15. august 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kas valgekrae müüb aega või kogemusi?

Aastaid tagasi arutasime kolleegidega, mida valgekrae müüb – arvamused jagunesid sisuliselt kaheks: kogemusi-teadmisi või aega. Viimane nendest ei ole enamasti kuigi arukas. Sõltumata erialast või tegevusalast.

Ometigi on see just see, mida paljud iga päev teevad – müüvad oma aega. Ettevõtja pingutab aastaid “parema homse nimel” ja ametikõrgenduse ootel palgatöötaja teeb lõputuid ületunde.

Kui asjad ei suju, siis paneme rohkem “tunde sisse” arvates, et see on vajalik, et see viib sihile.

Kas poleks arukas võtta aeg maha ja mõelda korraks? Äkki teed vale asja? Äkki konkureerid valedel alustel? Äkki …

Ärijuhid arvutavad igal sammul kapitali tootlust. Miks keegi ei arvuta “sisse pandud” aja tootlust? Ometigi on ajaressurss meil kõigil piiratud. Elementaarne majandusloogika ütleb, et kui müüd midagi konkurentsitihedal turul, siis saad selle eest madalat hinda. Miks siis müüa oma nappi ressurssi madala hinnaga?

Ma ei ütle, et edu nimel ei pea pingutama. Ma ütlen, et selle asemel, et arutult “tunde juurde kühveldada” tasub mõelda kuidas saaks teisiti.

 

Autor: Urve Vilk, Indrek Maripuu

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700