Jõulud tulevad firmasse ootamatult

Sügismeeleoludes tundub, et aega jõuludeni on küll. Vaja veel pargis lehtedes sahistada, kastaneid korjata ja viimaseid hilissuvehõngulisi päikesekiiri naudelda. Sugugi ei jaksaks mõelda aastalõpuhüsteeriast, kliendikinkidest ja kaartidest. Tundub kohatu.Tegelikult vibutaks aga enamik agentuure ja firmakingituste firmasid sellise suhtumise peale sõrme: rege rauta suvel, kallis klient. Anna meile aega ideede genereerimiseks, kaupade tellimiseks, logode ja sõnumite peale tikkimiseks, kleepimiseks.GiftHouse tegevjuhi

Taavi Miku

sõnul võib aastalõpu kiiruses saatuslikuks saada nii tootjamaa suutmatus tellimust õigeaegselt kohale tarnida, järjekorrad kujundajate ja teostajate tööpõllul kui transpordiprobleemid. Seepärast soovitab ta läbirääkimisi alustada hiljemalt oktoobris.

Eks ta õige ole. Parimad ideed võivad sündida aga just viimasel minutil. Siis pole muud kui "tulekahju kustutama"? ja pöidlad pihku, et klient ikka enne uue aasta tulekut meie tervitused ja meened kätte saaks.

Isetegemine on soodne ja moekas

Kui igasugu kingikataloogid lõplikult ära tüüdanud, tasuks loovus proovile panna. On lausa uskumatu, kui palju rõõmu saab isetegemisest, uudsetest ideedest ja ühispanusest.Paar aastat tagasi otsustas üks Eesti firma saata klientidele oma käejäljed. Ostetigi pottide viisi värve ja tehti hulgaliselt käe jäljendeid. Kõigile uhkelt omaniku nimed juurde. Siis tuli kunstnik ja sättis kõik käed ühele kaardile, sisse sai temaatiline luuletus. Avatud kätest aga sümbol, mis jõulukaartidel vaheldub aastast aastasse.

Kliendid olid rõõmsad.

Siit moraal: Kaarte ei pea tingimata ostma, neid võib ka ise teha.

Teine firma jälle saatis oma klientidele jõuludepaiku koti hõrgult lõhnavaid siirupiga röstitud mandlid. Olde Hansa, kui toote autori poolt retsept ja soojad soovid juurde kirjutet. Kogu kontor lõhnas ja klientide silmis helkis gurmaanlik tänuhelk.

Siit moraal: ka söödav meene võib tekitada mõnusaid emotsioone pikaks ajaks.

Kolmas firma aga üllatas oma partnereid ja sõpru julgemalt. Läkitas neile "Tee ise jõulupõder"? komplektid, kus saajatel osad kokku tuli kleepida ja lõppeks ka ära värvida. Tulemuseks palju nakatavat nalja, mida veel kaua meenutada.

Siit moraal: kinke ei pea tingimata valmiskujul saatma, loomisrõõmu võib ka kliendile endale jätta.

Ideid isetegemiseks on aga teisigi.

Tanel Tomson
agentuurist Lowe Age pakub kollektiivset jõululaulu lindistamist, mille tulemi siis e-postiga klientidele võiks saata. See peaks ka kõige kriitilisema muusikasõbra südame soojaks tegema.

Vahvalt mõjuvad ka firmanimega piparkoogid, eriti siis, kui nad on ise küpsetatud! Kui veelgi kreatiivsemaks minna, siis miks mitte firma enda keedetud moos, kauni sildiga koduvein või mõdu.Kõik, mis tekitab sooja emotsiooni, räägib kliendile hoolimisest. Siin on aga käsitöö ja läbimõeldus omal kohal. Kui ise näputöös hätta jääte, võiksite kollektiiviga läbi astuda mõnest kunstikojast. Käsitsi maalitud nõu või ise tehtud vitraaz ületab mitmekordselt mõne kallima, ent anonüümse kataloogi kingituse.

Kingi asemel üritus

Kaardid ja kingid on omal kohal, kui jõuludest rääkida. Samas tuleks mõelda eesmärgipäraselt. Tähtis on klientidele rõõmu valmistada, neid üllatada, meelitada, tänada. Kui nii mõelda, siis kerkib kaartide, kinkide kõrvale teisigi vahvaid alternatiive. Proovi korraldada hinge paitav jõulukontsert või hobukaarikutega retk koos piduliku söömajaga mõnes Eesti mõisas. Vii oma kliendid ja partnerid Vabaõhu muuseumisse, et veeta ajaloohõnguline "väike jõul"? (soome keeles: pikkujoulu). Miks mitte kutsuda oma kliendid Spa-sse aastapingeid maha laadima või korraldada mõni muu meeliülendav teemaõhtu. Tutvuda iidse tee kultuuriga, korraldada töötuba jõuluehete või toitude valmistamiseks.

