Esimene päev juhina

Sain kutse osaleda alustavate juhtide koolitusprogrammi konkursil. Kliendi ootus oli, et programm sisaldaks juhtimise ABCd. Olin omal ajal ka ise enne juhiks saamist käinud juhtimise koolitustel, kus räägiti tollestsamast juhtimise ABCst – teemadeks ikka enese kehtestamine, tagasiside, delegeerimine, juhi roll vs spetsialisti roll jne. Teate küll.

Ja kui juhtimise hetk kätte jõudis, oli sellest kasu… noh, umbes sama palju, kui autoga sõitma õppimisel 400 leheküljeliselt manuaalist.

Niisiis, ütlesin võimalikule tööle juba enne pakkumuse esitamist ära. Sest ma ei usu, et sellisel moel koolitusest osalejatele kuigipalju kasu oleks. Mulle tundub, et seda tüüpi koolituselt naasnud piirduks peamiselt tõdemusega: hea teada! Ja siis tuleb esmaspäev, kus tuleb tööl lahendada päris probleeme, päris teemasid, kus olukorrad ja inimesed on eripärased ning tüüplahendused ja teooriad ei kipu töötama…

Mis minu arvates võiks olla alustava juhi ootus? Mõned esimestena pähe tulevad asjad:

Ta tahab ära lahendada konkreetse juhtimisülesande – midagi, mis teda just sel hetkel painab: kuidas vastata inimesele, kes palka juurde küsib, kuidas teha nii, et töötaja ei lahkuks, kuidas oma sihte inimestele näidata, kuidas seda konkreetset järgmise nädala vestlust edukalt ära pidada jnejne. Konkreetne teema, konkreetne ülesanne – kuidas seda parimal moel nende inimeste ja olukorra kontekstis ära teha.

Ta tahab enda jaoks veidi ruumi ja aega klaaritamiseks – mis see nüüd minu jaoks tähendab ja mismoodi ma juhina nüüd katsun mõningaid asju enda töös teistmoodi teha. Mina juhina ja minu töö peale vaadates, st mitte kuidas üldiselt ja teooria järgi spetsialistist juhiks saadakse. Ta tahab selleks aega. Muuseas, öeldakse, et inimene hakkab parimal moel panustama alates 2-3 aastast. Seega, kannatatust!

Ta tahab koguda väikseid võite, mille pealt kasvaks enesekindlus. Enesekindlus kasvab eelkõige kogemusest – ma saan hakkama, ma tegin ära. Mitte tingimata maailmarekordite läbi, vaid igapäevaste, väikeste võitudega.

Ta tahab ka tunda, et see on okei, kui kohe välja ei tule. Ta õpib, katsetab, otsib oma teed ja stiili. Ta ei pea olema maailmameister ja isegi mitte oma organisatsiooni meister  juhtimise ABCs – delegeerimises, motiveerimises, organiseerimises, kontrollimises või misiganes valemiga on üritatud juhtimist defineerida. Sellisel moel juhtimise määratlemine ja juhtidele hinnangute andmine on pigem eelmise sajandi teema. Juht tahab tagasisidet, peegeldust iseenda tegemistele ja tunnet, et asi sujub, hoolimata väikestest tagasilöökidest.

Ja ta tahab kindlasti veel mitmeid asju. Kes ja mil moel neid asju peaks talle pakkuma, kas selleks on vaja koolitust, coachingut või otsese juhi teiselaadset panustamist või mõlemat korraga või teha seda kolmandal-neljandal moel, sõltub inimesest, organisatsioonist jne. Igaljuhul mulle tõesti tundub, et juhtimise ABC tüüpi teooriate ladumine palju kaasa ei aita.

 

Osale arutelus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Strand SPA & konverentsihotell trumpab konkurendid üle rikkaliku kogemustepagasiga

Lääne-Eesti suurimal konverentsikeskusel on 25 aastat kogemusi ürituste korraldamises. See fakt saadab kindla sõnumi klientidele – võimekas ja usaldusväärne, professionaalne ja kvaliteetne. Just selline koostööpartner on Strand.

Energia avastuskeskus – pinget pakkuv ja ootamatult šikk peopaik

Tallinna vanalinna ja Kalamaja piiril asuv Energia avastuskeskuse hoone on sadade üritusekorraldajate jaoks vastanud kolmele üliolulisele kriteeriumile: a) vana elektrijaama masinamaja peasaal on ootamatu, ent šikk peopaik, b) suurel ekspositsioonialal on külalistele garanteeritult avastamisrõõmu, ja c) keskuse asukoht on lihtsalt väga hea.

Küsitlus

Millal plaanid suvel puhata?

  • Juunis
    17%
    17%
  • Juulis
    83%
    83%
  • Augustis
    0%
    0%
  • Ei puhkagi suvel
    0%
    0%
  • Muu
    0%
    0%

Valdkonna tööpakkumised

Äripäev otsib ASSISTENTI

Äripäev AS

24. jaanuar 2018

Uudised

Teabevara

Sekretär.ee uudiskirjaga liitumine