Kommunikatsioonijuhi amet on pingeline

"Tuleb osata leida just enda jaoks see oluline ja edasiviiv. Niipalju kui on erinevaid inimesi, on ka erinevaid arenguvajadusi ja -võimalusi."

Need sõnad kuuluvad Anneli Rõugule, keda juhivad elus tema enda sõnul ennekõike positiivne ellusuhtumine, kohusetundlikkus ja korrektsus. Ka nõudlikkus iseenda ja teiste suhtes on omadused, mis aitavad Sampo Panga kommunikatsioonijuhil täita tööülesandeid. Viimaste hulka kuuluvad näiteks pressisuhtluse ja pressiürituste korraldamine, sisekommunikatsiooni koordineerimine ning sponsor- ja brandiarendusprojektide juhtimine Sampo Pangas ja kogu organisatsioonis.

Kui helistada väljastpoolt, sealhulgas ka Eesti ajakirjandusest Samposse mingi probleemi või küsimusega, võib teisel pool telefonitoru kuulda just Anneli häält, kes meelsasti on nõus teavitama ja aitama.

Anneli jaoks on Sampo Pangas kommunikatsioonijuhiks olemine esimene töökoht panganduse ja finantsteenuste valdkonnas. Sampo kommunikatsiooni juhib ta 1996.aastast, olles varem töötanud peamiselt IT keskkonnas tegutsevates firmades.

Kuna kommunikatsioonijuht tundub omamoodi huvitav juba ametinimetuse kõla poolest ning olles isegi natuke ehk veel avastamata ametikoht, uuris sekretar.ee Sampo kommunikatsioonijuhi töid ja tegemisi lähemalt. Ning sai teada muuseas sedagi, et iseenesest sobivad pangandusse töötama kõik tublid inimesed, nagu usub Anneli Rõuk.

ülikoolidiplom Tartust

"Sampo Panka kommunikatsioonijuhiks kandideerisin avalikul konkursil ning hiljem sain teada, et konkurss oli tihe," räägib Anneli.

"Miks mind valiti? Arvan, et üks peamine põhjus oli mu kogemus antud töövaldkonnas. Ning samuti töötamiskogemus keskmisest suuremas organisatsioonis. Olin oma eelmises töökohas, IT valdkonnas, töötanud pea 5 aastat ning ei näinud enam seal arenguvõimalusi. Seetõttu tuli ka otsus kandideerida. Kartused ja ebakindlus olid suured, sest tegemist oli minu jaoks siiski täiesti tundmatu alaga - finantsteenustega."

Anneli on lõpetanud Tartu ülikooli majandusteaduskonna majandusküberneetika eriala. ülikoolidiplomis seisab kirjas "majandusteadlane-küberneetik".

"Kõlab küll väga uhkelt, kuid oluline oli see, mis ülikoolist kaasa sain - ratsionaalne mõtlemine, analüüsioskus, alus ja oskus mõista majandusprotsesse. Peale ülikooli lõpetamist asusin tööle Ehitusinfosse, mis oli tolleaegse ehitusministeeriumi arvutuskeskuse baasil moodustatud firma. Tegelesin alguses programmeerimistöödega ning lõpetasin koolituskonsultandi ametikohal.

Sealt siirdusin edasi tööle Baltic Computer Systems?´i, mis oli üks esimestest ning suurematest tõsiselt võetavatest infotehnoloogia firmadest. Seal töötades sai ka selgeks, kuhupoole soovin oma edaspidises töökarjääris liikuda. Tegelesin alguses müügipoolega, kuid siirdusin järk-järgult turunduse ning reklaami valdkonda."

Tore, kui päev lõppeb õnnelikult

Küsimusele, missugune on kommunikatsioonijuhi amet pangas, vastab Anneli esimese hooga lühidalt - "Pingeline!"

