Autor: Indrek Maripuu, Loovusaida kaasasutaja • 26. august 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

3 soovitust ülemusele ideede müümiseks

Indrek Maripuu
Päris sageli küsitakse, et kuidas tulemuslikumalt ideid ülemustele “müüa”. Siin kehtivad mõned rusikareeglid, mida arvestades jõuad tõenäolisemalt tulemuseni, kirjutab loovuskoolitaja Indrek Maripuu.

Kõige suurem viga, mis tehakse: minnakse juhi juurde ühe valmis ideega ja tahetakse sellele kohe heakskiitu saada.

See toimib ainult juhul kui lahendad teie organisatsioonis üldteada probleemi. Igal muul juhul on vaja alustada algusest ehk probleemist.

Soovitus 1. Esmalt “müü” talle maha probleem

Tähendus tekib kuulaja peas! Otsustaja (tegelikult iga inimese) „sisemaailm“ tõlgib kuuldud jutu kujutluseks, paneb nö „riiulile“ – seostab varasema info ja kogemusega. Kui tal Sinu lahendatava probleemi “riiul” puudub, siis oled jamas.

Seega: enne kui lähed „müüma“ ideed, ole veendunud, et otsustaja on „ära ostnud“ probleemi! Ta ei saa osta ära ideed kui ta veel ei saa probleemistki aru.

Soovitus 2. Mis on probleemi sisu ja kuidas on see seotud teie äriga?

Enne kui otsustaja juurde lähed pead oskama vastata vähemalt nendele (tegelikult lihtsatele) küsimustele:

• Mis on probleem?

• Miks see probleem esineb?

• Mida me selle kohta veel teame?

• Kuidas on see seotud meie ärieesmärkidega?

• Mis juhtub kui me seda ei lahenda?

• Millel see arvamus põhineb?

Soovitus 3. Milline on Sinu lahendus? Miks?

Kuigi Sa võib olla oled kogu töö juba enne ära teinud tahab otsustaja sageli piiluda ka juba läbitud etappidesse ning veenduda, et tehtud on arukad valikud. Ole valmis sellisteks küsimusteks:

• Mis on Sinu lahendus?

• Millised on alternatiivid?

• Miks valisid selle lahenduse?

• Kuidas see edendab meie äri?

• Oletame, et see lahendab selle probleemi, aga milliseid uusi probleeme see võib tekitada?

• Millised on järgmised sammud ja mis on vaja täna otsustada?

Kui võtad aega ja ehitad oma “müügi” üles sellisel viisil, siis oled oluliselt suurendanud tõenäosust, et saad juhilt läbimõeldud vastuse.

 

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700