Toitumisnõustaja hoiatab: 10 olulist märki, et Su keha on hädas

Kui midagi on halvasti, siis annab keha sellest varakult märku, kuid pahatihti neid varajasi märguandeid eiratakse. Tegutsema asutakse alles siis, kui on liiga hilja.

Toitumisnõustaja Erik Orgu toob välja 10 olulist märki, mida ei tasuks eirata.

  1. Kuiv nahk

    Kuiv nahk on sageli märk vitamiin E defitsiidist. Defitsiidi likvideerimiskes võiks oma menüüsse lisada mandleid, värsket rohelist salatit, kasulikke rasvhappeid, muna ja rasvast kala. Kindlasti tuleks jälgida ka seda, et jood piisavalt vett.-

  2. Haprad küüned ja juuksed

    Seda probleemi saab lahendada toidulisandi abil, milleks on vitamiin D3. Siinkohal aga ei tohiks unustada tervislikku toitumist, lootes, et toidulisand kogu töö ära teeb vaatamata sellele, kuidas Sina oma keha kohtled. Vaata üle oma harjumused, mis on seotud alkoholi ja tubakaga. Samuti jälgi, millest koosnevad Sinu kehahooldus- ja ilutooted.

  3. Magusaisu

    See on üks suurimaid hädasid, millega inimesed kemplevad. Üldiselt on see märk ebatervislikust ja mitte tasakaalus toitumisest. Samas aga võib see viidata ka väsinud närvisüsteemile. Kui Sa juba oled minu toitumiskava järgija, siis tõenäoliselt ei kimbuta magusaisu Sind liiga sageli. Kui see Sind mõnikord siiski tabab, katsu leida aega, et stressi maandada: mine trenni või jalutuskäigule või tee asju, mis Sulle rõõmu pakuvad. Kui siiski tunned, et kohe kuidagi ilma magusa ampsuta ei saa, siis rahulda seda tervislike magustoitudega. Näiteks tee omale üks mõnus šokolaadibrownie.

  4. Hapuka toidu isu

    See võib olla märguanne maksa või sapipõie probleemidest, mida tekitavad liiga happelised toidud. Hästi toimib näiteks sidrunivesi (värskelt pressitud sidrunimahlaga) ja peotäis mustsõstaraid.

  5. Mereandide isu

    Kui sul on pöörane isu kala või mereandide järele, siis võib Sul olla joodi puudujääk kehas. Joodi saadki mereandidest, lihast, maasikatest, kartulist ja piimatoodetest. Aitab kindlasti tasakaalustatud toitumiskava.

  6. Veritsevad igemed

    Inimestel, kellel on mure veritsevate igemetega, võivad kannatada C vitamiini puuduse käes. Sel juhul peaks lisama oma menüüsse tsitruselisi nagu näiteks sidrun ja greip. Marjadest mustsõstrad ja köögiviljadest paprika.

  7. Soolase toidu isu

    Kui sul on põhjendamatu soolase toidu isu ja lisad igale roale soola, kuid ikka jääb väheseks, siis on põhjust kahtlustada liiga madalat veetaset kehas. Vaata üle oma vee tarbimine.

  8. Kerge ärritatavus, halb uni ja jalakrambid

    Neid probleeme põhjustab kaaliumi ja magneesiumi defitsiit. Jällegi on alati võimalus kasutada vastavaid toidulisaneid, aga enne võiksid proovida tervislikku toitumist. Heaks kaaliumi ja magneesiumi allikaks on näiteks banaanid, toorkakao, spinat ja mandlid. Kui lisad siia pisut mett ja blenderdad, valmib ideaalne smuuti, mis maitseb hästi ja annab kõik vajaliku.

  9. Kuiv nahk küünarnukkidel

    Kui märkad, et küünarnukkide nahk on liiga kuiv, siis unusta kreemid ja tegele hoopis vitamiinide A ja C defitsiidi likvideerimisega. Abiks on tsitruselised, porgand, jääsalat, bataat ja kala.

  10. Kui soovid toorest taimset toitu

    Kui Sul on isu toore järele, siis palun anna seda oma kehale. Ja nii palju kui vaja! See on märk sellest, et Sinu menüüs on liiga suur osakaal kuumtöödeldud toidul.

Kuula ja märka, mida keha Sulle ütleb. Ja palun reageeri sellele! Olen korduvalt öelnud, et ennetamine on alati lihtsam, kui soovimatute tagajärgedega tegelemine. Seega, vaata väga hoolega, millega Sa oma keha kostitad. Kui soovid, et selle protsessid oleks tasakaalus, siis pakugi oma kehale tasakaalus, toitvat ja toitainerikast toitu.

Allikas: erikorgu.ee

Osale arutelus

  • Erik Orgu, toitumisnõustaja

    Erik Orgu, toitumisnõustaja

Seotud lood

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Küsitlus

Valdkonna tööpakkumised

Uudised

Käsi­raamatud

Sekretär.ee uudiskirjaga liitumine