2. märts 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Uusi töötajaid on järjest raskem leida – mis on juhtunud?

Foto: gettyimages.com
Me ei ole kunagi varem kuulnud klientidelt nii palju kurtmist ega kogenud ise nii tõsist probleemi – häid töötajaid on väga raske leida, kirjutab personalikonsultant Sirje Tammiste.

Meilt tellitakse üha enam sihtotsingut, sest kuulutused ei ole andnud mitte mingeid tulemusi. Meie ise oleme juba ammu loobunud võimalusest vaid kuulutuse abil töötajat leida – nii lihtne see pole! Ka on päris kindel, et tavapärased viisid enam tulemusi ei anna. Meie bürood aitab edasi väga ulatuslik suhete võrgustik – värbaja teeb palju kõnesid, kirjutab sadu kirju, üks kontakt viib teiseni. Vaid nii on võimalik häid tippspetsialiste ja juhte leida.

Tundub, et LinkedIn-is on palju võimalusi potentsiaalseid töötajaid leida – kuid kas oled valmis selle võimaluse eest aastas 18 000 eurot maksma? Soomes maksab värbamine 20 000 eurot – kas see on ka meie tulevik? Miks on olukord läinud nii keeruliseks?

Vaatame Statistikaameti andmeid – kui 2009 aasta IV kvartalis oli Eestis 105 800 töötut, siis 2015 aasta IV kvartalis 43 900 töötut. Kusjuures järjest on suurenenud vabade töökohtade arv - 2015. aasta III kvartalis oli ligi 8900 vaba ametikohta, kasv eelmise kvartaliga võrreldes 4,8% ning kasv 2014. aasta III kvartaliga võrreldes 3,3%. Oleme olukorras, kus töötute arv väheneb ja hõivatute arv kasvab, samas kasvab ka töökuulutuste ja vabade ametikohtade arv. Ning samal ajal esitavad tööandjad oma kuulutustes järjest kõrgemaid nõudmisi kandidaatide isikuomadustele ja võimetele, unustades, et hoopis neid valitakse!

Kui möödunud aasta ihaldusväärseimat tööandjat valiti, esitati küsimus – miks soovid just selles organisatsioonis töötada? 67% vastas, et huvitav valdkond, seejärel tulid vastused väga sarnaste tulemustega ühtse grupina: see organisatsioon tekitab kindlustunde (37%), asjatundlikud kolleegid ja head karjäärivõimalused (36%), organisatsioonil on hea maine (35%), hea sisekliima ning organisatsioon on oma valdkonna liider (34%), ning siis ka hea töötasu (33%). Nii on võimalus parimaid palgata ettevõtetel, kes on stabiilsed, arenguvõimalusi pakkuvad, hea sisekliima ja asjatundlike töötajatega.

Ettevõtted peavad rohkem mõtlema enda kui tööandja kuvandi teadlikule loomisele. Vaid siis saad valida parimate töötajate hulgast, kes on küll tööl, kuid valmis kaaluma töökoha vahetust. Ja palk pole siin kindlasti mitte esimene mõjutegur.

Loe lisaks tammistepersonal.ee.

Autor: Sirje Tammiste, personalibüroo juhataja

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700