Maitsekast kingitusest on rõõmu nii kingi saajale kui kinkijale endale

Reklaamtoodetest ja ärikingitustest on saanud viimaste aastate jooksul ärielu lahutamatu osa. Kellel meist poleks lauanurgal mõne firma nimega pastakat või kapiserval tuntud kohvibrändi tassi, logoga t-särkidest rääkimata.Pidevalt on kauplustes müügikampaaniad, kus toodete ostmisel antakse kaasa väike meene, ajakirjanduse tellijate vahel loositakse välja erinevaid kingitusi ja "100 kiiremat" saavad pesumasinaga kaasa 10 kilo pulbrit ja saunalina. Kingitusi on alati meeldiv saada ja veel parem kui tegemist on kingitusega, millel peale kena väljanägemise ka praktilist kasutust on.


Kinkimisel erinevad eesmärgid

Reklaamtooted on mõeldud enamjaolt nö lõpptarbijale. Tavaliselt on nende eesmärk läbimüügi suurendamine, uute klientide ligimeelitamine ning firma/brändi nime kinnistamine tarbijate teadvuses. Reklaamtoodete puhul on tegemist giveaway-toodetega - odavamas hinnakassis reklaammeenetega (kuna neid valmistatakse ja kingitakse suurtes kogustes), mis soovitavalt peaksid sobima erinevatele inimestele (noored-vanad, mehe-naised jne.). Neid jagatakse kõigile klientidele/ostjatele ja tihtilugu lausa niisama. Näiteks kõik uue telefonilepingu sõlmijad saavad kaelapaela või firma sünnipäevanädalal kontori külastajad rinnamärgi.

Teine liik on preemiameened, mis eeldavad mingi lisatingimuse täitmist ja õhutavad ostma rohkem - näiteks kolme paki grill-liha ostja saab kaasa grillvardad või sõlmides kodukindlustuse kolme aasta asemel viieks aastaks, saate kingituseks kohvikannu.

Ärikingitused on ettevõtte kingitused äripartneritele, oma töötajatele ja klientidele. Nende eesmärk on ärisuhete edendamine, kliendisuhete parandamine, töötajate motiveerimine ja ühtekuuluvuse rõhutamine, ettevõtte nime/logo/brändi reklaamimine või firmale olulisest sündmusest teavitamine . Äripartneritele tehakse erinevaid kingitusi - olenevalt partneri ja ärisuhte tähtsusest võib kingituseks olla logoga nokamüts või hoopis hinnaline käekell.

Firmasisesed kingitused võivad samamoodi jaguneda - kõigile töötajatele võib näiteks kinkida jõuludeks sooja salli, eriti tublidele aga ka mõnusa teki (loomulikult firma nimi kenasti peale tikitud). Samuti antakse töötajatele logodega rõivaesemeid, mis ühelt poolt praktilised, teisalt aga on firmale liikuvaks reklaamiks.


Trenditooteid tellitakse vähe

Ärikingitus peaks sobima kokku ettevõtte kuvandiga või siis olema neutraalne (tekstiil, kontoritarve). Samuti võiks pealetrükitav logo või lause omakorda kingitusega haakuda. Näiteks autoremonditöökoda jagab oma klientidele autode jääkraabitsaid, kus peal logo, kontaktandmed ja tekst "aitame hädas" - autoga hätta jäädes pöördud küll töökotta, aga talvehommikul klaasi kraapides saad abi ka kraabitsast - läbimõeldud, praktiline ja tore.

Enamikel firmadel on olemas üsna selge ettekujutus, mida nad soovivad ja reeglina on kingitus tavaline praktiline ese. Erandiks on kõikvõimalikud firma siseüritused ja suvepäevad, kus saab kinkida naljakaid asju ja teha humoorikaid (või kahemõttelisi) pealtrükke - siis jääb see nö "omade vahele". Hiljem laseb kingitus tagantjärgi veel pikalt seda toimunud üritust hea tujuga meenutada.

Umbes poole tehtavatest ärikingitustest moodustavad tavalised tekstiiltooted (t-särgid, jakid, nokamütsid, rätikud), kirjutusvahendid ja kruusid-klaasid. Järgnevad muud kontoritarbed, majapidamiskaubad, väikemeened, mängud, isiklikud esemed, tööriistad jm. Kuigi euroopa hulgifirmad pakuvad ka igasugu "trenditooteid" ja kummalisi vidinaid (näiteks arvutikuvarile kinnitatav tahavaatepeegel), ning eritellimusel saab lasta valmistada kõikvõimalikke asju, siis harva soovib klient ise midagi erilist. Samas on see ka arusaadav, et oma reklaamieelarvet tahetakse võimalikult otstarbekalt kasutada. Ja ega tegelikult tavaline t-särk ei pea tingimata igav olema - kui särgil on huvitav ja vaimukas sõnum, siis kindlasti kannab kingituse saaja seda heameelega sageli.

