Kõigepealt töötaja, siis klient

Klient on kuningas, klient maksab sulle palga, kliendikesksus toob konkurentsis edu. Vabandust, aga sellise mõtlemisega võid sa olla rongist juba maha jäänud…

Bloombergi andmebaasi 3000st tehnoloogiafirmast vaid 7 on suutnud teha käivet üle 2,5 miljardi dollari. Üks neist on HCL Technologies – käive pealt 4 miljardit dollarit ning seal töötab üle 82 000 inimese. Ehkki paljud neist Indias, kust firma ka pärit, on tegevuspiirkonnaks piltlikult öeldes maailm.  HCL Technologies kohta on tehtud Harvardi Ülikoolis juhtumiuuringuid ja nende juhtimiskultuurile viitab Forbes kui “maailma kaasaegseimale”. Mida nad seal Indias õige söövad (loe: teevad), et nad sellise aupaiste ära on teeninud?

Kõigepealt töötajad, ja siis kliendid
HCL Technologies pööras mõned aastad tagasi oma toimimise loogika pea peale. Piltlikult öeldes võeti organisatsiooni püramiid ja pöörati pea peale – eesmärgiga viia vastutust tippjuhtidelt töötajatele. Nad ise kutsuvad seda “Töötajad kõigepealt” filosoofiaks. Ja väidavad, et klient tuleb alles pärast töötajat – kui töötaja teeb tööd pühendumuse ja vastutusega, siis saab ka klient parima toote ja teenuse.

Kuidas nad seda “Kõigepealt töötajad” teevad? Mõistagi koosneb see paljudest tükkidest – kõrged eetika ja töö standardid, tegudes rakendatud (ilmselt mitte ainult sõnades) tugevad väärtused – usaldus, paindlikkus, läbipaistvus ning mitmesugused “nipet-näpet”, mis teevad töötajad elu lihtsamaks (näiteks eraldi inimesed, kes aitavad väljakutsetega toime tulla – midagi coach´i laadset, või siis süsteem, mis aitab toimet tulla igapäeva teemadega, nagu arvete maksmise korraldamine jne).

Ent kõige mõjusam tundub olevat firma juhi Vineet Nayar´i hoiak ja kaheosaline sõnum: “CEOs, get out of the way” (…ja laske inimestel tööd teha) ja “We all are Employees” ehk me kõik, alates firma presidendist kuni eesliini töötajateni oleme töötajad, töövõtjad ja meie oleme need, kes väärtust loovad. 

Osale arutelus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Energia avastuskeskus – pinget pakkuv ja ootamatult šikk peopaik

Tallinna vanalinna ja Kalamaja piiril asuv Energia avastuskeskuse hoone on sadade üritusekorraldajate jaoks vastanud kolmele üliolulisele kriteeriumile: a) vana elektrijaama masinamaja peasaal on ootamatu, ent šikk peopaik, b) suurel ekspositsioonialal on külalistele garanteeritult avastamisrõõmu, ja c) keskuse asukoht on lihtsalt väga hea.

Pidupäev ajaloolises Roseni Tornis

Eksklusiivsed peoruumid - Roseni Torni väga hea asukoht südalinna tuiksoonel, kaasaegne esitlustehnika ning suurepärane ajalooline interjöör loovad mõnusa keskkonna erinevateks sündmusteks.

Restoranitestid

Küsitlus

Kuidas Sinu firmas suvepäevi peetakse?

  • Kahepäevased suvepäevad linnast eemal
    28%
    28%
  • Ühepäevased suvepäevad linnast eemal
    17%
    17%
  • Meeskonnaüritus töökoha lähedal
    10%
    10%
  • Suvepäevi ei peeta
    45%
    45%

Valdkonna tööpakkumised

Teabevara