Mida ja kui kaua tööotsija töökuulutuses loeb?

ISS Eesti personalijuht Helo Tamme
ISS Eesti personalijuht Helo Tamme

Eks lugemise kestvus muidugi sõltub töökuulutuse vormist ja sisust aga jääb see näitaja siiski üllatavalt väikeseks. Mida sellest õppida, kirjutab ISS Eesti personalijuht Helo Tamme.

Enamus inimesi, kes tööd otsivad usuvad, et uurivad töökuulutusi pikemalt, kui nad seda tegelikkuses teevad. 2013.aastal TheLadders'i poolt läbi viidud uuringus (täpsemalt saad lugeda siit), väitis tööotsijatest 37%, et uurivad töökuulutust alla 1 minuti, 44% väitis, et uurivad töökuulutust 1-5 minutit ning 19% arvasid, et uurivad töökuulutust suisa 5-10 minutit. Kui aga inimestele anti ette töökuulutused, siis selgus, et juhul, kui inimene peab vastavat tööpakkumist endale sobivaks, siis uurib ta seda 76,7 sekundit, kui inimene aga leiab, et tööpakkumine talle ei sobi, siis uurib ta seda kuni 49,2 sekundit.

Nimetatud uuringuga püüti mõista mida ja kui kaua tööotsija töökuulutuses loeb. Selleks kasutati tehnoloogiat, mis võimaldas hinnata inimese silma liikumist töökuulutusel.

Kõrval asuval pildil ongi kujutatud soojuskaarti, kus on näha, kui kaua ja mida inimene traditsioonilist töökuulutust uurib.

Selgus, et tööotsija jaoks olid olulised: ametinimetus/töökuulutuse pealkiri, ettevõtte kirjeldus ja sellele järgnevad mõned read (nt esimesed read töökirjeldusest). Ka selgus, et inimesed ei pruugi pikki kirjeldavaid lauseid läbi lugema hakata ning loevad ainult lõikude algusi.

Kas uskuda seda uuringut või mitte on muidugi igaühe isiklik otsus, kindel on aga see, et töökuulutusi on erinevates portaalides tuhandeid ning kõikide sisusse pikalt süveneda ei jõuda.

Mida sellest siis õppida?

Aga ikka ja jälle seda, kui oluline on oma töökuulutusega eristuda! Oluline on leida oma töökuulutusele eristuv pealkiri, millega kandidaatide hulgas silma jääda ning rõhutada neid näitajaid, mis antud otsingu puhul on kõige olulisemad. Nagu näiteks Domus Kinnisvara büroo oma kinnisvaramaakleri töökuulutusega ( vt allpool olevat kuulutust) teinud on rõhutades nõudeid kandidaadile. Kuna need pallikesed nõudmistega on pilku haaravad, siis usutavasti loevad kõik vähegi huvitatud tööotsijad need läbi. Kelles huvi tekitatud sai, hakkab uurima kuulutuses välja toodud muid andmeid ning leiab sealt seejärel ka põneva taustaloo ettevõtte nime kohta ja saab ka juhtnöörid, kuidas kandideerida, kust leida täiendavat informatsiooni ettevõtte kohta jne.

Soovitused töökuulutuse koostamiseks:
- eristu pealkirjaga,
kuna atraktiivne pealkiri on just see, mis toob huvilised sinu töökuulutusega tutvuma ning on üks põhiline asi, mida kandidaadid töökuulutuste puhul alati loevad;
- „puust ette ja punaseks“ ehk rõhuta ja muuda silmapaistvaks just need tingimused, mis antud otsingu puhul olulised on;
- lisa oma lugu. Kui potentsiaalses kandidaadis huvi tekitatud, siis püüa ta lõplikult oma konksu otsa mõne erilise looga, nt nagu Domus Kinnisvara on kuulutuse lõppu lisanud: „Domus tähendab ladina keeles nii peret kui maja....“
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Osale arutelus

  • Helo Tamme

    Helo Tamme
    ISS-i Baltikumi personalijuht

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Krahv Mannteuffeli suvemõis (Kursi jahiloss)

Eestimaa keskel, käänuliste Pedja ja Kaave jõgede vahelisel alal on ellu ärganud üks vana ja majesteetlik hoone. See on krahv Mannteuffelile kuulunud suvemõisa peahoone aastast 1888, rahvasuus tuntud kui Kursi jahiloss. Seda maja võiks nimetada ka Eesti jahilosside krooniks, ajaloole on väärikas koht tuttav juba 130 aasta jooksul.

V nagu vesi ja vaba aeg

V on veemõnude ja vaba aja veetmise element, mis märgib kõike võrratut ja vajalikku. Hotellist, spaast, restoranist, kohvikust ja konverentsikeskusest koosnev kompleks on koht, kus unustad kõik üleliigse ja pühendud vaevata kõigele, mis elus tegelikult oluline on. Hea tervis. Head inimesed. Hea tuju.

Küsitlus

Valdkonna tööpakkumised

ADVOKAADIBÜROO RASK otsib SEKRETÄRI

Tammiste Personalibüroo OÜ

10. juuni 2018

Teabevara