14. märts 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Sisekommunikatsiooni nipp: tee inimesest pilti

Hea sisekommunikatsiooni on kui kivimüür, mille moodustavad kaks osa; kivid ehk dokumendid, mis määravad siseinfo liikumist ja mört, ehk inimsuhted, mis kivid ühtseks tervikuks seovad. Täna räägime mördist.

Sisesuhete kvaliteet on keerulisest mõõdetav ja veel keerulisemalt parandatav. Heade suhete loomine on pikaajaline protsess, tulemust on kahjuks võimalik väga kiiresti lõhkuda. Oluline on märgata iga indiviidi ja tema parimaid omadusi.

Teoorias kõlab see ju kaunilt, kui igapäevases kiires kontoritöös on hulgi muid asjatoimetusi. Üks lihtne ja kiire viis organisatsiooni sisesuhteid parandada ja üldist meeleolu üleval hoida on teha väärt sündmustest pilti.

Kuidas ja miks jäädvustada töiseid hetki?

·     Nähes ennast ja teisi ühisel pildil tekib töötajal väga kiiresti meie - tunne.

·     Aegajalt ka kõige argisemate tegevuste pildistamine on omamoodi kroonika, see jääb alles ja seda on hea tulevikus vaadata. See on töise hetke ja tööd tegeva inimese väärtustamine.

·     Inimestel on kalduvus naeratada, kui neid pildistatakse, see parandab kohe tuju ja meeleolu.

·     Inimesed ei soovi jääda pildile üldjuhul kahel põhjusel. Esiteks nad kardavad, et pilt tuleb kole ja teiseks on hirm, et pilt satub valesse kohta. Seega määra kindel kord, kus ja kellele pilte avaldatakse, näiteks piiratud ligipääsuga kataloog. Kunagi ei tohi inimese pilti kasutada trükistel või veebilehel ilma nende nõusolekuta, isegi kui pilt on väga ilus. Koledus on piltidel väga subjektiivne, kuid kui pildi tegija soovib head, siis jääb pilt üldjuhul kaunis.

·     Sääraseid pilte saab panna järgmisel töötajate üritusel taustaks, loob koheselt hea meeleolu.

·     Ilus idee on teha kontori ühte seina töötajate piltidest galerii. Teie sisekujundaja võib selle peale nina kirtsutada, kuid inimsuhted on olulisemad.

Iga töine pilt on kui avaldus sellest, kuidas inimesed organisatsioonis end tunnevad. Kõik töötajad on indiviidid ja väärtustades indiviidi väärtustate kogu organisatsiooni.

Tänapäeval piisab mobiiltelefonist, et põnevad hetked pildile jäädvustada ja üks pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna. Kõige kõrgem tase heast sisekommunikatsioonis on see, kui töötaja paneb enda töise pildi üles enda sotsiaalvõrgustiku profiilile. Me veedame tööl suure aja enda elust ja parim viis on teha seda rõõmuga.

Autor: Urve Vilk, Terje Talv - Persoonibrändi blogi

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700