Hommikul on talle heaks keskendumiskohaks autosõit tööle. ?„Need on hetked enne pingelist tööpäeva, mil saab plaane seada ning mõelda päeva peale ette. Tööpäeva lõpp saabub aga alati liiga kiiresti ning aega jääb tihtilugu puudu."

Kas töötate tavaliselt täpselt kaheksa tundi või venivad tööpäevad sageli pikemaks?
"Püüan kaheksa tunniga hakkama saada. Aga vajadusel (mida juhtub siiski päris tihti) venivad päevad pikemaks."

Tööpäeva teeb Anneli sõnul toredaks see, kui hommikul oli oodata suuremaid ettevalmistusi nõudvaid kokkusaamisi või üritusi, ning päeva lõppedes kõik õnnestus.

"Toredamad tööpäevad on just need, kus päeva lõppedes võin rahulikult endale öelda, et jah, kõik läks nii nagu vaja," tõdeb Sampo Panga kommunikatsioonijuht.

Sampo Panga kommunikatsioonijuhiks olemine eeldab Anneli sõnul ametikohast lähtudes ennekõike välis- ja sisekommunikatsiooni juhtimist. Mida see aga lähemalt tähendab?

Anneli sõnul on tema tööülesanneteks pangagrupi kommunikatsioonitegevuse põhimõtete ja plaanide koostamine, pressisuhtluse ja pressiürituste korraldamine, sisekommunikatsiooni korraldamine ja koordineerimine, sponsor- ja brandiarendusprojektide juhtimine. Ja veel palju muudki.

Sealhulgas vajab ametikoht pidevat enesetäiendamist ja arengut. "Aastane koolitusvajadus lepitakse kokku aasta alguses toimuval arenguvestlusel. Vastavalt sellele pakub koolitusi välja kas meie koolitusosakond või otsin ise sobivaid pakkumisi. Kuid pean tunnistama, et viimasel ajal olen valikuga suhteliselt raskustes, sest Eestis pakutavad seminarid/koolitused ei paku alati just seda, mida loodan. Ja väljapool Eestit heal koolitusel osalemine maksab paraku päris palju.

Aasta jooksul olen käinud tavaliselt mõnel pikemal kursusel (näiteks Dale Carnegie kursused) ning 2-3 seminaril."

Isiklikku sekretäri pole

Kas tunnete, et Sampo panga kommunikatsioonijuhiks olemine arendab Teid igakülgselt?

 

"Arendab küll. Kommunikatsioonijuhi ametikoht Sampo Pangas on seotud väga erinevate ning mitmekülgsete ülesannete ning kohustustega. Sel töökohal ei saa küll kunagi rutiini üle kurta. Alati peab olema valmis leidma uusi lahendusi ja alati leidub olukordi, millele ei saa läheneda ühesuguselt."

Anneli usub, et inimese jaoks saab olla peaaegu iga töökoht arendav, kui see töökoht on tema edasiste karjääriplaanide ja soovidega kooskõlas. Kui ta on endale selgeks teinud, millele ta soovib rõhku asetada ning millises suunas edasi minna.

"Tuleb osata leida just enda jaoks see oluline ja edasiviiv. Niipalju kui on erinevaid inimesi, on ka erinevaid arenguvajadusi ja -võimalusi."


Mida vajate oma tööülesannete täitmisel? Milliseid isikuomadusi, aga ka töövahendeid?

"Olulisel kohal on analüüsivõime ja süsteemsus, hea suhtlemisoskus, initsiatiivikus ja iseseisvus. Kindlasti peab olema hea pingetaluvus, valmidus reageerida kiirelt olukordadele. Ja arvuti on see töövahend, milleta ei kujuta oma tööd ette. Kogu info töötlemine, planeerimine, suhtlus kulgeb peamiselt arvuti teel."

Kas Teil on oma isiklik sekretär või milline juht vajab kindlasti paremateks töötulemusteks juhiabi?