Jõul on kingitus ka endale

Kliendile suunatud askelduste kõrvalt ei tohiks ära unustada ka oma töötajaid. Iga kink, mis emotsioone pakub, on hea. Võib korraldada ühise söömaaja ning nautida hetki, mis koosolemisest tekivad. Miks mitte teha aga midagi sootuks romantilisemat - viia metsa loomade toidulauale söögipoolist, teha soovide täitumise rännak talvises metsas, tutvuda mõnu muu maa jõulukultuuriga vms.

Olgu tegemist lõbusama või nostalgilisema aktsiooniga, tähtis on, et ettevõtmine tuleks südamest.

Praktilised nõuanded

Vastab

Deivi Talve
, Printcenter AS-i müügijuht

1. Millisest suurusjärgust alates võib hakata mõtlema kliendikingist ehk kui palju peab olema raha?

Erinevatel ettevõtetel on erinevad võimalused. Samas, hinnaline pole mitte rahaliselt kallis kink, vaid see, millesse kinkija on pannud tükikese oma südamest.

2. Mida eelistada, kas e - kaarti või paberkaarti?

Viimastel aastatel võidavad üha enam ja enam populaarsust e-kaardid. Isiklikult olen siinkohal vanade traditsioonide austaja. Hoolimata paberkaartidega kaasnevatest kulutustest ja lisatööst usun, et antud valik õigustab ennast. E-kaardi mõju on kommertslik. Hoopis teine tunne on saata midagi oma, olgu see siis enda kujundatud, koostatud, või mis iganes kaardike. Eelmisel aastal palusin oma 4-aastasel tütrel kaardi joonistada. Joonistus näpus kõndisin trükifirmasse ning tulemus oli vägagi vahva! Tean, et klientidele ja koostööpartneritele saadetuna oli see ainuke omanäoline, originaalne, soojade soovidega lähetis.

3. Milliseid võimalusi on lisaks tavapärastele kataloogitoodetele, mida agentuurid ja firmakingituste ärid pakuvad?

Alternatiivina võib teha ise või pöörduda trükifirma poole. Agentuuride partnerina teame, mida kliendid tahavad ja loodavad. Ning meie tiim võimaldab soovid ellu viia. Valmistame ettevõtte kirjade ja logoga paberkotte, võime pakkuda kohvipakke, kusjuures kohvikarp on firma oma karp (logode, piltide, salmide, retseptidega). Sama pakkumine kehtib ka kommikarpide, pudelite, jõulukaartide ning kalendrite puhul.

4. Millal peaks jõuluaskeldustega alustama?

Alustama peaks kohe. Et kingiidee oleks hästi ja täpselt läbimõeldud ja meie tootmisel piisavalt aega teostamiseks, tuleks alustada läbirääkimisi niipea kui võimalik. Selge on see, et novembri lõpus ei ole tellijal ega meil enam küllaldaselt aega pühenduda kingiideele.

5. Missuguseid markantseid ideid olete ise välja pakkunud?

Piisavalt markantne on meie käesoleva aasta idee kingikottide kokkupanekul. Vaevalt leidub kahte erinevat firmat, kes sooviksid koostööpartnerile kauneid jõule täpselt ühesuguse veinipudeli kujundusega?!

6. Missugune on eestlaste kinkimise kultuur - kas peaks võtma arvesse firmat või isikut?

Kultuur on üldjoontes küllaltki heal tasemel. Inimesed teavad kingituste väärtust ja kingitustesse ei suhtuta enam kui altkäemaksu, vaid kui soojadesse soovidesse ja meelespidamisse.Arvesse peaks eelkõige võtma ikkagi seda, mida öelda ja edasi anda tahetakse. Õige kingitus peaks kõlbama viia nii naiste- kui ka meesterahvale, või koguni ka väiksemale seltskonnale.Kindlasti ei tohiks klientide kõrval unustada ka ettevõtte enda töötajaid. On väga soe tunne saada kaunid soovid taolise kingikotikese näol ettevõttejuhi käepigistusega.Palju ei ole vaja, et õigesti ja tulemuslikult motiveerida ka ettevõtte põhiväärtust - so personali.

Osale arutelus

  • Tiina Saar

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Toosikannu puhkekeskus Käru vallas Raplamaal

Raplamaal asuv Toosikannu puhkekeskus on ideaalne peokoht nii suurematele kui ka väiksematele seltskondadele. Aga mitte ainult – Toosikannus asub Eesti esimene ja ainus loomapark ning lisaks tähtpäevade tähistamisele on see suurepärane koht asjalikele koosolekutele ja konverentsidele.

Tallinna Õpetajate Maja – väärikas peo ja koolituskoht vanalinna südames

Tallinna Õpetajate Maja on raekoja platsi ääres asuv kolmest majast koosnev kompleks, kus on võimalik korraldada pidusid, konverentse, koolitusi, vastuvõtte, kontserte ja palju muud.

Küsitlus

Millal plaanid suvel puhata?

  • Juunis
    17%
    17%
  • Juulis
    83%
    83%
  • Augustis
    0%
    0%
  • Ei puhkagi suvel
    0%
    0%
  • Muu
    0%
    0%

Valdkonna tööpakkumised

Uudised

Teabevara

Sekretär.ee uudiskirjaga liitumine