Miks ja kus luua laiahaardelist suhtevõrgustikku

Ajal, mil on loodud palju tehnilisi vahendeid teineteisega kommunikeerumiseks vaatamata piiridele, keele ja ajale, kerkib üles küsimusi, kuidas siiski leida koostööpartnereid, kliente ja miks mitte ka huvitavaid vestluspartnereid ja sõpru.

 Paistab, et suured võimalused, edule suunatud töörabamine ja oma karjääri arendamine on tekitanud paljuski vastupidise reaktsiooni ning inimeste lähendamise asemel muutnud nad omaette „saareks“. Kevade tulemisega võiks võtta ka end kätte ja minna tuulutama ja alustada või värskendada oma võrgustikku ka reaalelus. Täna keskendumegi peamiselt kahel punktil: miks tegeleda suhtlusvõrgustike loomisega ja kust alustada.

Olen kirjutanud varem, et Sinu bränd peaks olema see, mille järgi Sa tahad, et Sind teatakse. Kuidas saavad teised teada, kes Sa oled, kui Sa seda ei näita? Ja kuidas saad teada, kelle käest saab kõige paremad reklaammaterjalid, soodsaima kontorisisustuse või professionaalseimat juriidilist nõustamist? Oma võrgustiku värskendamisel mõtle, milliste isikute/brändidega tahad ja vajad võrgustikke luua ja kellega suhelda. Kes on need inimesed, mida nad teevad, millised on nende iseloomuomadused ja huvid. Pea aga meeles, et tõeline eneseturundus ei tähenda kohest kasusaamist ja võib tähendada otsese kasu puudumist üldse.

Miks tegeleda suhtlusvõrgustike loomisega?
Inimene on sotsiaalne „loom“ ja ta vajab teisi, et oma elu elada, põnevaks teha ja areneda. Järgnevalt mõned punktid, miks peaksid oma suhtevõrgustikku looma, laiendama või värskendama.

a) Annab võimaluse õppida tundma uusi valdkondi, mis võivad viia Sinu kompetentside laienemiseni ja uute uste avamiseni

b) Saad arutleda Sulle olulistel teemadel, Sulle oluliste inimestega

c) Õpid tundma inimesi, kes on kes oma valdkonnas, mida nad teevad, mille puhul nende poole pöörduda saab

d) Õpid tundma potentsiaalseid kliente, koostööpartnereid

e) Nähtavus ja usaldus: Teised õpivad tundma Sind ja seda, mida Sa pakud, millega tegeled ja mille puhul Sinu poole saab pöörduda

f) Kui otsid tööd või uusi väljakutseid, võivad vanad ja uued kontaktid aidata Sind leida endale sobivaid väljakutseid

g) Head suhted tagavad ladusama koostöö ja avardab võimalusi, nii on võimalik saada näiteks tooteid soodsamalt ja kiiremalt või teada, kellega suhelda uue partnerluse alustamiseks

h) Kokkuvõtvalt: tundes õigeid inimesi võid jõuda kohtadesse ja leida võimalusi, mida Sa muul viisil ei saaks.

Kus võrgustikke luua? 
Kas Sinu päev on kuidagi piirdunud töö-kodu-trenn-koduga ja enam ei oska leida uusi võimalusi võrgustike loomiseks? Siin on mõned soovitused, kust alustada. Oluline on Sinu reaalne huvi, kui inimestega suhtlema hakkad ja mingi valdkonna vastu. Sellisel juhul tulebki alustada mõtlemisest, millises ringkonnas soovid oma võrgustikku arendada.

a) Vaata üle oma kontaktid – telefonis, Outlookis, aadressiraamatus, kogutud visiitkaardid. Kellega neist on suhtlemine katki jäänud? Kellega neist tahaksid uuesti suhelda, uurida, millega tegeleb? Kellele pole Sa märku andnud, et oled töökohta vahetanud või lapse saanud? Ära siis sugulasi võrgustikust välja jäta!

