Laienemine on lihtne, kiire ja odav

Hispaania kingamüüja Camperi lugu on hea näide sellest, kuidas õige küsimuse  püstitamine ja ebatraditsiooniline mõtlemine on neil aidanud kasvada globaalseks tegijaks.

Camper avas oma esimese poe Barcelonas 1981 aastal. Pood nagu iga teine – müüs kingi, tegi seda hästi ja hakkas mõtlema laienemise peale ja laieneski. Nii nagu iga teine.

Laienemine on aga teadupärast kulukas – Su rahavoog peab olema piisavalt tugev, et finantseerida nii uue koha avamise investeeringuid kui ka hüppeliselt kasvavaid püsikulusid.

Camper sõnastas oma laienemise väljakutse nii: kuidas kasvatada kasumit, vähendada kulusid ning samal ajal kiirelt laieneda?

Kingaäris leidsid nad, et tähelepanu tuleb suunata sellele, kuidas lühendada aega rendipinna võtmise ja tulude tekkimise alguse vahel? Miks maksta renti aja eest kui Sa veel müüa ei saa? Üks võimalik lahendus oleks olnud ruumide omanikuga diilitamine – hakkame renti maksma peale avamist. Tavaline. Igav. Ja mitte alati toimiv. 

Lihtsalt öeldes avavad nad kaupluse peaaegu kohe kui ruumid kätte saavad, tehes selle jaoks ajutise sisekujunduse. Lahendust otsides sündis koostöös disainer Mart? Guixé-iga ajutise kaubanduse kontseptsioon “Walk in Progress”. Lihtsalt öeldes avavad nad kaupluse peaaegu kohe kui ruumid kätte saavad, tehes selle jaoks ajutise sisekujunduse:

• Müügisaali paigutatakse vanadest kingakarpidest alus kingade eksponeerimiseks. Ei mingeid riiuleid, kappe ega vitriine.
• Ei mingit suurt värvilahendust – seinad (ühe erandiga) värvitakse valgeks. Selle juures on olemas värvid ja markerid ning sinna  on oodatud külaliste ideed teemadel: “Kuidas muuta maailm paremaks?” ning “Millist ostukeskkonda ootad?”.
• Kogu kontseptsioon on nn iseselgitav – selleks värvitakse üks sein punaseks – see selgitab kogu loogikat ja julgustab kaasa lööma:
“Our architects and builders are now working on a unique project for reforming this space. We want to do the best job possible, which will take us at least nine to twelwe months. Since we are a small company, we cannot afford to be closed to our colleagues. Meanwhile, we have opened this Walk in Progress Store. We hope you understand that, although the shoe boxes are not especially luxurious, the idea is simple, useful and recyclable. The shoes are 100% Camper.”

Geniaalne!

“Me avame oma kauplused madalaima võimaliku investeeringu ning kõrgeima võimaliku loovuse tasemega,” võtab selle kontseptsiooni kokku firma ekspordidirektor Dalia Saliamonas.

Hetkel kui valmib kaupluse püsikujundus, asendatakse Walk in Progress sellega. Sellise lahendusega on äri käivitamine uues asukohas lihtne, kiire ja odav. Just nii nagu väljakutse eeldas.

Sageli on lahendused tegelikult lihtsamad kui arvame!

Osale arutelus

  • Urve Vilk, Indrek Maripuu

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

V nagu vesi ja vaba aeg – V Spaa- ja Konverentsihotellis

V on veemõnude ja vaba aja veetmise element, mis märgib kõike võrratut ja vajalikku. Hotellist, spaast, restoranist, kohvikust ja konverentsikeskusest koosnev kompleks on koht, kus unustad kõik üleliigse ja pühendud vaevata kõigele, mis elus tegelikult oluline on. Hea tervis. Head inimesed. Hea tuju.

Krahv Mannteuffeli suvemõis (Kursi jahiloss)

Eestimaa keskel, käänuliste Pedja ja Kaave jõgede vahelisel alal on ellu ärganud üks vana ja majesteetlik hoone. See on krahv Mannteuffelile kuulunud suvemõisa peahoone aastast 1888, rahvasuus tuntud kui Kursi jahiloss. Seda maja võiks nimetada ka Eesti jahilosside krooniks, ajaloole on väärikas koht tuttav juba 130 aasta jooksul.

Küsitlus

Kuidas Sinu firmas suvepäevi peetakse?

  • Kahepäevased suvepäevad linnast eemal
    28%
    28%
  • Ühepäevased suvepäevad linnast eemal
    17%
    17%
  • Meeskonnaüritus töökoha lähedal
    10%
    10%
  • Suvepäevi ei peeta
    45%
    45%

Valdkonna tööpakkumised

BVT PARTNERS otsib BÜROOJUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

28. juuni 2018

Teabevara