"Isiklikku sekretäri pole, kuid on sekretär, kes on rohkem kursis minu tööde-tegemistega ning vajadusel aitab. Igale juhile, kellel on piisavalt palju otseselt juhikompetentsi mittenõudvaid töid, on suur "kergendus", kui kõrval on juhiabi. See võimaldab keskenduda oma tööle ning kingib juhile aega, et pühenduda oma tööülesannete efektiivsemale täitmisele."

Nõuanded ja soovid artikli lugejatele


Millised on need nõuanded, kuidas organiseerida firmasisest inimeste vahelist suhtlemist ja tööd edukamalt-efektiivsemalt?

"Oluline on firmasisese infovahetuskanali olemasolu - olgu see siis kas intranet, e-posti teel laiali saadetav või trükitud kujul infoleht või ka regulaarne infokoosolek. ühesõnaga kanal, mille kaudu on kõigil organisatsiooni töötajail võimalik saada operatiivselt infot firma, eesmärkide, tulemuste jm kohta. Ning saada vastuseid võimalikele tekkivatele küsimustele.

Millisel kujul ja milline kanal on kõige parem, sõltub konkreetsest firmast, tegevusalast ja ka sellest, kas töötajad asuvad ühes kontoris/linnas, kas neil on kõigil võimalik arvutit kasutada jne. Kunagi pole infot liiga palju! Enamik arusaamatusi ja tagasilööke tekib just info puudumisest."


Teie kui kommunikatsioonijuhi arvamus - kas iga ettevõtte sekretär või ka klienditeenindaja võib endale ise küsida koolitusvõimalusi ja kelle poole sel juhul võiks pöörduda? Näiteks Sampo Pangas?

"Meil toimuvad iga-aastased arenguvestlused, kus lepitakse kokku otsese juhiga need teemad ja valdkonnad, milles töötaja ennast aasta jooksul täiendab. Vastavalt kokkuleppele võib töötaja osaleda kas enda leitud või koolitusosakonna poolt pakutaval täiendkoolitusel.

Arvan, et igal juhul tuleb (ükskõik millises firmas) vaid kasuks see, kui sekretär ise näitab üles huvi ja initsiatiivi enda koolitamise/täiendamise suhtes. Kindlasti tasub koolitusi küsida ning loomulikult osata põhjendada, kuidas aitab antud koolitus kaasa tema ja/või firma edasistele parematele töötulemustele."


Teie soovid sekretar.ee lugejatele?

"Ikka ja alati rõõmsat meelt ning soovi ja tahtmist oma tööd hästi teha! Tõeliselt tore on koos töötada sekretäridega, kellel jätkub silmisse sära ja entusiasmi veel ka hilisteks töötundideks!"

Osale arutelus

  • Aive Antsov

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Toosikannu puhkekeskus Käru vallas Raplamaal

Raplamaal asuv Toosikannu puhkekeskus on ideaalne peokoht nii suurematele kui ka väiksematele seltskondadele. Aga mitte ainult – Toosikannus asub Eesti esimene ja ainus loomapark ning lisaks tähtpäevade tähistamisele on see suurepärane koht asjalikele koosolekutele ja konverentsidele.

Kuninglik Saku mõis – pealinnast vaid 11 km kaugusel

Tallinnast vaid 11 km kaugusel rohelusse mattunud Saku mõis sobib suurepäraselt nii koosolekute, seminaride, konverentside kui firmapidude korraldamiseks. Väärika ajalooga Saku mõisa peahoone pärineb 1820. aastast ning on oma rikkaliku-luksusliku dekoori ja laemaalingutega üks Eesti kaunimaid.

Küsitlus

Millal plaanid suvel puhata?

  • Juunis
    17%
    17%
  • Juulis
    83%
    83%
  • Augustis
    0%
    0%
  • Ei puhkagi suvel
    0%
    0%
  • Muu
    0%
    0%

Valdkonna tööpakkumised

Uudised

Teabevara

Sekretär.ee uudiskirjaga liitumine