b) Endised töökaaslased, trennikaaslased või organisatsiooni liikmed, kus oled olnud aktiivne. Võib-olla on vanas töökohas vaja taas Sinu nõuandeid, saad teada, et vana kolleeg on alustanud uue kraadi saamise poole pürgimisega ja teie loengud kattuvad ja saate nii koos õppida. Mõni trennikaaslane kutsub ühisele ja soodsale mägimatkale.

c) Osalemine näituste avamisel, ettevõtlus- või keeltekoolitustel, aruteluõhtutel välispoliitikast, erinevate erialaliitude klubiõhtutel. Selleks võid uurida linnade kultuurikalendreid, Sind huvitavate erialaliitude veebilehti ja koolituskeskuste pakkumisi. Sellised sündmused on parimad oma teadmiste laiendamiseks ja silmaringi avardamiseks. Tavaliselt on kohal nii oma valdkonna spetsialistid kui ka kirju seltskond, kellega on kindlasti põnev tutvuda.

d) Tööalastel konverentsidel, seminaridel, eri linnades asuvate kontorite ühissündmustel. Nii saad teada, mis on Sinu valdkonnas toimunud, saad jagada oma teadmisi ja tegemisi ning tutvuda kolleegidega ja nende arengutega.

e) Veebipõhised sotsiaalvõrgustikud. Jätsin selle teadlikult viimaseks, sest ilmselt on osad eelmainitud võimalused võimalik läbi teha veebis ja teisalt saab veebist infot antud valdkonna ürituste kohta. LinkedIn-is ja Facebookis saad vaadata, mida teised Sinu kolleegid ja valdkonna spetsialistid soovitavad. Seal saad ka nendega kontakti luua ja alustada suhete värskendamisega.

Võrgustiku hoidmisel on oluline, et Sa ei suhtle inimestega oma kasu silmas pidades – suhtlemine ja võrgustike loomine on kahepoolselt kasulike suhete loomine. Eesmärk ei ole kiirelt saada endale soodsaid tingimusi, tasuta konverentsipääsmeid või salajast infot. Eesmärk on luua usaldav ja tugev suhe, kus Sa ka saad ise oma abiga panustada. Püüa leida võimalusi olla kasulik, uuri, mida teised otsivad, mis on nende hetke mured ja kuidas Sina saaksid aidata, vahendada, tutvustada omavahel ehk teisi inimesi?

Järgmine kord keskendume sellele, kuidas luua tugevat võrgustikku olles igapäevaselt, aga ka  erinevatel konverentsidel, sündmustel valmis enda brändimiseks.

Osale arutelus

  • Urve Vilk, Persoonibrändi blogi - Liisi Toom

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

V nagu vesi ja vaba aeg – V Spaa- ja Konverentsihotellis

V on veemõnude ja vaba aja veetmise element, mis märgib kõike võrratut ja vajalikku. Hotellist, spaast, restoranist, kohvikust ja konverentsikeskusest koosnev kompleks on koht, kus unustad kõik üleliigse ja pühendud vaevata kõigele, mis elus tegelikult oluline on. Hea tervis. Head inimesed. Hea tuju.

Valma Seikluspark pakub uusi võimalusi konverentsideks ja koolitusteks

Lõuna-Eestis, 55 km Tartust Viljandi suunas ja 23 km Viljandist Tartu poole asuv Valma Seikluspark avas uue kaasaegse konverentsihoone, pakkudes senisest veelgi mitmekülgsemaid võimalusi ühendada seminarid, töötoad või koolitused õhtuse lõõgastusega seikluspargis ning meeleoluka firmapeoga.

Küsitlus

Kuidas Sinu firmas suvepäevi peetakse?

  • Kahepäevased suvepäevad linnast eemal
    28%
    28%
  • Ühepäevased suvepäevad linnast eemal
    17%
    17%
  • Meeskonnaüritus töökoha lähedal
    10%
    10%
  • Suvepäevi ei peeta
    45%
    45%

Valdkonna tööpakkumised

Teabevara