1. veebruar 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kogu tõde Facebooki kasutajatest

Maailma kõige populaarsema sotsiaalvõrgustiku kohta on arvatud, et see on vaid teismeliste pärusmaa, kuhu kesk- ja vanemaealistel asja pole. Mida ütleb aga statistika Facebooki kasutajate kohta Eestis ja maailmas?

Kasutajate demograafia

Facebooki kasutab 610 miljonit inimest, kellest pea 350 000 on oma kodumaaks märkinud Eesti. See tähendab, et enam kui 26% Eesti elanikkonnast ja 36% siinsetest internetikasutajatest on FB püsikunded. Nende näitajatega oleme maailmas 93. kohal. Esikohta hoiab enda käes USA (148 miljonit FB kasutajat), teisel kohal on Indoneesia (34 mil) ja kolmandal Suurbritannia 28 miljoni FB kasutajaga.

Kui vaadata eestlaste vanuselist jaotuvust, siis on kõige rohkem FB kasutajaid vanuserühmades 18-24 (37%) ja 25-34 a (32%). Teismeliste osakaal on üllatuslikult väike – 13-15aastaseid on vaid 6% ning 16-17aastaseid 7%. Skaala teises otsas  (vanemad kui 65 aastat) on kasutajaid samuti väga vähe – 1%. Seega ei ole FB Eestis sugugi ainult noorte või teismeliste hängimiskoht. Sama lugu on ka USA-s, kus aktiivseimad kasutajad on vanuses 18-24ja 25-34 – nemad moodustavad kõikidest kasutajatest täpselt 50%. Kõige märgatavam erinevus võrreldes Eestiga tuleb välja vanuserühmas 45-54 aastat: Ameerikas on selliseid FB kontoomanikke 12%, Eestis aga ainult 4%.

Ka soolise võrdõiguslikkusega on FB-s kõik korras – naisi on 55%. Muide, teatav naiste ülekaal valitseb enamus riikides, mille kodanikud on FB-ga liitunud.

Reklaami- või suhtluskanal?

Facebooki algne idee ei olnud turundajatele uue kanali ehitamine, vaid luua maailma parim sotsiaalvõrgustik. Samas on selle muutumine üheks olulisemaks reklaamikanaliks loomulik ja loogiline – oma sõnumit tasub ikka levitada seal, kus on inimesed, kes seda märkavad.  Kui kolmandik elanikkonnast on Facebookis, siis järelikult peavad seal olema ka ettevõtted, kes tahavad tarbijatele sõnumeid edastada.

Eesti fännilehti on FB-s umbes tuhat. Populaarsematel neist on üle 30 000 kasutaja, kuid rõhuv enamus saab uhkustada siiski vaid paarisaja fänniga. Selleks, et ühte FB kasutajat enda leheküljega liituma panna, peab kulutama nii aega kui raha. Et fänne hoida, peab nendega suhtlema ja jagama infot, mis inimesi tõesti huvitab. Ei ole just lihtne ülesanne, sest konkurents tähelepanu pärast on päris suur ja inimesed on korraga mitme või isegi mitmekümne ettevõtte sõbrad.

Seda arvestades võib Facebooki võrrelda ajalehega, kus oluline info ja uudised vahelduvad reklaamiga. Kasutajate jaoks on üks peamistest erinevustest see, et Facebookis on info ja reklaami eristamine keerulisem ja kasutajate võimalused reklaami vältida suuremad. Turundajate jaoks on aga FB hea võimalus sihtida sõnumeid väga täpselt määratletud sihtrühmale.

Autor: Urve Vilk, PR-blogi Vare & Jaakkola

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700