Intervjuu sekretäriks õppiva Marina Medvedevaga

Marina õpib Tallinna Majanduskoolis II kursusel sekretäritööd. Sellel kevadel lõpetab ta kooli ja on praktikal Kodakondsus- ja Migratsiooniametis, kus tema ametinimetus on spetsialist.

Ta räägib, et enne sekretäriks õppima minekut olid tal hoopis teised plaanid: "Ma plaanisin minna raamatupidamist õppima aga kuna sisse ei saanud, siis läksin sekretäritööle üle. Arvan, et tegelikult on minu lugu üsna tavapärane, ma ei teadnud peale keskkooli, mida ma teha tahan."

"Algul ei meeldinud mulle see eriala üldse ja seda paljuski arvamuse pärast, mis on küllalt levinud - a?´la eks see ole üks ülemusele silma pilgutamine ja kohvi keetmine. Just see kliÅ?ee, sekretäri ja tema töö kohta, ajab mind ennast kõige enam vihale, sest sageli küsitakse minu käest, et kas meil koolis õpetatakse ka kohvi keetma. Mulle tundub, et arvamus nagu sekretär peab olema blond ja kohvikeetja, peaks juba ammu olema ümber pöördunud"?: räägib Marina tuliselt. "Mina julgen küll enda puhul öelda, et aja möödudes avastasin, et see on päris huvitav ja mitmekesine töö, sest see peidab endas nii palju huvitavat." Tegelikult ongi tema sõnul sekretäri töö väga vastutusrikas ja kindel on see, et iga aastaga nõutakse sekretäridelt aina rohkem ja rohkem teadmisi.

Küsimusele, mida neile koolis õpetatakse, vastab Marina: "Kõike peale kohvi keetmise. Tegelikult oli muidugi väga palju teavet juba gümnaasiumis omandatud. Täiesti uus ja tundmatu oli raamatupidamine, mida ma ei olnud varem õppinud."

Kui palun Marinal natuke vaagida teemal teooria ja praktika erinevused, vastab ta mulle nagu üks õppur ikka: "ütleme nii, et teooria ja praktika on kaks eriasja. üks asi on see, mida koolis õpetatakse ja teine asi on see, mida ja kuidas tööl nõutakse." Ta arvab, et üsna mõttetu on see, kuidas koolis õpetatakse hästi üksikasjalikult kirjarekvisiite, tegelikult on igal firmal selleks oma sisemine alus.

Praktikal olles sai ta samuti aimu, millised on töö juures tegelikud raskused. "Minu jaoks oli üllatus see, et ma ei julgenud esialgu telefonile vastata. Olin alati arvanud, et see on töö juures kõige lihtsam osa, aga eksisin. See on kummaline kartus, ma mõtlen justkui jutu juba ette, mida ma rääkima hakkan ja siis kartsin, et äkki inimene küsib midagi sellist, millele ma ei oska vastata, midagi näiteks seaduste kohta. Tegelikult mõistuslikult pole selles midagi rasket, sest inimesel kellega ma räägin võib olla ka samasugune hirm, et ikkagi teisel pool on riigiametnik. Siis veel see, et tegelikult paljud kliendid arvavad, et kõik sõltub sekretärist ja seetõttu ajavad paljud asjad tema kaela." Marina kinnitab, et ta ise oli kunagi samasugune ja see arvamus on küll tänaseks tugevasti ümber pöördunud.

Praktikal olles saabus Marina jaoks veel üks teadmine, et ega teiste ees esinemine pole ka teab mis meeldiv tegevus: "Loomulikult on see paljuski inimloomuses kinni aga natuke võiks seda koolis õpetada või treenida."

Sekretäri peaomaduseks peab Marina sallivust, sest kliente on igasuguseid. Iseseisev ja otsustusvõimeline võiks ju ka olla. Marina enda jaoks on oluline, et ei tohi olla liiga leebe. "Minu jaoks on tähtis, et ülemus ei kiida kõike minu tehtut heaks, vaid annab ka teada, kui midagi on halvasti tehtud"?: ütleb ta. Marina kinnitab kategooriliselt, et teiste asju tema ei tee, oma tööülesanded on kõige tähtsamad, ma lihtsalt oskan ei öelda ja ma ei lase endale pähe istuda. Lihtne!

Marina arvab ka seda, et sekretär peaks kindlasti olema karjäärihimuline, see viib ta edasi, ainult nii ta arendab ennast. Kõrghariduse kohta ütleb ta, et kui sekretär tahab tööd leida, siis peab ta aina enam mõtlema kõrgharidusele.


Mis ühendab kõiki maalima sekretäre?

