Ebameeldiv tööülesanne võib rikkuda kogu päeva

Ebameeldiv tööülesanne võib kogu päeva ära rikkuda - juba hommikul ärgates tundub päikesepaisteline päev sünge ja pilvine. Surume hambad risti ja läheme vastikule päevale vastu. Tegelikult pole asi pooltki nii hull. E.G.U. Erapraksise arst- psühhoterapeut

Veronika Elmet

õpetab, kuidas ebameeldivate tööülesannetega toime tulla.

Eestlasele on sisse programmeeritud peab-kultus: ma PEAN täna koristama, PEAN kliendiga kohtuma, PEAN presentatsioonile minema. Enesesundimine, mis tundub loomulik ja vajalik, tekitab rusutusetunde. Kogu lust iseendast ja oma tegevusest kaob. üks teooria ütleb, et inimene ei pea midagi tegema peale ühe asja - suremise. Selle eest pole kellelgi pääsu. Kõik muud asjad võib aga ära jätta.

Kui tead juba mitu päeva ette, et ebameeldiv tööülesanne ootamas, jääb sul enda psühholoogiliseks ettevalmistamiseks rohkem aega. Kuid pole midagi hullu ka siis, kui saad ootamatult teada, et tunni aja pärast ootab sind klient, kelle varju sa ka näha ei taha.


Ebameeldiv, kuid kasulik

ütle endale, et sa ei pea temaga kokku saama. Ja järgmise asjana mõtle välja, miks temaga kohtumine sulle vajalik või kasulik on. Vajalikkust saab põhjendada ametieeskirjades ettenähtud kohustustega, järgmise (ja palju meeldivama) tööülesande täitmise eeletapina vms. Pealtnäha ebameeldiv ülesanne võib kasulikki olla: näiteks tahad kiituse ära teenida, olla emotsionaalselt rahul nii enda kui ka tööprotsessiga, tahad materiaalseid hüvesid.

Ebameeldival tegevusel võib olla ka esteetiline tulemus. Näiteks on sinu firmas nii, et koristaja käib tööl õhtuti, kliendid aga teevad porise ilmaga tahtmatult põrandale jälgi. Loomulikult ei viitsi sa neid ära pühkida, kuid mõtle sellele, et esiteks on sul endal ilusam ümbrus. Ja teiseks jääb klientidele kontorist esteetilisem mulje. Ning tegelikult kulub pühkimise peale aega imevähe.

Hinda olukorda

Pead äärmiselt ebameeldiva inimesega kokku saama. Anna hinnang, MIKS ta sulle vastumeelne on. Võib-olla on sul temaga eelnevalt olnud kokkupuuteid ja ilmnes, et ta on pirtsakas ja põhjendamatult nõudlik. Võib-olla kuulsid aga hoopis kolleegi käest, et selle inimesega on raske toime tulla. Aruta töökaaslasega läbi, miks ta niimoodi arvab. Ehk oli su informaator ise sel päeval pahas tujus või väsinud. Või on ta negatiivse ellusuhtumisega inimene ja iseloomustab teisi ka nii. Tegelikkus ei pruugi nii sünge ollagi, kui esialgu paistab.

Ja üleüldse pole see ju elu ja surma küsimus. Kui kliendiga jutule ei saa, ei juhtu midagi katastroofilist. Aga huvitav oleks ennast proovile panna ja teada saada, kas saan hakkama. Mingil juhul ei tohi olukorda võtta kui lõplikku katsumust, kus selgub, et ma ei ole midagi väärt. Ja iga inimese juures on kasvõi midagigi, mis meeldiv tundub ja millele keskenduda saad (professionaalsus, meeldiv parfüüm, ilus juustevärv).

Mõtle tulemusele

Ees seisab ebameeldiv jutuajamine. Sa tead juba ette, et emotsioonid pääsevad valla. Aga kui sa seda jutuajamist ette ei võta, pole ka loota, et asjad paremuse poole lähevad. Niisiis keskendu tulemile- juba pikka aega on kolleegid pinges, otsustav jutuajamine suudab ehk olukorda parandada ja kõik saavad jälle normaalselt tööd teha.

Kasutada võib ka viimase minutini ootamise taktikat. Muidugi juhul, kui siis on veel võimalik tööülesannet täita. See sobib neile, kes on rahulikud ja niiöelda mitterapsijad.