Ärikingituste pakkuja soov on, et tellija oma kaubaga rahule jääks, seega võiks tellija alati reklaamtoodete müüja nõuandeid kuulda võtta. Kui ikka öeldakse, et sellele õhukesele materjalile tikand ilus ei jää ja kiskuma hakkab, aga klient ilmtingimata just seda soovib, siis pole tal kahjuks peale iseenda kedagi süüdistada, kui ta lõpptulemusega rahul pole. Ja mõnel libedal metallpastakal ei taha trükk kohe kuidagi püsida - siis soovitakse teha kas graveering (mis on aga kallim kui trükk) või valida teistsuguse pastaka. Samuti oskab müüja nõu anda, kuidas suures kaubavalikus orienteeruda ja sobilik toode leida.

Jõuludele võiks mõelda juba septembris

üks suur viga, mida eesti firmad teevad on see, et toodete tellimine jäetakse viimasele hetkele. Kui näiteks põhjanaabrid soomlased mingeid reklaamtooteid tellivad, siis tavaliselt tehakse seda juba paar kuud varem ja pole mingit kiirustamist. Kõik on läbi mõeldud ja ka ajaliselt planeeritud.

Enamik eesti tellijaid aga tahab "midagi saada kohe" või siis "järgmisel nädalal". Kuna reklaamtoodete valik on tohutult lai ja ühtainust pastakatki on saada kümnes värvitoonis, siis pole mõeldav, et kõik variandid kohe laos olemas oleks. Tellitakse kaup, valmistatakse ette materjalid, trükitakse-tikitakse - kõigeks selleks kulub aega. Tavaliselt ongi reaalne toimetusaeg paar-kolm nädalat. Mõnel eritellimus-tootel lausa kuni paar kuud.

üksikud firmad teevad aasta algul oma plaanid ära ja panevad paika, millised tähtsamad sündmused tulemas on, mis tooteid neil aasta jooksul vaja on ja tellivad need ära. Muud nipet-näpet tellitakse jooksvalt lisa. Enamus aga tahab midagi kiiresti saada ja vahest ise ka täpselt ei tea, et mida just. Kui asjaga on tohutult kiire, siis võetakse ruttu seda, mis hetkel saadaval on ja vahel see ei pruugigi kliendile sobida.

Näiteks jõulukinkidele võiks juba septembris mõtlema hakata, sest detsembri alguses on juba raske sobivat toodet õigeaegselt valmis saada. Seega paneme kõigile südamele - palun mõelge aegsasti selgeks oma soovid ja tellige tooted varakult ära. Et poleks olukorda, kus tähtsad külalised ootavad ja reklaamijuht tormab viimasel hetkel higist märjana sisse ja toimetab kohale värskelt graveeritud lipsunõelad.

Õigesti valitud reklaamtoode teeb teie reklaamikampaaniast terviku, jätab firmast hea mulje, edendab ärisuhteid, innustab töötajaid, suurendab läbimüüki ja aitab kaasa lojaalsete klientide tekkimisele. Seega - mõelge alati hoolikalt läbi mida, millal ja mis eesmärgil soovite kinkida, kellele see mõeldud on ja kui suur on eelarve. Pidage nõu reklaamtoote müüjaga ja võtke ka tema arvamust kuulda.

Toredat kinkimist!

Allikas:

Marketing Services Eesti

Osale arutelus

  • Piret Tramm

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Krahv Mannteuffeli suvemõis (Kursi jahiloss)

Eestimaa keskel, käänuliste Pedja ja Kaave jõgede vahelisel alal on ellu ärganud üks vana ja majesteetlik hoone. See on krahv Mannteuffelile kuulunud suvemõisa peahoone aastast 1888, rahvasuus tuntud kui Kursi jahiloss. Seda maja võiks nimetada ka Eesti jahilosside krooniks, ajaloole on väärikas koht tuttav juba 130 aasta jooksul.

Strand SPA & konverentsihotell trumpab konkurendid üle rikkaliku kogemustepagasiga

Lääne-Eesti suurimal konverentsikeskusel on 25 aastat kogemusi ürituste korraldamises. See fakt saadab kindla sõnumi klientidele – võimekas ja usaldusväärne, professionaalne ja kvaliteetne. Just selline koostööpartner on Strand.

Küsitlus

Millal plaanid suvel puhata?

  • Juunis
    17%
    17%
  • Juulis
    83%
    83%
  • Augustis
    0%
    0%
  • Ei puhkagi suvel
    0%
    0%
  • Muu
    0%
    0%

Valdkonna tööpakkumised

Uudised

Teabevara

Sekretär.ee uudiskirjaga liitumine