Võta Sina Pipi tähelepanekust õppust ja käi ka lahtiste silmadega. Vaatle, otsi ja märka uusi asju. Märka probleeme, sest iga äriidee algab mingist probleemist – toode peab lahendama mingi probleemi. Kui Su toode pole lahendus, siis parem ära seda tee! Parem pole ka olukord kui Sa ei tea, millise probleemi lahenduseks Su toode on!
Kas igast probleemist saab asjaliku äri püsti panna? Võib olla. Kas Sina saad? Ilmselt mitte. Selleks, et aru saada, kas leitud probleemis Sinu jaoks võimalus peidus on, mõtle allolevatele küsimustele:
• Mis seda probleemi põhjustab?
• Keda see probleem peamiselt mõjutab ja kui palju neid on?
• Millal, kuidas ja kui tihti see probleem ilmneb?
• Miks seda probleemi lahendatud ei ole?
• Milline on selle probleemi ajalugu?
• Milline tundub selle probleemi tulevik olevat?
• Kui suuri kulutusi see probleem põhjustab? Kellele?
• Mis tunne nendel inimestel on, keda see probleem vaevab?
• Kes veel sellele probleemile lahendust otsib?
• Millised lahendused juba olemas on?
Ja parem oleks kui võtaksid paberi-pliiatsi appi ja kirjutaksid need vastused üles. Saaksid parema ülevaate.
Autor: Urve Vilk, Indrek Maripuu