Intervjuu Kodakondsus- ja Migratsiooniameti peadirektori abi Karina Makarovaga

Kodakondsus- ja Migratsiooniamet (KMA) on Eesti Siseministeeriumi valitsemisalas tegutsev valitsusasutus, mis täidab seadustest ja teistest õigusaktidest tulenevaid ülesandeid kodakondsuse ja migratsiooni valdkonnas. Oma tegevuses esindab KMA riiki. Kodulehekülje andmetel on KMA tegevusvaldkond Eesti elanikkonna määratlemise ja dokumenteerimise ning kodakondsuse, migratsiooni, illegaalse migratsiooni ennetamise ning tõkestamise ja pagulasseisundi tuvastamisega seotud küsimuste korraldamine. Näiteks Eesti passide ja ID-kaartide taotlemine käib just läbi Kodakondsus- ja Migratsiooniameti.

Karina Makarova on see "esimene visiitkaart", kes töötab KMA-s peadirektori abi kohusetäitjana. "Pärast kooli lõpetamist kandideerisin Kodakondsus- ja Migratsiooniameti üldosakonna vanemspetsialisti ametikohale. Läbisin konkursi ning osutusin valituks. Kuu möödudes pakuti mulle peadirektori abi ametikohta," räägib Karina intervjuus Sekretar.ee-le.

Esimene ametlik töökoht

2002. aastal lõpetas Karina Eesti Sisekaitseakadeemia haldusjuhtimise eriala. Enne seda õppis Pirita Majandusgümnaasiumis. Sisekaitseakadeemias tudeerides läbis Karina kolmekuulise praktika Põllumajandusministeeriumi personaliosakonnas ning sai esimese kogemuse riigiametis töötamisest.

Kodakondsus- ja Migratsiooniamet on Karina esimene ametlik töökoht. Peadirektori abi põhiline tööeesmärk on tema sõnul tagada võimalus peadirektori häireteta tööks.

"Minu peamiste tööülesannete hulka kuulub: a) peadirektori nõupidamiste ja kohtumiste protokollimine - protokollid on õigeaegselt ja õiguspäraselt koostatud; b) juhtkonna otsuste täitmise jälgimine - peadirektori ja juhtkonna otsused on täidetud vastavalt peadirektori poolt määratule; c) peadirektorile allkirjastamise jaoks esitatavate dokumentide läbivaatamine - et dokumendid on nõuetekohaselt vormistatud ning vajalikud kooskõlastused tagatud; d) telefonikõnedele vastamine; e) koostöös ameti struktuuriüksuste juhatajatega probleemide lahendamine - et üleskerkinud probleemid on õigeaegselt ja õiguspäraselt lahendatud või peadirektorile edastatud; f) koostöös avalike suhete osakonnaga traditsiooniliste ja ühekordsete ürituste korraldamine; g) muude vahetu ülemuse ülesannete/korralduste täitmine."


Mis on selle töö juures teie jaoks huvitavat ja erilist? Kas olete tundnud ka rutiini või puudub see täiesti?

"Mulle meeldib, et peadirektori abi töö on vaheldusrikas. Töö eeldab palju suhtlemist. Olles peadirektori abi, on võimalus näha ja osaleda organisatsiooni arenguprotsessides. Näiteks viimane huvipakkuv muudatus oli digitaalsele asjaajamisele üleminek, mille tulemusena lihtsustus infoliikumine ja avanes palju muid kasulikke võimalusi ameti asjaajamises. Kindlasti tuleb ette ka rutiinseid tööülesandeid, kuid suuremal määral on töö mitmekesine ja huvitav."


Töötate Eesti jaoks olulises organisatsioonis, kui tähtis on teile organisatsioon, mille heaks tööd teha?

"Organisatsioon tähendab minu jaoks seal töötavaid inimesi. Kuna KMA-s töötavad väga toredad inimesed, kellega koostöö sujub hästi, siis antud juhul on organisatsioon minu jaoks väga oluline."


Kas olete oma töö tõttu reisinud ka välisriikidesse?

