Paberil siseleht aitab luua ühtekuuluvustunnet

Paljudes firmades on kokkuhoiu nimel paberkandjal siselehest loobutud, kuid mõnel pool leitakse, et just paberile trükitud leht, mille töötaja võib kas või koju kaasa võtta, suurendab kokkukuuluvustunnet.

Siselehte peetakse üheks paremaks infokanaliks, kuid samas hoiatavad asjatundjad, et siseleht ei tohi muutuda juhtkonna hääletoruks, siis ei võta töötajad enam lehes avaldatud informatsiooni tõsiselt.

EMT avalike suhete juht Kaja Pino on veendunud, et siseportaali või siselehe kaudu ajupesu või propagandat teha ei ole mõtet. ?“Intelligentsed inimesed näevad selle kohe läbi. Firma seisukohalt ?“õigete?” rõhuasetuste paneku peaks tagama organisatsioonikultuur ?– et inimesed tunnustavad ühesuguseid asju ja saavad asjadest ühtemoodi aru,?” leiab Pino.

Siseleht vahendab firma identiteeti

?“Siseleht on väga hea vahend uue identiteedi edasiandmiseks oma töötajatele,?” ütleb If Eesti Kindlustuse turundusjuht Aili Kukumägi.

If Eesti Kindlustus annab siselehte välja üks kord nädalas reedeti, leht on kättesaadav ka pdf-formaadis intranetis. Selle aasta algusest on siselehel uus nimi Ifitaja, enne oli Sampo Sõnumid.

?“Ifi kaubamärgi turule toomise eel vahetasime ka oma siselehe väljanägemist Ifi-päraseks: rõõmsamaks ja värvilisemaks,?” kirjeldab Kukumägi.

Aili Kukumäe sõnul toimetab ja kujundab Ifitajat ning tellib artikleid tavaliselt turundusosakond. ?“Väga tihti saadavad ka töötajad ise oma algatusel lugusid,?” on Kukumägi rahul ja lisab, et aeg-ajalt annavad ka seltsi tippjuhid ülevaateid tehtust ning teatavad edaspidistest kavadest.

?“Iga kuu avaldame ülevaateid regioonide müügitulemustest, teeme intervjuusid parimate müüjatega, kirjutame ettevõtte oma töötajate üritustest ning ka kliendiüritustest ja seminaridest, kus oleme osalenud,?” tutvustab Kukumägi Ifitaja sisu. Tema sõnul on väga populaarne ka ?“Kroonika?” rubriik, mille püsiautor on kauaaegne kindlustustöötaja Ada Treumuth, kes on praegu Ifile kuuluva Kindlustuse Muuseumi juhataja.

?“Humoorikas ja erudeeritud Ada Treumuth harib meid kõiki lugudega, mis toimus kindlustuses lehe ilmumise nädalal aastaid tagasi Eestis ja mujal maailmas,?” selgitab Kukumägi.

Ifitajas kajastatakse ka töötajate liikumisi, õnnitletakse sünnipäevalapsi, tööjuubilare, abiellujaid ja värskeid vanemaid.

Siselehe info eest vastutab kirjutaja

EMTs siselehte ei ole, kuna kõik töötajad kasutavad pidevalt arvutit. Kaja Pino kinnitab, et EMTs asendab intranet siselehte, sest lisaks uudistele ilmuvad intranetis ka siselehe tüüpi põhjalikumad kirjutised. ?“See pole küll üksüheselt sama kui siseleht,?” lisab ta. EMT intranet või siseportaal kannab nime Triinu.

EMTs on tavaks, et Triinusse kirjutavad kõik, kelle juures mingi info tekib. Info levitamise eest ei vastuta sisekommunikatsioonijuht (sellist ametikohta EMTs enam ei olegi), vaid infoallikas ise. ?“Kõige üldisemalt öeldes on EMT sisekommunikatsiooni põhiprintsiibiks see, et oleme infolevis püüdnud leida võrdkülgse kolmnurga vastutuse, kohustuse ja õiguse vahel.

Info avalikustatakse otse allika poolt, iga töötaja hoolitseb ise oma informeerituse eest ning info lisamine, lugemine ja kommenteerimine siseportaalis on avatud kõigile,?” kirjeldab Pino süsteemi toimimist.

EMTs viidi infoliikide selgitamiseks läbi kommunikatsiooniaudit. Selgus neli EMT jaoks prioriteetset infovaldkonda: turundus, tooted, personal ja tehnika.