Jagatud mure on poole väiksem

Kui kogu maailm tundub sünge, leia usaldushing, kellega muresid jagada. Kurda sõbrannale või töökaaslasele, kui raske sul on. Inimene, kes sind hästi tunneb, teab tavaliselt, mida sa temalt ootad. Kui tahad, et ta kaasa ohiks (oh sa vaeseke küll!), siis ta seda ka teeb ja sul hakkab parem. Mõned inimesed vajavad tiivustamist: sa oled ju alati hakkama saanud, saad järelikult nüüd ka.

Abi küsimine pole patt. Kui sul tõesti on kohutavalt kiire, palu kolleegi, et ta seekord sinu eest töö ära teeks. Loomulikult jääd teene võlgu. Ja ülesanne, mis sulle vastik tundub, võib mõnele teisele päris meeldida. Siis võite vahetuskaupa teha.

Koostöö kannab alati vilja

Tööülesandeid võib meeldivuse järgi jaotada. Näiteks ei meeldi sulle teiste ees esineda, ettekande koostamine pole aga mingi probleem. Lepi kolleegiga kokku, et sina koostad sõnavõtu, tema kannab ette.

Kliendid võiks isikliku sümpaatia alusel üksteise vahel ära jagada. Külasta neid, kellega ühel lainel oled, alati ise. Kui aga on keegi, kes kõigile närvidele käib, pange graafik paika- sel nädalal lähen mina, järgmisel sina, ülejärgmisel aga keegi kolmas. Miks ainult üks kannatama peaks! Teadmine, et sa pole ainuke, kes temaga hädas on, annab enesetundele palju juurde. Mõnikord tasub kolleegidega kohvitassi taga natuke "keelt peksta"?. Võid palju kasulikke nõuandeid saada, kuidas ühe või teise kliendiga toime tulla.


Ärevusvastased harjutused

Emotsionaalne valmisolek tööks algab heast füüsilisest enesetundest. Sa tead ise kõige paremini, mis hommikuti reipamaks teevad- külm ja kuum dush või võimlemisharjutused. Enesetunnet parandab ka see, kui otsustad end eriti hoolikalt meikida. Peaasi, et saaksid reipama ja mõnusama enesetunde.

Kui tunned, et ärevus ähvardab üle pea kasvada, tee mõned lihtsad hingamisharjutused:

1. Hoia hinge kinni ja loe viieni (enne ära sügavalt sisse hinga).2. Hinga aeglaselt välja. Samal ajal korda eelnevalt väljamõeldud märksõna, näiteks: olen rahulik, pinge maha.3. Hinga sisse ja välja 6-8 sekundiliste tsüklite kaupa: 1-3 sisse, 4-6 välja.

4. Iga minuti lõpus ehk iga 10 hingamistsükli järel hoia 5 sekundit hinge kinni (muidu hakkab pea ringi käima).

Neid harjutusi võiks eelnevalt treenida, et siis, kui ärevus tahab võimust võtta, teaksid kohe, mida teha. Kui juba käed-jalad värisevad, pole enam aega meelde tuletada, mis järgmisena teha tuli. Juba ühe tsükli järel tunned, et hakkab parem.

Osale arutelus

  • Maris Veerus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Strand SPA & konverentsihotell trumpab konkurendid üle rikkaliku kogemustepagasiga

Lääne-Eesti suurimal konverentsikeskusel on 25 aastat kogemusi ürituste korraldamises. See fakt saadab kindla sõnumi klientidele – võimekas ja usaldusväärne, professionaalne ja kvaliteetne. Just selline koostööpartner on Strand.

Energia avastuskeskus – pinget pakkuv ja ootamatult šikk peopaik

Tallinna vanalinna ja Kalamaja piiril asuv Energia avastuskeskuse hoone on sadade üritusekorraldajate jaoks vastanud kolmele üliolulisele kriteeriumile: a) vana elektrijaama masinamaja peasaal on ootamatu, ent šikk peopaik, b) suurel ekspositsioonialal on külalistele garanteeritult avastamisrõõmu, ja c) keskuse asukoht on lihtsalt väga hea.

Küsitlus

Millal plaanid suvel puhata?

  • Juunis
    17%
    17%
  • Juulis
    83%
    83%
  • Augustis
    0%
    0%
  • Ei puhkagi suvel
    0%
    0%
  • Muu
    0%
    0%

Valdkonna tööpakkumised

Maxima is looking for a MANAGING BOARD ASSISTANT

Maxima Eesti OÜ

13. märts 2018

Teabevara

Sekretär.ee uudiskirjaga liitumine