Ilusalongide juhid hindavad tööd administraatorina

Intervjuu Tartu Ilutare osaniku Karin Körti ja Ilukeskus Emendia omaniku Erika Karroga.

Ilusalongide külastamine on tavaline harjumus, mille puhul pannakse alati tähele, kas juuksur lõikab meeldiva soengu või kas kosmeetik teeb korraliku nahahoolduse. Ent esimene mulje salongist tekib palju ka salongi administraatori abiga.

Administraator nagu sekretärgi võtab esimesena kliendi oma firmasse vastu. Ta loob klindile võimaluse salongi teenuseid meeldivalt ja sobivalt kasutada. Professionaalne administraator loob kliendile mulje, nagu oleks inimene ilusalongis nagu oma kodus, tõdeb Karin Kört.

Sestap sõltub salongi "esimese teenindaja" suhtlemisoskusest, avatusest ja sõbralikkusest kindlasti see, kas inimene klientuuri pidama jääb või mõne hooldustoote ostab.

Meeldiv on külastada salongi, kus lisaks professionaalsele juuksurile teenindab sind professionaalne administraator, kes salongi "visiitkaardina" võtab kõik külastajad vastu lahkelt ja osavõtlikult. Ning pisut üllatab, kui hiljem on juhus teada saada, et administraatori letis töötas ei keegi muu, kui sama ilusalongi juht.

Esimene lugu. Ilusalongis nagu kodus

Karin Kört töötab üheaegselt nii Ilutare juhi kui ka administraatorina.

"Professionaalne administraator suudab luua kliendile tunde, et ta on ilusalongis nagu kodus." See lihtne, kuid tabav mõte kuulub kindlalt tema ametitarkuste varasalve.

"Peamine ülesanne, mis üldse ilusalongis administraatoril olla saab, on täita kliendi soovid. Ta on ju esimene, kelle poole klient pöördub," sõnab Ilutare algusest peale salongi tegemistega kursis olnud daam.

Viis aastat tagasi, pärast Ilutare remonti ja ruumide laiendamist hakkas Karin Kört administraatori ametit oma salongis lihtsalt proovima, sest tekkis vajadus selle ametikoha järele. ?„Alguses tuli omal nahal kõigepealt ära katsetada, mida see töö tähendab. Siis sai tööle võtta juba palgalisi administraatoreid ja oskasin neid juhendada."

Hetkel töötab Ilutares lisaks kuuele juuksurile, kolmele kosmeetikule ja kahele maniküürijale/pediküürijale kaks administraatorit pluss "vanemadministraator" Karin Kört. ühe administraatori töövahetus kestab vähemalt kuus ja pool tundi.

"Kuna meil on siin tööl tudengid, siis saavad nad ise oma töögraafikut koolis käimise järgi planeerida ja võivad ka 13 tundi järjest tööl olla ja harvem tööl käia." Karin Kört sätib paindliku tööandjana oma plaani selle järgi, kuidas Triinu ja Kristini graafikust aega vabaks jääb.

Kas salongi osanikuks olemine ei sega nii-öelda "rohujuure tasandile" laskumist?

"Pigem vastupidi," arvab Ilutare looja ja arendaja. "Administraatorina olles näen paremini, kuidas salongi töö sujub, saan seda edukamalt koordineerida. Ametit olen õppinud elust enesest ja see on õpetanud mind inimesi, nii oma töötajaid kui ka kliente paremini tundma."

Karin Körti sõnul piisab poolest aastast, et kui mõni klient uksest sisse tuleb, siis teada, millise juuksuri juurde ta aega soovib. "Või kui keegi helistab, tunnen hääle järgi ära. Kliendid on sellest meelitatud."


"Tere, Ilutare kuuleb!"

Ilusalongi administraatori töökoht eeldab ennekõike väga head suhtlemisoskust ja julgust suhelda. Karin Kört pole seda eraldi õppinud, teadmised on kätte tulnud aastaid ilusalongi või juuksurisalongi töid koordineerides ja juhtides.

