Eristu töökuulutusega, et kandidaatidele silma jääda!

ISS Eesti personalijuht
ISS Eesti personalijuht

Kuidas anda endast parim, et töökuulutusele kandideeriks just need tööotsijad, kes ka tegelikult tööst huvitatud on? Vaata head näidet eristuvast töökuulutusest.

CVKeskuses ja CVOnlines on hetkel pea 830 kuulutust, millega otsitakse töötajaid müügitöö valdkonda. Paneme end nüüd ise selle vaese tööotsija olukorda ja mõtleme hetk, kui tõenäoline on, et mõni müügiguru just meie töökuulutuse nende sadade hulgast leiaks, see teda kõnetaks ning ta meile ka kandideeriks! Veelgi enam, ega need kaks portaali ei ole ju ainukesed, mille kaudu aktiivsed tööandjad täna endale töötajaid otsivad, lisaks tuleb arvestada töökuulutustega nii erinevates mainekates ajakirjades ja ajalehtedes, nagu Director, Äripäev, Eesti Ekspress kui ka ülikoolide karjääritahvlitega jne.

Seega tänasel tööturul tuleb oma töökuulutustega eristuda, et kandidaatidele silma jääda!

Murekortsud tulevad aga värbaja palgele, kui ta näeb kõiki neid „huvilisi“, kes on lõpuks ettevõtte töökuulutse siiski üles leidnud ning sellele kandideerinud. Keda võtta ja keda jätta, kes on tõeline huviline, kellega maksab kokku saada ning kes „bingo-kandideerija“  kellele helistades saad vastuseks: „kandideerisin igale poole, mis ettevõttest sa helistadki?“?

Julge hundi rind on rasvane ning Reklaamistuudio on sellise mentaliteediga ka oma müügimeistri töökuulutuse koostanud, oodates kõigepealt huvilise kõnet ja alles seejärel CV'd. Reklaamistuudio on läinud isegi nii kaugele, et lubab kõik need CV'd spämmi  kausta panna, millele ei ole eelnenud telefonikõnet, kus potentsiaalne kandidaat veenaks kontaktisikut oma sobivuses. Liiga üleolev? Pigem mitte. Oodatakse ju kandideerima just aktiivseid müügiinimesi, kellele meeldib (kliendi)suhtlus, seega oodatakse kandidaate, kes on valmis julgelt toru haarama.

Lisaks intrigeerivale väljaütlemisele CV'de ja spämmi kausta teemalt on ka selle kujundus tavapäratu: peale vaadates ei meenuta selles kuulutuses mitte miski traditsioonilist tööpakkumist: mõned joonistused, veidi teksti ning kiri kandidaadile. Samas, kõik see annab ülevaate sellest, keda oodatakse ja mida pakutakse, lubades siinkohal töötasu, millel ülemist otsa polegi!

Igatahes inimestele see silma on jäänud, sh müügiinimestele, kuna kuulutuse saatis mulle ka üks müügi valdkonna professionaal, kes leidis, et päris huvitav lähenemine!

Soovitused töökuulutuse koostamiseks:

- Sõltuvalt sellest, millisele ametikohale inimesi otsid, vali ka kuulutuse avaldamise kanal. Kuigi tööotsingu portaalid toovad samuti palju kandidaate, siis kaalu ka teistsuguste kanalite kasutamist, nagu näiteks ülikoolide karjääristendid, kus võid isegi suurema tõenäosusega asjalikele kandidaatidele silma jääda.

- Soovid terad sõkaldest eristada – anna kandidaatidele töökuulutuses mingi täiendav ülesanne/kodutöö; inimene, kes töökohast huvitatud ei ole, ei viitsi täiendavaid takistusi läbida ja jätab oma CV saatmata. Kandidaate on nii küll vähem, samas tead, et kandideerivad nii just inimesed, kes on ka tegelikult huvitatud.

- Oluline on alati töötasu väljatoomine! Töökuulutused, milles on töötasu välja toodud, saavad tavapärasest suuremat tähelepanu ning äratavad huvi ka passiivsetes kandidaatides.

 

Loe lisaks www.helotamme.blogspot.com.

Osale arutelus

  • Helo Tamme

    Helo Tamme
    ISS-i Baltikumi personalijuht

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Pidupäev Hestia Hotel Laulasmaa Spa's

Laulasmaa loodus on maagiline. Just siit on ammutanud inspiratsiooni maailma enim mängitud kaasaegne helilooja Arvo Pärt ja just siin on seetõttu 2018. aasta sügisel avanemas muusikasõprade meka – Arvo Pärdi Keskus. Kust siis veel ammutada häid mõtteid, kui mitte Laulasmaalt?

Eesti Vabaõhumuuseum – ajal on lugu!

Rocca al Mares, Tallinna kesklinnast kõigest 15-minutilise sõidu kaugusel asub imeline paik – Eesti Vabaõhumuuseum. Ürituste korraldamiseks leiab siit erinevaid peo- ja seminariruume, kauni looduskeskkonna ning meeliülendavad maitseelamused.

Küsitlus

Kuidas Sinu firmas suvepäevi peetakse?

  • Kahepäevased suvepäevad linnast eemal
    28%
    28%
  • Ühepäevased suvepäevad linnast eemal
    17%
    17%
  • Meeskonnaüritus töökoha lähedal
    10%
    10%
  • Suvepäevi ei peeta
    45%
    45%

Valdkonna tööpakkumised

ÄRIPÄEV AS otsib ASSISTENTI

Äripäev AS

28. september 2018

Teabevara