Guidas jõuda sovitud kandidaatideni? - ehk lugu eristuvast töökuulutusest

Helo Tamme, ISS Eesti personalijuht ja PARE juhatuse liige
Helo Tamme, ISS Eesti personalijuht ja PARE juhatuse liige

Kuigi esmapilgul tundub, et ajaleht on sisse lasknud nö hullu prohmaka ja ära trükkinud vigadest kubiseva teksti, siis kuulutusega põhjalikumalt tutvuv inimene avastab peagi, et vead on taotluslikud.

Töökuulutust koostades peame alati mõtlema nendele kolmele põhiküsimusele:

- esiteks kanal, kus kuulutust avaldada, et jõuaksime õige inimeseni. Kui otsitakse inimest vastava ajalehe keeletoimetajaks, siis eeldatavasti on tema puhul eeliseks see, et ta oleks meie ajalehe lugeja, mis tähendab, et asjakohane on kuulutus kindlasti ka oma lehes(-l) avaldada.

- teiseks pealkiri, mis jääks silma ja kõnetaks. Kui seda keeletoimetaja otsingu töökuulutust lugeda, võime esmalt isegi ehk veidi šokeeritud olla, et nii lihtlabane viga („tööt“) on töökuulutusse sisse lastud. Samas eristub see reklaam teistest ja püüab tähelepanu ning meeldib inimestele; näiteks Facebook'i grupis „Ajakirjandus- ja reklaamipärleid meilt ja mujalt“ (sain selle kuulutuse nimelt just sealt), on see saanud juba üle 100 „like“-i!

 - kolmandaks sõnum. Kuigi pealkiri on see, mis tähelepanu köidab, on siiski sõnum see, mis paneb kuulutust edasi lugema ja huvilist kõnetab. Kuna viga pealkirjas meid veidi siiski šokeerib, siis loeme igaks juhuks (sh uudishimust) edasi, et teada saada, millega täpsemalt ikka tegemist – ja see oligi ju kuulutuse koostaja eesmärk. Kuigi töökirjeldus, nõuded ja töötajatele pakutav on nö traditsiooniline info, muudab selle eriliseks kuulutust läbiv stiil ehk vigadega kirjutamine.

Seega üks järjekordselt põnev ja eristuv töökuulutus, millist ei olegi varem kohanud.

Soovitused töökuulutuse koostamisel:

- vali õige kanal, mida kasutada oma töökuulutuse avaldamiseks. Kui oled meediaväljaanne, siis avalda töökuulutus kindlasti ka oma lehel(-s) – nii saavad ja teavad kandideerida ka sinu lehe lugejad.

- vali oma kuulutusele õige pealkiri. Tähelepanu saamiseks tuleb eelkõige just töökuulutuse pealkirjaga eristuda ja panna inimene just seda lugema.

- nagu selgub Harju Ühinenud Meedia keeletoimetaja töökuulutusest, ei pea see alati olema visuaalselt atraktiivne, et silma jääda. Oluline on oma sõnum läbi mõelda ning just sellega huvilisi kõnetada!

Loe lisaks http://helotamme.blogspot.com.

Osale arutelus

  • Helo Tamme

    Helo Tamme
    ISS-i Baltikumi personalijuht

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Peppersack – tee ajalooliste maitsenaudinguteni

Tallinna vanalinna südames, ajaloolise Raekoja ligidal asuv restoran Peppersack pakub meeldejäävaid maitseelamusi. Lisaks saab nautida mõõgavõitlejate igaõhtust efektset etendust.

Kopra talu – peopaik Mulgimaa ürgses looduses

Turismistaluna hakkas Kopra talu tegutsema 2000. aasta sügisel. Praeguseks on sellest kujunenud populaarne seminaride, konverentside, suvepäevade ja peoürituste pidamise paik. Kopra talu asub Viljandist 22 kilomeetri kaugusel Tuhalaane külas ning on ümbritsetud ürgmetsadest, soodest ja järvedest.

Küsitlus

Kuidas Sinu firmas suvepäevi peetakse?

  • Kahepäevased suvepäevad linnast eemal
    28%
    28%
  • Ühepäevased suvepäevad linnast eemal
    17%
    17%
  • Meeskonnaüritus töökoha lähedal
    10%
    10%
  • Suvepäevi ei peeta
    45%
    45%

Valdkonna tööpakkumised

BVT PARTNERS otsib BÜROOJUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

28. juuni 2018

Teabevara