Marina mõtleb pikalt ja vastab südikalt - töö on kõigil sarnane. See töö on tema nägemuses mitmekesine, vastutusrikas ja ei muutu rutiinseks. Kuid samas arvab ta, et on tegelikult hetkel selline noor, roheline, kuid hästi suure entusiasmiga. Millal see suur ammulisui vahtimine võib hakata kaduma ja saabub rutiin? "Ehk 4-5 aasta pärast olen juba "vana kala"? või ehk kuue aasta pärast mõtlen sellest tööst hoopis teisiti"?: pakub ta välja.

Tuleviku kohta ei taha Marina väga rääkida. Hetkel on plaanis tööd teha ja edasi õppima minna võib olla raamatupidamist, sest arvud on teda alati huvitanud või siis juhiabiks, mis on ka väga huvitav eriala. Tööülesanded ja vastutus on laiem ja töötajana nõuab see minult rohkem. Ta räägib: "?Elan üks päev korraga ja ei oska öelda, mida ma 3 või 33 aasta pärast oma töölt ootan. Hetkel olen oma tööga väga rahul. Mul on toredad töökaaslased ja ülemus. Minu jaoks on väga tähtis töökeskkond, sest kui oma töökaaslastega läbi ei saa, siis on väga raske oma tööd korralikult ja hästi teha. Töökaaslased on mul hetkel küll olnud ainult naised aga julgen väita, et naiskollektiiviga küll raske pole"?.

Palun Marinal nimetada omadussõnu, milline peaks üks hea sekretär olema: "Usaldusväärne, organiseerimisvõimeline, otsustusvõimeline, abivalmis, salliv jne"?. Malli võtmise kohta ütleb ta, et ta ei taha kellestki eeskuju võtta: "Tahan olla mina ise, enda moodi"?. Aga pean väga lugu sekretäridest, kes saavad igas olukorras hakkama ja ei ärritu kergesti. Oskavad oma tundeid ja pahameelt varjata. Enda kohta kinnitab Marina, et tema kohati imekombel suudab säilitada rahu ja viisakuse lõpuni."

Sekretär Marina halvaks kombeks peab ta seda, et ta hilineb igale poole. "Kui mulle öeldakse, et 7.45 on kokkusaamine, siis tegelikult mõeldakse selle all 8.00"?: ütleb Marina.

"Ma poleks ikkagi kunagi arvanud, et hakkan sekretäriks. Kohe kindlasti ei näe ma end terve elu sekretärina, tahan ikka edasi liikuda. Ta arvab, et see eriala ei ole inimesele kaasa antud sündides, vaid ainult ja ainult õpitav, mis omakorda tähendab ka seda, et ega selleks teab, mis annet ka ei pea olema!"?: jutustab ta. Marinale tundub, et hästi vähe on sekretäre, kes on näiteks õppima tulnud seda eriala tohutut soovi kandes. Ta mõtleb veidi ja arvab, et see, kes võitis Tippsekretär 2004 võistluse, tegelikult vist ikka oli selline!


Värske ametikaaslase soovitus!

Marina soovitus kõigile ametikaaslastele on järgmine: "Sekretär peaks olema sallivam teiste inimeste suhtes ja mitte oma paha tuju välja elama. Seda ma ütlen oma kogemustest viimasel ajal. Olen paar korda sattunud sekretäri juurde, kes on halvas tujus ja elab seda sinu peal välja. See on küll tõeliselt halb kogemus igale ühele."

Osale arutelus

  • Anu Viita

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Värske ja erakordselt särav koht stiilseks firmapeoks – Olympic Casino Olümpia

Smokingus härrad, õhtukleitides daamid, bigbänd, kabaree, särisev pinge Black Jacki lauas ja erutav kõlin automaadisaalis – ei, see pole James Bondi uue filmi treiler, vaid firmaüritus Tallinna kõige põnevamas peokohas, Olympic Casino Olümpias.

V nagu vesi ja vaba aeg

V on veemõnude ja vaba aja veetmise element, mis märgib kõike võrratut ja vajalikku. Hotellist, spaast, restoranist, kohvikust ja konverentsikeskusest koosnev kompleks on koht, kus unustad kõik üleliigse ja pühendud vaevata kõigele, mis elus tegelikult oluline on. Hea tervis. Head inimesed. Hea tuju.

Küsitlus

Millal plaanid suvel puhata?

  • Juunis
    17%
    17%
  • Juulis
    83%
    83%
  • Augustis
    0%
    0%
  • Ei puhkagi suvel
    0%
    0%
  • Muu
    0%
    0%

Valdkonna tööpakkumised

Maxima is looking for a MANAGING BOARD ASSISTANT

Maxima Eesti OÜ

13. märts 2018

Teabevara

Sekretär.ee uudiskirjaga liitumine