29. märts 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

5 vitamiini blogiliikluse aktiveerimiseks

Blogid võitlevad iga päev netikasutajate tähelepanu nimel. Suurema liikluse tekitamiseks ühendatakse neid sotsiaalmeediaga, linke levitatakse e-posti teel, foorumites, trükistes, pressiteadete jaluses ja isegi hiiglaslikel välibänneritel.

Mida teha edasi, kui on saavutatud meeldivalt suur liiklus nii RSS voo tellijatele kui ka teiste külastajate arvelt? Edasi tuleb mõelda, kuidas lugejaid ikka ja jälle oma blogisse tagasi tuua. Seda saab teha vaid huvitava sisuga. Kui hea teema on leitud, tuleb panustada tekstile - selle liigendamisele, hea pealkirja leidmisele, linkimisele ja illustratsioonidele.

1. Vitamiin – endale huvitav teema ei pruugi meeldida lugejatele ja ka vastupidi. Enne teemade valikut mõtle, kellele on su blogi suunatud. Kui on tegemist ettevõtte blogiga, siis lähtu oma sihtrühmadest (kliendid, potentsiaalsed kliendid, partnerid jne). Mõtle, millised teemad pakuvad neile huvi, millistest teemadest võiksid nad kasu saada. Niisama ilukirjanduslikke blogikandeid ei viitsi info ülekülluses keegi lugeda – eriti kui seda tehakse äriblogis. Kõige paremini töötavad praktilise sisuga sissekanded, kus on konkreetne probleem ja lahendus.

2. Vitamiin – kui teema on olemas ja tekst valmis trükitud, tuleb see lugejale vastuvõetavaks liigendada. Ühe jutina jooksev tekst, kus pole kasutatud isegi taandridu on liiast. Ehita blogikanne üles järgmiselt: pealkiri, juhtlõik, sisu, vahepealkirjad ja kokkuvõte. Pealkiri olgu haarav, blogikannet veidi avav. Juhtlõik annab kahe-kolme lausega edasi kogu eesootava teksti sisu. Rõhuta tekstis olulisemaid lõike/lauseid, tehes need „bold`iga“ paksemaks. Soovi korral võid olulisemaid lõigud alla joonida. Kindlasti ära unusta vahepealkirju, mis teevad teksti lugemise nauditavamaks ja fotosid ning videoaknaid.

 3. Vitamiin - liiga lühikese blogikandega ei saa igat teemat piisavalt põhjalikult käsitleda. Samas liiga pikad blogikanded on tüütud ning neid ei viitsi keegi lõpuni lugeda. Leia enda blogikeskkonna jaoks optimaalne loo pikkus. Võid lugejatelt küsida tagasisidet. 2000 tähemärki on ühe keskmise blogikande mõistlik pikkus. 3000 kannatab ka välja, kuid üle selle pole mõtet teksti venitada. Kui 3000 sisse ära ei mahu, siis tee järjejutt ning postita osade kaupa.

4.  Vitamiin – postitamise regulaarsus on üks komponentidest, mis toob lugejaid uuesti blogi juurde tagasi. Regulaarsuse reeglit oleme ise korduvalt rikkunud – põhjuseks on aeg ja kunagi pole piisavalt aega. Siinkohal aitab harvem kirjutamine. Kirjuta kord kahe nädala tagant või isegi kord kuus kui on põhjalikumad sissekanded. Kõige parem oleks paika panna konkreetne avaldamispäev ja kellaaeg.  

5. Vitamiin – ära kirjuta otsingumootorite jaoks. See on viga. Väga hästi saab aru, kui värske blogija kirjutab eelkõige otsingutulemustes parem asendi saamise eesmärgil, mitte oma lugejatele. Igal pool leidub võtmesõnu, mis on SEO õpikute üks esimesi soovitusi, kuid tavalugeja jaoks muudab see teksti raskesti tarbitavaks. Kindlasti tasub blogikannete kirjutamisel SEO´le tähelepanu pöörata, kuid eelkõige on peamiseks lugejaks ikkagi inimene (mitte Google või Bing).

Hea blogi sarnaneb paljuski minimeediaväljaandega, kus töötavad paar autorit, kes tegelevad teemade otsimisega, lugude kirjutamise ja toimetamisega (vahel ka küljendamisega). Parem pildi saamiseks soovitan blogijatel tutvuda nii kohalike kui välismaiste õpikutega, kus antakse hea ülevaade ajakirjanduslikest žanritest, lugude kirjutamisest, pealkirja valimisest ja paljust muust. Üks hea raamat on Tiit Hennoste „Uudise käsiraamat“, mis on digitaalselt saadaval SIIN.

Autor: Urve Vilk, PR-blogi Vare & Jaakkola

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700