?„Salongi administraator peab oskama töötajate ajagraafikut planeerida nii, et ükski klient ei oota järjekorras. Et kõik saavad oma aja kirja ja juuksuril ei teki tööuputust. Administraatori tööosavusest ju sõltub, kui sujuvalt on salongi töö organiseeritud."

Ilutaresse administraatori töökohale on sageli valitud tudengeid.

"Noored inimesed õpivad kiiresti kõik uue ametiga kaasneva, on head võõrkeelteoskajad ja laiema silmaringiga," toob Karin Kört põhjendusena esile. Viie aasta jooksul on töötanud salongis nii psühholoogia tudengeid kui ka filolooge.

Mis seal salata, kesklinna salong eeldab administraatorilt väga head keelteoskust. "Inglise keel ja vene keel peavad olema suhtlemistasandil heal tasemel, kasuks tuleb soome keel." Õnneks oskavad salongi külastavad soomlased rääkida ka juba täitsa head inglise keelt, tõdeb Karin Kört.

ühe loosungina, mida Ilutare administraator oma laua taga alati võiks teada, on tema arvates väga oluline ka see, et kui tekib konfliktiolukord, on vaja olla rahulik, tasakaalukas ja kliendisõbralik, oma emotsioonid jäägu endale. Mis sest, et vahel ajavad administraatori tööd sassi külastajad, kes unustavad oma juuksuriaja või panevad kinni kolm aega korraga ("igaks juhuks"), kuid ei helista ette, kui kinnipandud aeg lõpuks ikka ei sobi.

Ilusalongis ongi administraatori üks ülesanne aidata külastajatel leida sobilik aeg juuksuri, kosmeetiku või maniküürija juurde. Vastata sissetulevatele telefonikõnedele - Karin Körti tavaline tervitus on: "Tere, Ilutare kuuleb."Samuti läbib administraator vajalikke tootekoolitusi, et täita näiteks salongis müüdavate juuksehooldusvahendite müügikonsultandi rolli.


Kvaliteet on tähtis

Kui keegi tahab osta pärast juukselõikust endale sobivat shampooni, peab administraator olema sageli see, kes sobivat toodet kliendile soovitab.

"Salongis müüme kallimaid tooteid ja nende müümisel ei tohi eksida. Klient ei tohi saada kalli raha eest vale toodet. Kes tuleb administraatorina tööle, saab kõigepealt teoreetilise tootekoolituse."

Kui vaja, kutsub administraator kliendi nõustamisel appi juuksuri. Ilutare juuksurid on läbinud kalleid koolitusi ja juuksurite võistlusi, mis nõuavad salongilt investeeringuid. Kuid need kulutused tasuvad alati ära professionaalsete töötajate näol. Just töötajate professionaalsus ja teenuse kvaliteet on märksõnad, mis annavad Karin Körtile julguse reklaamida oma salongi vajadusel kui üht Tartu linna parimat ja vanimat erasalongi.

Salongi omaniku ja administraatori amet aga paneb Karin Körti olukorda, et endal on sageli raske juuksuritoolis istudes vabaneda "professionaalsest kretinismist". Nii nimetab Karin Kört oskust olla ka mõne teise ilusalongi kliendina vaatleja, kes märkab nurgas mustade käterättide hunnikut, uurib seda, milliste vahenditega juuksur töötab või millise firma hooldustoodangut kasutab. ühesõnaga mõtleb juuksuritoolis istudes ikka natuke tööalaselt ja lõõgastuda on kohati raske.

Karin Körti arvates on väga tähtis kõikide teenistusalal töötavate inimeste juures, olgu siis sekretär, klienditeenindaja või administraator, et inimesed võtaksid oma tööd südamega. "Et tunnetatakse - oma tööalaseid oskusi on vaja pidevalt täiendada. Ilutöötaja puhul on ajaga kaasas käimine eriti tähtis, sest materjalid ja moed muutuvad pidevalt. Ei tohi ühe koha peale seisma jääda!"

