9. oktoober 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas valida reklaamkingitus, mida palju kasutatakse ja märgatakse?

Anti Saluneem, Logotrade Reklaamkingituste agentuuri omanik ja tegevjuht
Foto: Logotrade Reklaamkingituste agentuur
Meile kõigile on kingitud logoga pastapliiatseid, T-särke, võib-olla ka pesapallimütse ja välgumihkleid. Olgu, neid viimaseid enam eriti ei liigu ja selle kinkijale vaadatakse pigem halvasti. Aga mida siis tegelikult ikkagi valida, et kingi saaja sellest rõõmu tunneks? Kuidas jõuda just selle õige kingituseni, mis pikalt kasutust leiab ja palju tähelepanu saab?

Nagu eraelus ja töös üldse, algab kõik partneri valikust, kellega koos te midagi teete. Internet kubiseb artiklitest teemal, kuidas leida õige elukaaslane. Kuidas aga jõuda õige partnerini reklaamkingituste valdkonnas? Kohe aitan teil seda teha.

- Kõigepealt tuleks vaadata, milline on ettevõtte koduleht ja kas tootevalikut, e-katalooge ning muid uudiseid on ikka regulaarselt uuendatud.

- Teiseks tuleks guugeldada üldtuntud märksõnu, näiteks „reklaamkingitused”, „ärikingitused”, „firmakingitused”, „meened” ning vaadata, kas ettevõte tuleb Google’i otsingus üldse välja.

- Kolmandaks võiks jälgida sotsiaalmeedias, Google’is ja kodulehel selle ettevõtte kohta käivaid arvustusi.

- Neljandaks tasuks vaadata, kas kingituste müüja on mõne reklaamkingituste ettevõtteid ühendava organisatsiooni (Euroopas PSI- , Põhja-Ameerikas ja globaalselt ASI- ja Austraalias APPA- ) liige. Nende liikmetel esineb vähem klientide kaebusi kui mitteliikmetel ning tihtipeale on nende tootevalik tänu välismaistele kontaktidele parem. Tavaliselt on liikmelisus ettevõtte kodulehel välja toodud.

Katusorganisatsioonide tellitud reklaamkingituste uuringute tulemuste kohta saate rohkem infot Logotrade reklaamkingituste blogist.

Mina soovitan valida vähemalt kolm partnerit, et säästa raha ja aega. Lisaks sellele on nii võimalik lihtsalt rohkem ideid saada.

Mida aga koos partneritega nende suurepärasest tooteportfellist valida? Toon siin välja kingitused, mis saavad kõige rohkem tähelepanu ehk kontakte, kui meie erialast keelt kasutada.

ASI globaalsest reklaamkingituste uuringust tuleb välja, et keskmiselt kasutatakse ühte kingitust 8 kuud. 61% kontorilauale mõeldud logoga kingitustest kasutatakse üllatavad 14 kuud.

60% vastanutest väitis, et nad teevad hea meelega äri ettevõtjatega, kes kingivad neile akupanga. 87% inimestest, kellele oli kingitud akupank, ütlesid, et  jätavad selle kindlasti endale.

1)    mälupulgad,

2)    pealisrõivad, näiteks joped,

3)    jooginõud,

4)    kirjutusvahendid,

5)    ilmastikukindlad ja spordirõivad.

Vanuse järgi on eelistused järgmised: 18–44-aastaste lemmikud on õueriided, 45–54-aastased eelistavad mälupulki, 55–64-aastased jooginõusid ja 65+ eelistavad samuti mälupulki.

Tervelt 42%-le kingituse saajatest jäi kingituse andjast parem mulje, kui neile kingiti loodussäästlik või loodusesõbralik reklaamkingitus.

1)    mälupulgad,

2)    jooginõud,

3)    pealisrõivad.

Keskmiselt 57% inimestest kingib toote edasi, kui nad seda ise enam ei vaja, kusjuures see tõenäosus on väiksem nooremate ja suurem vanemate inimeste hulgas.  

