega leiba teenivad ettevõtted. Taolistes ettevõtetes on hulgaliselt töötajaid, kelle igapäevaseks ülesandeks on uute ja huvitavate online'is olevate uudiskeskkondade (sh blogid ja väiksemad leheküljed) otsimine ja uudiste levitamisnimekirjadesse lisamine. Hiljem pressiteadet saates piisab vaid leida nimekirjast endale sobivad valkdonnad ning saata automaatse süsteemiga uudis teele.
Jälgitav
Online-pressiteated võimaldavad nii kaudselt kui otseselt mõõta ROI`d (Return on Investment) ja uurida, millist mõju on uudis online-keskkonnas avaldanud. Raport annab ülevaate avaldatud teadete kogusest ning klikkidest, mida laiali saadetud uudis sinu kodulehele on toonud.
Online-uudiste levitamise nipid:
Kuidas saada online-pressiteadete saatmisel parimaid tulemusi?
Suhtu online-meediasse sama hoolega kui offline-meediasse. Paku alati värskeid ja väga olulisi uudiseid. Turundustekstid jäta sahtlisse edasi kopitama. Kasuta lihtsat inglise (või muud) keelt. Kui kümneaastane inglise keelt kõnelev ilmakodanik saab tekstist aru, siis on see hea näitaja.
Kasuta multimeediat. Fotod, audio ja video pole ammu enam uudis, kuid siiski kasutatakse seda online-uudiste levitamisel liiga vähe. Multimeedia annab online-ajakirjanikele ja blogijatele võimalusele pakkuda oma lugejatele sisu mitmekesisemalt. Kuid siingi peab silmas pidama, et edastav multimeedia oleks kõrge kvaliteediga.
Lisa teatele võtmesõnu. Pressiteatele võtmesõnade lisamine annab uudisele lisaväärtust, sest hiljem on seda kergem leida. Lisage ainult enda valdkonna märksõnu ja neidki mõistlikkuse piires.
Vali hea reputatsiooniga online-pressiteadete levitaja. Jälgi hinda, kliendituge, kogemust ja tehtud töid. USA pinnal on üks suurimad PRWEB, Euroopa haardega keskkond on RealWire ning Eestis teeb seda tööd Pressiteade.ee.
Autor Giles Shorthouse, www.realwire.co.uk
Autor: Urve Vilk, PR-blogi Vare & Jaakkola