"Kahjuks kogemus puudub."

Plaanides enda või ülemuse reisi välisriiki, mida soovitate tähele panna?

"Väga oluline välisreiside planeerimisel on ülemuse rahulolu nii sisulise kui ka formaalse poolega. Kindlasti on tähtis hotelli asukoht (võimalikult ürituse toimumiskoha lähedal), tarnspordiskeemi lihtsus (võimalusel otselennud), materjalide ettevalmistus, informatsioon ürituse toimumiskoha kohta (linnakaardid, transport jms)."


Töö planeerimine

Et olla hea juhiabi, on Karina sõnul esmatähtsad omadused usaldusväärsus, korrektsus, kohusetundlikkus ja töökus.

"Tähtis on ka iseseisvus ja otsustusvõime, suhtlemisoskus. Kindlasti olen töötatud aastate jooksul muutunud ning loodan, et ikka paremuse poole. Tööalase arengu jälgimisel on kasuks igal aastal toimuvad arenguvestlused vahetu juhiga. Siiski, töö- ja elukogemus ei ole veel väga suur ning arenguruumi on noorel inimesel kindlasti palju."

Kui Karinal on vaja ennast iseloomustada, siis ütleb ta, et ametnikuna on ta kiire, hea töövõimega ning kohusetundlik. "Olen koostöövalmis ja kohanemisvõimeline. Samuti olen võimeline iseseisvalt ülesandeid püstitama ja neid täitma. Omandan kiiresti uusi oskusi. Arendada võiks enesekehtestamisoskust - vahel harva võib siin segada väike keeleline barjäär."

Karina sõnul on KMA peadirektori abil õnnestunud tööpäev ikka siis, kui päeva jooksul saavad planeeritud ülesanded täidetud ning ülemus on rahul tulemustega.


Kas 100% teie päevadest õnnestuvad?

"Kahjuks mitte. Päeva jooksul kerkivad tihti mitmesugused plaanivälised ülesanded või tegevused, mis segavad põhitöö tegemist. Vahel tuleb võtta tööd koju kaasa."


Mida teha siis, kui sekretär või juhiabi tunneb, et tööd on liiga palju? Kuidas seda probleemi vältida?

"Küsimus on planeerimises. Kui tunned, et tööd on liiga palju, siis tuleb oma tegevust õigesti planeerida. Püüan alati mitte jätta homsesse päeva seda, mida on võimalik teha täna."

Karina hindab oma töös võimalust teha see võimalikult efektiivsemaks. Näiteks protokollimisel kasutab ta hea kvaliteediga diktofoni.

"Kaasas on ka paber ja pliiats, millega kirjutan osavõtjate jutu üles ning protokolli koostamisel ebaselgeks jäänud kohad kuulan diktofonist. Protokollimine on tegelikult läinud palju lihtsamaks, kuna olen juba kursis paljude arutatavate teemadega. Protokollimist lihtsustavad ka koosolekuks esitatavad materjalid, mis tavaliselt lisatakse protokolli juurde."

Rääkisite eelnevalt KMA-s digitaalsele asjaajamisele üleminekust - mida see tähendas?

"2005. aastal võeti meie ametis kasutusele uus dokumendihaldustarkvara, mis võimaldab täielikult üle minna digitaalsele asjaajamisele. Juba eelmisel aastal katsetati erinevate dokumendiliikide digitaalset allkirjastamist, samuti digitaalset menetlemist. Kuna ameti erinevad struktuuriüksused asuvad üle Eesti, siis ameti peadirektori käskkirjade digitaalne avalikustamine võimaldab regionaalüksuste teavitamist koheselt peale registreerimistoimingute teostamist. Dokumendid on digitaalselt kättesaadavad, pole tarvis paberkoopiate tegemist, alati on vajalikku infot võimalik oma tööarvutist leida. Senisest väiksem on teavitamisele minev ajakulu. Samuti väheneb paberikulu, millega seoses on hea mõelda, et vahest jääb kaudselt selle tulemusena nii mõnigi puu loodusesse alles. Digitaalne asjaajamine on siiski veel arenguetapis, iga päevaga omandatakse uusi kogemusi."


