11 lihtsat viisi kuidas suurendada oma õnnetunnet

Hede Kerstin Luik
Hede Kerstin Luik

Kevadine ilm ja nädalavahetus on juba iseenesest toonud ohtralt rõõmu. Mida me aga saame igapäevaselt teha selleks, et end ka vähem soodsates oludes õnnelikuna tunda? Arengutugi.com terapeut Hede Kerstin Luik jagab mõned lihtsad teaduspõhised nipid oma õnnetunde suurendamiseks.

1. Liigu ja tee pisut sporti. See on üks tõhusamaid ja enamkasutatud enesetunde parandajaid (Thayer, Newman & McClain, 1994)

2. Loetle 3 head asja, mis täna juhtusid. Üks uuring näitab, et inimesed, kes seda süsteemselt tegid, suurendasid oma õnnetunnet ja vähendasid kurbi mõtteid lausa kuus kuud peale selle praktiseerimist (Seligman et al., 2005)

3. Lahuta mõttes oma elust midagi meeldivat.  Kujutle, et mõni meeldiv asi poleks juhtunud. Et Su ellu poleks kunagi tulnud see sõber, töö või laps – kuidas Sa siis end tunneksid, kui Sul poleks seda, mida täna võtad enesestmõistetavana? Selline faktidele vastupidine mõtemine aitab luua tähendust ja suurendada rahulolu (Koo et al., 2008).

4. Saada tänulik sõnum. Tänutundele keskendumine ja selle väljendamine suurendab õnnetunnet 25% (Robert Emmons & McCullough, 2003). 3 kirja 3 nädala jooksul olid katseisikutele piisavad õnnetunde ja eluga rahulolu oluliseks suurendamiseks (Toepfer et al., 2012).

5. Kuluta raha kellegi teise peale. Uuringud näitavad, et see teeb õnnelikumaks  (Dunn et al., 2008) (Aknin et al., 2010)

6. Kuula muusikat. Muusika head mõju enesetundele kinnitavad paljud uuringud, näiteks Saarikallio, S., & Erkkila, J. 2007.

7. Tee plaane. Uuringud näitavad, et millegi toreda ootus on tugev positiivne tunne. Vahva asja ootamist naudime märksa enam kui selle meenutamist (Van Boven & Ashworth, 2007).

8. Tee plaane koos sõpradega. Sõpradega plaanide tegemine on märksa enam kui lihtsalt heade ootuste loomine, see on ka suhte tugevdamine ja hoidmine. Ühine ootus liidab. Harvardi ülikooli uuring näitab sotsiaalsel osalemisel olevat vähemalt samasuure väärtuse, kui annaks hiiglaslik palgatõus (Robert.E Putnam, 2012). Ja on ka uuring, mis näitab heade sõprussuhete otsest majanduslikku kasu (Powdthavee, 2008).


9. Unista. Tee positivne mõttematk õnnelikku hetkesse (Quoidbach et al. 2010).

10. Mõtle läbi Sulle olulised väärtused. Pane need kirja, reasta tähtsuse järgi ning enda jaoks olulisima kohta kirjuta paar lõiku,  miks see Sulle nii tähtis on. Uuring näitas, et nii lihtne asi aitas oluliselt parandada katseisikute enesetunnet. Samuti andis see rõõmsat enesekindlust, mis parandas suhteid teistega (Stinson et al. 2011).

11. Tee seda, milles Sa hea oled. Oma tugevuste rakendamine annab hea eduelamuse ja seeläbi parandab enesetunnet.

Lihtne, eks?

Loe lisaks www.arengutugi.com.

 

Osale arutelus

  • Hede Kerstin Luik, www.arengutugi.com coach

    Hede Kerstin Luik, www.arengutugi.com coach

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Kopra talu – peopaik Mulgimaa ürgses looduses

Turismistaluna hakkas Kopra talu tegutsema 2000. aasta sügisel. Praeguseks on sellest kujunenud populaarne seminaride, konverentside, suvepäevade ja peoürituste pidamise paik. Kopra talu asub Viljandist 22 kilomeetri kaugusel Tuhalaane külas ning on ümbritsetud ürgmetsadest, soodest ja järvedest.

V nagu vesi ja vaba aeg

V on veemõnude ja vaba aja veetmise element, mis märgib kõike võrratut ja vajalikku. Hotellist, spaast, restoranist, kohvikust ja konverentsikeskusest koosnev kompleks on koht, kus unustad kõik üleliigse ja pühendud vaevata kõigele, mis elus tegelikult oluline on. Hea tervis. Head inimesed. Hea tuju.

Küsitlus

Valdkonna tööpakkumised

Teabevara