Teine lugu. Administraator, kes töötab ka kosmeetikuna

Tartu kesklinnas, Ilutarest sada meetrit raekoja poole, Ilukeskuses Emendia on kosmeetik ja üks salongi administraator sama isik - ilukeskuse omanik Erika Karro. Kosmeetiku amet ei sega tema puhul administraatoriks olemist ega vastupidi.

Koostöö nii klientide kui ka salongi töötajatega ongi administraatoritöö põhimõte, usub Karro, kellele annab administraatoriks olemine juurde teadmisi, kuidas oma klientidele veel täiuslikumalt vastu tulla.

"Administraatori amet vajab kannatlikku meelt. See on nagu iga teine teenindustöötaja, kelle juures on olulised iseloomuomadused suhtlemisoskus ja enda vaoshoitus, abivalmidus. Peab oskama süüvida kliendi küsimustesse ja küsitut rohkem lahti seletada. Ei saa ainult vastata: jah, mhmh".

Suhtlemisoskus on õpitav, kuigi heale töötajale on see siiski kaasa antud, ütleb Erika Karro. Kui juhtub olema päev, kus ta on administraatorina tööl, võib klient vaid helistada ja administraator kehastub pooleks tunniks sujuvalt ümber kosmeetikuks.

"Kosmeetiku töö tuleb samuti administraatori tööle ainult kasuks, sest siis on omakorda rohkem teadmisi, et inimeste küsimustele vastata. Sest mõned kliendid küsivad juba telefonis hästi spetsiifilisi asju."

Erika Karro arvates on eesti inimesed küllalt teadlikud ilu ja ilu hooldamise alal.

"Loetakse palju ja küsitakse meilt. Areneme positiivses suunas. Kui inimestel oleks rohkem raha, külastataks ilusalonge kindlasti tihedamini," usub Karro, kelle jaoks pole administraatori amet esimene kokkupuude teenindustööga.

Varem on ta töötanud hotellis teenindusjuhina, aga ka kosmeetiku ja õppejõuna. Administraatori ametit peab Erika Karro aga "arvatavasti nii kaua, kui on vaja". Töölaual lebavasse kalendermärkmikusse teeb Emendia administraator laua taga uusi sissekandeid üsna tihedalt, sest kesklinna ilusalong klientidest just puudust ei tunne.

"Jõulud ja koolide lõpetamise aeg on kiiremad ajad, juuli, oktoober ja veebruar suhteliselt rahulikud. Kuid alati tasub ilusalongi ette helistada, siis on kõige kindlam," nendib Karro.

Eks ilusalongi administraatori ametikoht vajalik ongi, et keegi on koguaeg klientide jaoks olemas.

Osale arutelus

  • Aive Antsov

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Järveveere puhkekeskus ootab külastajaid nii suvel kui talvel

Maalilisel Võrtsjärve kaldal Valma külas asuv Järveveere puhkekeskus on suurepärane paik suveürituste, seminaride, pulmade ja talvepäevade korraldamiseks.

Peppersack – tee ajalooliste maitsenaudinguteni

Tallinna vanalinna südames, ajaloolise Raekoja ligidal asuv restoran Peppersack pakub meeldejäävaid maitseelamusi. Lisaks saab nautida mõõgavõitlejate igaõhtust efektset etendust.

Küsitlus

Kuidas Sinu firmas suvepäevi peetakse?

  • Kahepäevased suvepäevad linnast eemal
    28%
    28%
  • Ühepäevased suvepäevad linnast eemal
    17%
    17%
  • Meeskonnaüritus töökoha lähedal
    10%
    10%
  • Suvepäevi ei peeta
    45%
    45%

Valdkonna tööpakkumised

Teabevara