17. august 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas kirjutada motivatsioonikirja?

Hea on lugeda motivatsioonikirju, kus on tunda – inimene on tõepoolest enda sobivuses veendunud ja suudab seda väljendada ladusas keeles.

Motivatsioonikirja kirjutamise teemal blogikannet teha võib tunduda ju mõttetu –internetis on olemas super hea näidis, mida aluseks võtta ja lihtsalt pooleliolevad laused lõpetada.  Kui olla teisel pool lauda ja motivatsioonikirju lugeda, siis tekib soov lugeda ikka midagi sellist, mis on isikupärane ja oma mõttega kirjutatud.

Praegu on meil võimalus lugeda tööotsijate motivatsioonikirju, mis reeglina algavad sõnadega: „Kuigi lisatud CV juba annab lühikese ülevaate minu eelnevast teenistusest, probleemide lahendamise oskustest ja saavutustest, tõin eraldi välja Teie praegused konkreetsed nõudmised …“

See on kindlasti motivatsioonikirja eesmärk – veenda tööpakkujat kandideerija sobivusest antud ametikohale veidi täpsemalt, kui seda võimaldab CV. Siiski on hea lugeda motivatsioonikirju, kus on tunda – inimene on tõepoolest enda sobivuses veendunud ja suudab seda väljendada ladusas keeles. Hea on  loobuda nn „põhjadest“, püüda enda kohta käiv edasi anda ilma stampideta.

Võiks alustada sellest, mis on pannud uut töökohta otsima – kindlasti tuleks vältida praeguse tööandja halvustamist, kuid  välja tuua midagi iseenda motivatsiooniga seonduvat. Miks otsite uut tööd – soovite rohkem kasutada mingeid oma oskusi, kogemusi, rakendada enam teatud isiklikke võimeid? Mis on see, mis paneb Teid uue töö järele liikuma ja mida ootad järgmisest tööperioodist? Ehk – tööotsija otsib tööd, milles on midagi sellist, mis praegu puudu jääb. Kui see on palk, siis see on nii. Kui tööotsija leiab, et soovib, et tema teadmisi ja panust paremini tasustatakse, siis on see päris aus väljaütlemine.  Lihtsate ametikohtade  ja töötute puhul see võibki olla peamine motivaator.  Kindlasti on spetsialistide töökoha vahetusel ka muid aspekte: soov olla tulemuste mõjutada, saada suuremat otsustusõigust ja võtta suuremat vastutust või ka vastupidi – leida rahulikum töö, kus ei ole vaja nii palju enda õlule võtta. Soovite olla aktiivsemas suhtlemises, mõjutada oma tööga ärilisi eesmärke ja oma palka? On Teile oluline isiksuslik kasv, huvi antud valdkonna vastu, parema staatuse saavutamine, tööandja hea maine ja  firmakultuur, jne.

Seejärel on hea välja tuua need kogemused ja senised saavutused, mis annavad alust uskuda – see inimene saab selle tööga hakkama.

Kui on esitatud nõudmised keeleoskusele, siis võib motivatsioonikirjas välja tuua, kus olete antud keelt kasutanud (õpingud toimusid inglise keeles, selles ettevõttes töötasin vene keelses keskkonnas ja pidin kõikide tööülesannete täitmisel toime tulema vene keelega, jne.).

Kui ametikohal on oluline meeskonnavaimu loomine, saab kandideerija tuua välja, kuidas ta senini on meeskonna ühise eesmärgi nimel tööle saanud. Kui oodatakse turuosa kasvu, on igati kohane kirjutada, kuidas seni olete müügitööd teinud ja läbi mille tulemusi saavutanud. Nii saab Teie motivatsioonikirja lugeja aimu sellest, kuidas Te igapäevaselt töötate ja otsustada – kas see võiks olla sobiv minu firmas (või minu kliendi firmas, nagu see on personaliettevõtete puhul).

Personalivalikus on äärmiselt oluline silmas pidada inimese sobivust meeskonda. Sageli pole  valiku aluseks kraad ja teadmised, vaid isiksuseomadused ja inimese põhiväärtused. Paljude ettevõtete juhid lähtuvad igapäevatöös ettevõtte väärtustest ja värbamisel on oluline, et uue inimese väärtused sobivad ettevõtte omadega. Ettevõtete väärtused on kirjas kodulehel. Tööotsija võib ka selle kohta midagi kirjutada: pean väga oluliseks, et meeskond toimiks tervikuna, kuid samas oleks igaühel oma kindel roll ja vastutus tulemuste eest.

Loodan, et minu mõtted ei saa uuteks stampideks ja tööotsija leiab enda kohta õiged sõnad. Nii et tööintervjuul kandidaadiga kohtudes saaksin tõdeda – see kandidaat on oma töösoovi läbi mõelnud, ta teab, mida soovib ja suudab antud tööga edukalt toime tulla.

Autor: Urve Vilk, Sirje Tammiste

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700