Kingituste saajatele läheb väga korda, kui praktiline on reklaamkingitus. Kingituse headuse määrabki nende jaoks kõigepealt selle praktilisus, teiseks disain ning kolmandaks see, kui meeldiva tunde toote omamine annab.  

Keskmiselt on Euroopa mehel 9 ja naisel 8 reklaamkingitust.

1)    mälupulgad,

2)    pealisrõivad,

3)    reklaamkotid.

Ja nüüd kõige tähtsam. Toon teieni kuus reklaamikingituse tootekategooriat, mis saavad kõige enam tähelepanu. Enam ei ole vaja nuputada, millise riiuli juurde jõuluvana või keegi teine tuleks juhatada.

1)    pealisrõivad,

2)    ostukotid,

3)    kirjutusvahendid,

4)    kalendrid,

5)    T-särgid,

6)    peakatted.

Muide, kas teadsite olulist fakti, et reklaamkingitustesse investeerimine loob sama palju kontakte kui interneti- või raadioreklaam, mis on ühed soodsamad reklaamikanalid, arvestades kontaktide arvu ja kulu.

Samal ajal kui kulu on sama, eelistab reklaami tarbijatest ehk inimestest, kellele näidatakse reklaami või kingitakse meeneid, enamik muidugi meeneid.

Samuti on kindlaks tehtud, et inimestele on jäänud ettevõtetest, kes on midagi kinkinud, palju positiivsem kuvand kui nendest, kes ennast internetis reklaamisid.

Kokkuvõtteks

Loodetavasti aitab info, mis ma siin välja tõin, teil leida õigele inimesele õige kingitus. Kui teame, kus meie kliendid elavad, kui vanad nad on ja mida me neile juba kinkinud oleme, siis paneme suure tõenäosusega ka kingitusega täppi. See tähendab, et kingi saaja hakkab seda kasutama, mis ongi ühe hea reklaamkingituse eesmärkteha rõõmsaks kinkija ja kingituse saaja.

Väga oluline on olla unikaalne ja eriline. Mida see tähendab? See tähendab, et enamik teie reklaamtooteid peaks olema toodetud spetsiaalselt teile või teie unikaalse sümboolikaga, nii et toode tekitaks kuulsat vau-efekti. Eritellimusel valmistatud tooted ei ole alati kallimad kui laos olevad reklaamtooted.

Reklaamkingituste pakkuja seisukohast on oluline saavutada kingituste tellijaga väga hea kontakt, sest parima valikuni jõutakse koostöös. Võtke aega ja külastage ärikingituste pakkuja kodulehte või näidistesaali.

Küsige projektijuhtidelt ka ideid – nii leiate koos kõige ägedamad kingitused, mis inimesi kõnetavad.

Selleks et kingituste valimine teie jaoks veelgi lihtsam oleks, olen kirjutanud ka järgmised artiklid:

Nipp, mis aitab reklaamkingituste tellimisel säästa aega ja raha Sellest raamatupidaja.ee artiklist saab lugeda, millal on kõige soodsam kingitusi tellida.

„Kuidas mõõta reklaamkingituste tasuvust“. Sellest bestmarketing.ee artiklist saab lugeda, kuidas ärikingituste investeeringutasuvust mõõta.

Soovin teile tarku valikuid reklaamkingituste tellimisel!

Logotrade Reklaamkingituste agentuuri omanik ja juht Anti Saluneem

Linnas:

1)    kirjutusvahendid,

2)    mälupulgad,

3)    pealisrõivad.

Äärelinnas:

1)    mälupulgad,

2)    reklaamrõivad,

3)    jooginõud.

Maal:

1)    spordi- ja ilmastikukindlad riided,

2)    jooginõud,

3)    akupangad.

Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Sekretäri uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Cätlin PuhkanSekretär.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700