Kiiged ja liumäed tööruumides
Viimase nädala jooksul olen mitu korda sellega seoses mõelnud, millest tulenevalt on suur osa kontoreid, mille ruumid on küll kenad, steriilsed ja puhtad, niivõrd igavad keskkonnad, samas kui lastele loodud mängumaad, -nurgad või müügikeskkonnad on põnevad ja mõttelendu innustavad. Mingit loogilist järeldust ma välja ei ole suutnud mõelda.
Julgen üksnes oletada, et ilmselt on see kõik tingitud sellest, et täiskasvanulikkust hakati mingil hetkel võrdlema tõsiduse ja konservatiivsusega. Ehk mingil määral ka raskusega, sest kõigi vajaminevate kohustuste ja ülesannetega toimetulek on ju ometi tõsine ja raske, selles näivad puuduvad kirkad värvid ja igasugune sära.
Õnneks ei ole täiskasvanulik igavus aga kõikjal valdav. Oma töötajate loominguliste mõtete soodustamiseks on palju ära tehtud Skype'i tööruumides, niisamuti e-turundusega tegelevas firmas ADM. Välismaistest näidetest väärivad äramärkimist näiteks Google, Facebook, Infosys, Box. Nende töökeskkondi ehivad liumäed, ripptoolid, täpilised seinad, muru, kiiged, boolingurajad, videomängude ruumid, kirkad värvid ja väga julge disain.
Lauamängud ja võimlemispausid
Lisaks põnevale keskkonnale, mis oluliselt inimeste mõtteid mõjutavad ja seeläbi ka töötulemusi ning elu üldisemalt juhivad, võiks põnevust olla ka tööpäevastes tegevustes.
Massööri käimine töökeskkonnas pole enam ammu mingi uudis, joogatunnid, võimlemis- või tantsupausid, lauamänguveerandtunnid, ühine kokkamine tööpäeva keskel aga küll. Värskenduse pakkumine ja teistmoodi asjadega tegemine näitab ettevõtte suhtumist oma töötajatesse.
Lisaks ajule saab rutiinsest ja asjalikust puhkust nii vaim kui ka keha, mida sunnitakse tunde arvuti taga istuma. Sest teadagi, mis juhtub siis, kui ennast selle aparaadi taha ära unustatakse – tervis hakkab streikima. Ka vaimne.