Sinu stiilis töö

Coco Chanel oli moeikoon, tema loodud riided on tuntuim maailmas. Üks tema ütlusi oli: „Kui sa ei suuda ise riietust välja kanda, siis ei suuda sa seda oma imagoks teha.“  Nii oli ta oma riiete parim modell, kandes oma muutuva isiksuse oma loomingusse.

Sama võib ka kõigi meie kohta – kui me ei suuda oma olemust „välja kanda“, siis see ei muutu sinu osaks, sinu brändiks, sest see lihtsalt ei paista usaldusväärsena.

Olen juba mõnda aega tegelenud ühe kliendiga, kes tundis, et kuigi tal on püsiv töökoht, toetav pere, hobid, tahaks ta oma igapäevast elu teist moodi elada. Eesmärk oli avastada tema unikaalsus, mida siis võiks kujundada osaks tema elust ja tööst.

Alustasime tema tausta määratlemisest, kes ta on praegu ametialaselt ja eraelus, mida ta teinud on, mis on tema oskused ja teadmised. Samuti pani ta kirja oma unistused ning soovid, mida tahab veel realiseerida. Siit avanes esimene takistus: oskuste ja teadmiste osa oli väga nigel, sest ta ei suutnud ise leida eriti midagi, mida nimekirja lisada. Ma võin kinnitada, et kõigil on see nimekiri vähemalt 50% pikem, kui nad ise usuvad. Hakkasin siis teda avama ja küsima küsimusi, mis aitasid tal meenutada ning leida ka väikestes asjades potentsiaalseid oskusi, mis tema omadustest lähtuvalt.

Tuli välja, et ta on osav analüüsija (väga vajalik omadus!), kannatlik ehk siis suudab keskenduda tegevusele ja töid lõpuni viia, ta on kiire tegutseja, kiire otsustaja ning hea süsteemilooja. Kergemini tulid need omadused ja tegevused, mida ta ei tahtnud teha. Seda on oluline teada - kui sa ei tea veel, mis sa oled, siis elimineeri vähemalt need, mis sa ei ole.

Juba omadused ja oskused, mis sul olemas on kujundavad sinu eripärase stiili, olgu see siis elu- või tööstiil. Selle, kuidas sina asju teed. Kas sa mõtled asjad läbi ja siis teed või kas sa katsetad enne veidike ja siis otsustad, milline on õige suund. Kas sa oskad inimese meeskonnas kaasata või tahad kõike ise teha? Need on sellised oskused-omapärad, mida ei saa väga hästi varjata, sest kui me püüame olla keegi teine – kasvõi näiteks kanda pintsakut ja pliiats-seelikut tööl, kuigi see on meile ebamugav, sest ise oleme teksade inimene, siis see ebamugavustunne on nähtav. Nii ka kui valid ameti, mis ei ole päris „sinu“, siis varem või hiljem muutub töö tegemine keeruliseks, kuna see käib vastu sinu enda olemusele.

Töötahte langedes langeb töö kvaliteet, kvaliteedi langedes antakse sulle märku, et sa ei tee head tööd ja kui juba teised ütlevad, siis mõtled, et ma ei oskagi midagi teha ja teed järelduse, et a) ma ei oska mitte midagi, b) töö tegemine on nõme. Siit ongi tulnud ka arvamus, et töö on  midagi ebameeldivat, mille peale peaks nina kirtsutama. See on veidi pealiskaudne väljaütlemine minu poolt, aga eks ta nii ole. Samas, kui sa mõtled, et sa peaksid töö ajal tegema midagi, mis realiseerib sinu oskusi ja huve, siis on ju töö tegemine tunduvalt kergem? Ehk isegi lõbus ja intrigeeriv? Midagi sinulikku?

Loo moraal:

1) Sa oskad ja tead rohkem kui sa ise usud. Ka meile nii igapäevasena tunduvad tegevused ja käitumismallid võivad kellelegi tunduda oluliste oskustena, mis annavad lisaväärtust. Mida sina oskad?

2) Kui sa teed midagi, mida sa tegelikult ei oska väga hästi või midagi, mis ei ole päris sinu moodi, siis see on näha ja tunnetatav teiste poolt. Mis on need asjad tööl, mida sa teed vastumeelselt ja mis need, mida sulle meeldib teha?

3) Sama oluline kui on teada, mida sa oskad ja tahad, on teada, mida sa ei taha. Meelega ei pannud „ei oska“, sest enamasti on kõik õpitav, kui on tahtmine.

4) Kõik ei olegi alati 100% „sinulik“, mida tööl pead tegema. Siiski, püüa leia viise, kuidas tööülesandeid endale meeldivaks teha, ära delegeerida või muud moodi lahendada positiivselt, sest üks ebameeldivustunne viib teiseni.

5) Leia oma stiil. Elustiil, tööstiil, riietusstiil. Ilmselt on need kõik seotud ja saad ühest teha teise kohta järeldusi. Mis sinuga sobib? Mis on see, mis on sulle omane, osa sinu brändist?

Kõnealune klient on tänaseks leidnud mitmeid valdkondi, mida katsetada. Ta ei näe töölt lahkumist ja mitte tegemist kui ainukest võimalust ja unistust, vaid pigem püüab rohkem end töösse anda ning samal ajal katsetada asju, millele on ammu mõelnud, et teada, kas nendest võiks tulla omamoodi uus töö ja sissetulek. Nii arendab ta tasapisi oma stiili, oma brändi ja nii võid ka sina seda teha.

Erinevad persoonibrändi arendamise materjalid, mida ise saaksid täita, leiad minu veebist.

Stiilset päeva!

Osale arutelus

  • Urve Vilk, Persoonibrändi blogi - Liisi Toom

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Aasta suurejooneliseim sündmus Radisson Blu Sky Hotelis!

Jõulupidu, kui üks ettevõtte olulisemaid sündmusi, on oodatud nii töötajate kui ka koostööpartnerite poolt. Radisson Blu Sky Hotel pakub peohõngulist atmosfääri ning erakordset elamust, mida elevusega oodatakse ja soojusega meenutatakse. Meie eesmärgiks on täita teie soovid ja ergutada maitsemeeli hõrgutistega, milles traditsioonid kohtuvad mitmekesise tänapäevaga.

Peppersack – tee ajalooliste maitsenaudinguteni

Tallinna vanalinna südames, ajaloolise Raekoja ligidal asuv restoran Peppersack pakub meeldejäävaid maitseelamusi. Lisaks saab nautida mõõgavõitlejate igaõhtust efektset etendust.

Küsitlus

Kuidas Sinu firmas suvepäevi peetakse?

  • Kahepäevased suvepäevad linnast eemal
    28%
    28%
  • Ühepäevased suvepäevad linnast eemal
    17%
    17%
  • Meeskonnaüritus töökoha lähedal
    10%
    10%
  • Suvepäevi ei peeta
    45%
    45%

Valdkonna tööpakkumised

Uudised

Teabevara