Hooliv tagasiside andmine säilitab head töösuhted

Tagasiside on tööelu lahutamatu osa, haiget teeb see, kui me ei saa tagasisidet, seda nii positiivse kui ka negatiivse tagasiside puhul.

Kui töötaja ei saa positiivset tagasisidet, siis on ta löödud, et teda ei märgata, ta võib tunda, et teda ei väärtustata piisavalt ja koheldakse ebaõiglaselt.

Kui töötaja ei saa negatiivset tagasisidet, siis esimesel pilgul võib tunduda, et see on ju hea - ta ei kuule halbu uudiseid, tema enesehinnangut ei kahjustata jne. See olukord peaks ju sobima - kes meist tahaks märkusi kuulda. Kuid väljaütlemata negatiivne tagasiside on kahjulik kahel moel. Esiteks on negatiivset tagasisidet raske varjata. On võimalik jätta probleemid välja ütlemata, kuid see avaldub mingil viisil käitumises. Osa inimesi hakkab vältima neid inimesi, kellele nad peaksid negatiivset tagasisidet ütlema. Osa tekitab sellega endale suure pinge: iga kord, kui nad kohtuvad inimesega, kellele tööroll kohustab tagasisidet andma, nad väldivad tagasiside andmist ja samal ajal saavad iseenda peale selle pärast vihaseks. Igal juhul kahjustab väljaütlemata tagasiside suhteid. Samuti jääb töötaja ilma võimalusest tulemuslikum olla.

Siin on dilemma: väljaütlemata tagasiside kahjustab suhteid ja samas ka väljaöeldud tagasiside võib kahjustada suhteid. Lahendus on öelda tagasiside välja, kuid teha seda hoolival moel. See on see lihtne teoorias, kuid palju keerulisem praktikas. üks põhjuseid on selles, et paljud inimesed ei taju, kuidas nad teistele mõjuvad, ja arvavad, et on piisavalt hoolivad, kuid nende käitumises see ei avaldu. Teised jälle arvavad, et mis siin ikka ninnu-nännutada, vaid parem on öelda otse ja selgelt välja, mida asjast arvatakse. Hoolivat suhtumist ei tohi nimetada ninnu-nännutamiseks. Pigem on ninnu-nännutamine hämamine, millel pole tagasiside andmisega midagi pistmist.

Kui tahate, et teine pool tagasiside vastu võtab ilma, et läheks kaitsesse või hakkaks vastu ründama, siis ei tohi teda ka ise rünnata, isegi mitte oma peas.

Tagasiside eesmärk on saavutada tulevikus soovitud tulemused. Kui mõtled, et annad negatiivset tagasisidet, siis mõtled juba ise sellest tegevusest negatiivselt. Pigem lähene asjale positiivselt: sa arutled töötajaga, kuidas tema saaks oma tööd paremini teha. Alati tuleb olla lahenduse-, mitte probleemikeskne.

Tee selgeks enda antud tagasiside ajendid:

  • Et ta ennast süüdi tunneks
  • Et ta aru saaks, mis ta valesti tegi
  • Teada saada, miks ta niimoodi tegi
  • Et ta tunnistaks, et ta valesti tegi
  • Et ta lubaks enam mitte teha valesti
  • Et ta vabandaks
  • Et ta areneks ja saaks paremaid tulemusi
  • Et leida võimalusi, kuidas saaks paremini teha
  • Et aidata tal teisiti teha
  • Et saada teada, milliseid lahendusi ta ise näeb
  • Allikas:

    Äripäev

    Osale arutelus

    • Signe Vesso

    Raadio ettevõtlikule inimesele

    Hetkel eetris

    Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

    RSS

    Peopaik

    Krahv Mannteuffeli suvemõis (Kursi jahiloss)

    Eestimaa keskel, käänuliste Pedja ja Kaave jõgede vahelisel alal on ellu ärganud üks vana ja majesteetlik hoone. See on krahv Mannteuffelile kuulunud suvemõisa peahoone aastast 1888, rahvasuus tuntud kui Kursi jahiloss. Seda maja võiks nimetada ka Eesti jahilosside krooniks, ajaloole on väärikas koht tuttav juba 130 aasta jooksul.

    V nagu vesi ja vaba aeg

    V on veemõnude ja vaba aja veetmise element, mis märgib kõike võrratut ja vajalikku. Hotellist, spaast, restoranist, kohvikust ja konverentsikeskusest koosnev kompleks on koht, kus unustad kõik üleliigse ja pühendud vaevata kõigele, mis elus tegelikult oluline on. Hea tervis. Head inimesed. Hea tuju.

    Küsitlus

    Millal plaanid suvel puhata?

    • Juunis
      17%
      17%
    • Juulis
      83%
      83%
    • Augustis
      0%
      0%
    • Ei puhkagi suvel
      0%
      0%
    • Muu
      0%
      0%

    Valdkonna tööpakkumised

    Uudised

    Teabevara

    Sekretär.ee uudiskirjaga liitumine