10. november 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kas konkurendi ebaõnnestumine annab uusi võimalusi?

Ilmselt on sage, kus konkurendi kehv töö annab paremale tegijale uue võimaluse – vana jäetakse kõrvale ja uus võetakse asemele. Ja kui teed head müügitööd ja satud helistama just sel pettumuse hetkel, võid saada Sina võimaluse. Nii ju võetakse uut turgu!

Kuid personaliotsingus ja koolitusel pole see üldse mitte nii. See on usaldusel põhinev äri. Klient usaldab oma kõige väärtuslikuma vara – oma INIMESTE – valiku/koolituse kellelegi, kes on selle usalduse välja teeninud. Olgu usalduse aluseks turul tuntud kaubamärk, konsultandi/koolitaja oskus kliendis koostöösoov luua või tuttava soovitus. Kuid hoopis tähtsam on see, mis tuleb pärast.

Meie töös tuleneb konkurendi kehvasti tehtud tööst hoopis keerukus. Ettevõte, kes on korra personalifirma töös pettunud, eelistab valikuga ise tegelda. Ka siis, kui kimpus ollakse, pole abi küsimine lihtne – usalduskrediiti on kuritarvitatud. Kust võib ta teada, et jälle teda alt ei veeta?

Inimeste valik on keeruline protsess. Me ei saa kunagi kliendile kindlalt väita – jah, teile sobiv inimene on meil andmebaasis olemas. Kui ka on olemas potentsiaalsed kandidaadid, keda plaanime kliendile välja pakkuda, tuleb ikka esmalt nendelt nõusolek saada. Sest ka tööotsija valib, kuhu ja millistel tingimustel tööle läheb. Tegelikult ei saa me ka kindlalt öelda, et inimese otsimine võtab kuu, sest võib minna kauem aega. Olulisem ajast on siiski õige inimese leidmine. Saame lubada, et ei loobu enne, kui õige inimene on leitud. Ning vastutame oma töö eest garantiiaega andes.

Sama on koolitustega. Küsitakse pakkumisi, koolitajaga kohtutakse harva. Valitakse hinna järgi. Kuid ilma koolitajat nägemata on võimatu ette teada, kas ta oma olemuselt ka meie inimestele sobib. Just täna sain teate ühe koolituspakkumise peale, et enne otsustamist soovime koolitajaga kohtuda. Usun, et personalijuht teeb sellise kohtumise järel juba õige otsuse. Inimeste vahel kas tekib või ei teki kontakti, see otsustab palju. Ka saab sellel kohtumisel ootusi koolitusele täpsustada ja nii on õnnestumise tõenäosus suurem kui vaid kirjaliku pakkumiskutsega koolitust tegema minnes. Kui koolitus toimub koolitajaga, kes mingil põhjusel inimestele ei sobi või valib sobimatu lähenemise, on neid inimesi järgmisele koolitusele raske saada.

Nii on usaldusel põhinevas äris ääretult oluline teha vaid väga head tööd. Nii hoiad turgu, kus ise tegutsed.

Mõtlen neile klientidele, kellega meie koostöö on alanud usalduskrediiti luues. Saan aru kõhklustest ja kahtlemisest: kui oled maksnud raha ja teenust saanud pole, oled järgmisel korral eriti kahtlev. Kindlasti tasub endale koostööpartnerit valides konsultandiga kohtuda – et mõista selle inimese tuuma ja pühendumust. Ei piisa vaid firmanimest.

Autor: Urve Vilk, Sirje Tammiste

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700