Suhtlemine firma külalistega

Esimest korda firmasse tulles teeb klient selle kohta kohe tähelepanekuid. Need on kas positiivsed või negatiivsed. Külalisi vastuvõttev isik on esmamulje loojana võtmepositsioonil.

Külaliste vastuvõtmine

Sõltumata sellest, kas külaline on esmakordselt või juba mitmendat korda meie juures - ta on ikkagi külas - tema jaoks võõras kohas. Sinu võimuses on temale olemine mugavaks ja "koduseks"? teha.

Mõned nõuanded:

  • Ära pelga olla "soe"? (muidugi väljaarvatud juhul, kui sinu firma soovib jätta väga reserveeritud muljet, siis on külmus asjakohane).
  • Pilk, naeratus ja "Tere tulemast!"? teevad esimesed hetked mugavaks.
  • Juhul kui istud, siis tervituse ajaks on hea püsti tõusta. Vestelda on ikka mugavam, kui silmad on enam-vähem samal kõrgusel.
  • Juhul, kui tervitad käepigistusega, siis olgu see käepigistus korralik - "surnud kala"? käes hoida pole kellelegi meeldiv.
  • Paku kliendile ooteajaks tegevust: kohvi, ajalehed, vms.
  • Isegi, kui klient tuleb kokkulepitust varem, ning sinu firma sisemised reeglid näevad ette, et külalise tulekust enne õiget aega ei teatata, siis teavita sellest viisakalt kliendile. Külalisel on ebamugav istuda, nähes, et tema tulekust pole teatatud.
  • Võimalusel vestle kliendiga, tunne tema vastu huvi.
Firma tutvustamine

Ilmselt me kõik oleme kunagi olnud olukorras, kus tuleb külalistele tutvustada oma firmat. Pole tähtsust, kas on tegu kliendi, koostööpartneri või kellega tahes. Tutvustamisel kehtivad ikka samad põhimõtted - tee oma firma huvitavaks.

Selle eelduseks on muidugi teadmine, mis külalist võiks huvitada, seepärast selgitagi alustuseks, mida külaline juba teab sinu firmast.

  • Esitle oma firmat, teda puudutavaid fakte huvitavalt ja originaalselt. Aastaarve võib lugeda enamikest firmasid tutvustavatest broshüüridest ning maha vuristades need nagunii meeles ei püsi.
  • Räägi mõni humoorikas lugu, mis seotud kas faktide või muude asjadega.
  • Legend. Lood sellest, kuidas kaks sõpra koos ühe vanemate garaazis 16-aastaselt panid aluse praegusele õitsvale firmale jäävad igatahes enam meelde kui rida aastaarve ja nimesid.
  • Eile-täna-homme. Lühike ülevaade ajaloost, kuid mitte niivõrd aastaarvud ja käibenumbrid, vaid taas huvitavad lood tegevusest.
  • Uudised, muutused. Nende esitamine on asi, mis näitab, et tegemist on areneva firmaga. Ka sõpradelt küsime ikka, et mis uudist on. Ära siis vasta, et polegi nagu midagi erilist. Esita asju eriliselt.
  • Dialoog. Tutvustusest ei tohiks kujuneda enda sorava jutu imetlemine. See, et kuulaja vaikselt ja viisakalt kuulab, ei pruugi alati tema huvi tähendada. Huvitunud inimene esitab küsimusi. Aita ka tagasihoidlikku kuulajat, erguta teda küsima.
  • Enesetapp. Väldi lõpetusi nagu "ongi kõik"?, "ega rohkem vist polegi"?, "pikemalt pole mõtet rääkida"?. No nii igav sinu firma ju ka pole! Sul oleks veel palju rääkida, aga teine kord.
  • Lõpeta oma tutvustus nii, et kuulajal tekiks küsimusi ning ta tunneks, sinu firmat endale vajalikuna.
  • Lisamaterjalid. Anna need alati vestluse lõpus. Materjalid tõmbavad tähelepanu endale ning sinu jutust läheb osa kaduma.
  • Kokkuvõtteks:

  • Oled "perenaine"? - tee oma külalistel olemine mõnusaks
  • Ära pelga rääkida oma firmast ka vanale kliendile - Sina tead ikka rohkem kui tema
  • Räägi ise uuendustest, uudistest
  • Tekita külalises huvi küsida ja teada saada üha rohkem.
  • Allikas: Sekretäri käsiraamat

    Osale arutelus

    • Aet Leppik

    Raadio ettevõtlikule inimesele

    Hetkel eetris

    Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

    RSS

    Peopaik

    Värske ja erakordselt särav koht stiilseks firmapeoks – Olympic Casino Olümpia

    Smokingus härrad, õhtukleitides daamid, bigbänd, kabaree, särisev pinge Black Jacki lauas ja erutav kõlin automaadisaalis – ei, see pole James Bondi uue filmi treiler, vaid firmaüritus Tallinna kõige põnevamas peokohas, Olympic Casino Olümpias.

    V nagu vesi ja vaba aeg

    V on veemõnude ja vaba aja veetmise element, mis märgib kõike võrratut ja vajalikku. Hotellist, spaast, restoranist, kohvikust ja konverentsikeskusest koosnev kompleks on koht, kus unustad kõik üleliigse ja pühendud vaevata kõigele, mis elus tegelikult oluline on. Hea tervis. Head inimesed. Hea tuju.

    Küsitlus

    Millal plaanid suvel puhata?

    • Juunis
      17%
      17%
    • Juulis
      83%
      83%
    • Augustis
      0%
      0%
    • Ei puhkagi suvel
      0%
      0%
    • Muu
      0%
      0%

    Valdkonna tööpakkumised

    Maxima is looking for a MANAGING BOARD ASSISTANT

    Maxima Eesti OÜ

    13. märts 2018

    Teabevara

    Sekretär.ee uudiskirjaga liitumine