Puhkus

Tööst puhkab Karina põhiliselt kodus pere keskel.

"Pärast tööd ma tavaliselt puhkan kodus oma lähedastega. Õhtuti lihtsalt vaatan televiisorit või loen raamatut. Kaks korda nädalas käin trennis tantsustuudios. Nädalavahetustel olen oma sõbraga."

Kuna tavaliselt puhkate - kas suvel või talvel ning kui oluline on puhkus üldse?

"Põhipuhkuse võtan ikkagi suvel. Kuid nädalase puhkuse planeerin ka kevadel ja talvel jõulude ajal. Puhkamine on väga tähtis. Pidevas koormuses olev inimene põleb ruttu läbi. Öeldakse, et töö ja eraelu tuleb hoida lahus. Tunnistan üles, et alati see mul ei õnnestu, kuid ma õpin... Kindlasti teevad hobid meie elu huvitavamaks ja mitmekesisemaks. Tegeledes oma lemmikhobiga (tantsimine) unustan kõik muu!"


Rääkisite, et loete"¦ millised on lemmikraamatud?

"Lemmikraamatute hulka kuulub T. Dreiseri triloogia (Finantsist, Stoik ja Titaan) ja E.M.Remarque "Kolm sõpra". Viimaste loetud raamatute hulgast meeldis Goldratti raamat ?´Eesmärk?´."


Teie kolm soovi kuldkalakesele - kas sooviksite neid avaldada?

"Olen pigem realistlik ning usun, et olen võimeline ise oma soovide täitumiseni jõudma."


Kolleegi kommentaar

Piret Aro, Kodakondsus- ja Migratsiooniameti avalike suhete osakonna peaspetsialist juhataja ülesannetes:


Milline inimene on Karina töötajana ja isiksusena?

"Töötajana on Karina väga hoolikas, korrektne, püüdlik, abivalmis, koostööle orienteeritud ja enesetäiendusele väga avatud, vajalikel hetkedel ka nõudlik, nii enda kui teiste suhtes. Karina töös on isiksuseomadused pea sama tähtsad kui tööalased oskused. Inimesena on ta äärmiselt särav, rõõmsameelne ka keerukamatel aegadel, alati positiivselt meelestatud ja heatahtlik kõigi suhtes. Ta on väga hea suhtleja. Kõik see teeb temaga koos töötamise lihtsaks ja meeldivaks."


Mida soovite Karinale tulevikuks?

"Soovin jätkuvat entusiasmi, sära silmadesse, et tal oleks hea tunne igal hommikul tööle tulla ning et ta leiaks igas tööpäevas midagi positiivset. Samuti soovin Karinale õnne isiklikus elus."

Osale arutelus

  • Aive Antsov

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Toosikannu puhkekeskus Käru vallas Raplamaal

Raplamaal asuv Toosikannu puhkekeskus on ideaalne peokoht nii suurematele kui ka väiksematele seltskondadele. Aga mitte ainult – Toosikannus asub Eesti esimene ja ainus loomapark ning lisaks tähtpäevade tähistamisele on see suurepärane koht asjalikele koosolekutele ja konverentsidele.

Tallinna Õpetajate Maja – väärikas peo ja koolituskoht vanalinna südames

Tallinna Õpetajate Maja on raekoja platsi ääres asuv kolmest majast koosnev kompleks, kus on võimalik korraldada pidusid, konverentse, koolitusi, vastuvõtte, kontserte ja palju muud.

Küsitlus

Millal plaanid suvel puhata?

  • Juunis
    17%
    17%
  • Juulis
    83%
    83%
  • Augustis
    0%
    0%
  • Ei puhkagi suvel
    0%
    0%
  • Muu
    0%
    0%

Valdkonna tööpakkumised

Uudised

Teabevara

Sekretär.ee uudiskirjaga liitumine