Lisandub info prioriteetsuse faktor: üldinfo (lihtsalt teadmiseks), organisatsiooniinfo, töökorraldust puudutav info ja kriisi-info. ?“Nende kahe näitaja, valdkonna ja prioriteetsusastme kombineerimisel moodustub Triinu infomaatriks,?” ütleb Kaja Pino.

Triinu sisaldab ka pehmet infot (üritused, ost-müük, suhtlus, fotoalbumid), samuti on seal ettevõtte töökorralduse tugi (tellimused, aruanded, registrid), struktuur ja personaalia (leia töötaja, tema kontaktandmed, sünnipäevad), head ideed (töötajate võimalus esitada ideid ja ettepanekuid), ergutussüsteem ja tagasiside (kiidan-laidan kolleegi, aasta parimate valimine), dokumendihaldus.

?“Me oleme oma Triinut üsna paljudele ettevõtetele tutvustanud, sest just see kõigile avatus ja täielik sõnavabadus on ettevõtete sisekommunikatsioonis üsna revolutsiooniline lähenemine. üldiselt on info jagamine ja selle eelnev õige vormistamine ning serveerimine ju teatud inimeste töökohustus. Meie aga eeldasime, et meil on piisavalt intelligentsed inimesed, kes suudavad kõigile arusaadavat teksti kokku kirjutada ja just olulised asjad välja tuua. Kui see ka alati kirjanduslikult kõrgstiililine ei ole või komavigu kannab, siis info liikumise kiiruse ja vahetuse kõrval on need puudused väikesed,?” räägib Pino.

Intranet ja siseleht ei asenda üksteist

Aili Kukumägi on veendunud, et lisaks siselehele on vaja ka intranetti. ?“Suurfirmas on intranet väga vajalik infoallikas. If Eesti Kindlustuses töötab ligi 550 inimest üle Eesti ja üsna tülikas oleks kõigil vajalikke materjale otsida kuskilt võrguketastelt,?” leiab Kukumägi.

If Eesti Kindlustuses on intranet üsna ametlik kanal. Intranetis on If Eesti Kindlustuse käskkirjad, finantsaruanded, koolitusmaterjalid, ankeedid, reklaamikampaaniate materjalid, siselehtede arhiiv ning uudised.

Aili Kukumägi toob näite, et koolitusrubriiki kasutatakse ohtrasti, sest seal on üleval kõik koolitusprogrammid ja müügiõiguste baas. ?“Samuti personalirubriiki, kus on personalialased ankeedid, dokumendid. Mujalt on neid üsna raske kätte saada, seega kogu rutiinne suhtlus on suunatud intranetti.?”

?“Päris kindlasti ei asenda intranet siselehte firmas, kus kõik töötajad ei kasuta oma põhitöös arvutit (liinitöölised, ehitajad jms).

EMT siselehega Triinu analoogset süsteemi ei saa rakendada ettevõttes, kus üldine organisatsioonikultuur on madal,?” ütleb Kaja Pino kokkuvõtteks.

Allikas: Äripäev

Osale arutelus

  • Kai Vare

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Valma Seikluspark pakub uusi võimalusi konverentsideks ja koolitusteks

Lõuna-Eestis, 55 km Tartust Viljandi suunas ja 23 km Viljandist Tartu poole asuv Valma Seikluspark avas uue kaasaegse konverentsihoone, pakkudes senisest veelgi mitmekülgsemaid võimalusi ühendada seminarid, töötoad või koolitused õhtuse lõõgastusega seikluspargis ning meeleoluka firmapeoga.

V nagu vesi ja vaba aeg – V Spaa- ja Konverentsihotellis

V on veemõnude ja vaba aja veetmise element, mis märgib kõike võrratut ja vajalikku. Hotellist, spaast, restoranist, kohvikust ja konverentsikeskusest koosnev kompleks on koht, kus unustad kõik üleliigse ja pühendud vaevata kõigele, mis elus tegelikult oluline on. Hea tervis. Head inimesed. Hea tuju.

Küsitlus

Kuidas Sinu firmas suvepäevi peetakse?

  • Kahepäevased suvepäevad linnast eemal
    28%
    28%
  • Ühepäevased suvepäevad linnast eemal
    17%
    17%
  • Meeskonnaüritus töökoha lähedal
    10%
    10%
  • Suvepäevi ei peeta
    45%
    45%

Valdkonna tööpakkumised

Uudised

Teabevara