Küllike Metsik hindab häid suhteid inimeste vahel

Kui paljud meist söandavad öelda - "Mul on parim töökoht!"?

Sokos Hotell Viru juhatuse assistent Küllike Metsik on oma ameti ja tööandjaga väga rahul. Sokos Hotell Viru eesmärgiks on pakkuda oma klientidele parimaid elamusi. Küllikese arvates pakutakse sedasama ka oma töötajatele. Vähemalt tema tunneb just niimoodi.

Armastab turismi ja hotellindust

Peale keskkooli tuli teha otsus edasiõppimise osas ja üsna juhuslikult valis Küllike hotelli ning restorani juhtimise eriala TTü majanduskoolis. Õpingute käigus tekkis sügavam huvi valdkonna vastu ja esimese tööpraktika sai Küllike Olümpia hotellis. "?Töötasin restoranis Elysee, hiljem pakuti mulle "room service"? ettekandja kohta ja pidasin aeg-ajalt edasi ka restorani teenindaja ametit. Sain päris korraliku kogemuse toitlustuse alal."? ühel hetkel tundus Küllikesele, et see amet hakkab end ammendama ja nii asus ta tööle hotelli vastuvõtu admistraatorina.

Turismi õpingud jäid Küllikesel kahjuks pooleli. Ta viis paberid hoopis Tallinna ülikooli rekreatsiooni korralduse erialale. "Sisuliselt tähendab see vaba aja korraldamist - sportlikult, kultuuriliselt, isegi meditsiiniliselt, kui rääkida näiteks taastusravist,"? selgitab Küllike. Nüüd on kool lõpetatud ja Küllike on diplomeeritud huvijuht, kellel on luba vaba aja korraldamisega tegeleda ka kogu Euroopas.

Küllike on enda sõnul terve oma teadliku täiskasvanu-elu käinud samal ajal tööl ja koolis. Peale Olümpia hotelli sai tema töökohaks Silja Line broneerimiskeskus. "?Silja andis palju kogemusi, näiteks kasvõi keeleliselt, meie põhiklientuur oli ju soomekeelne.

Samuti praktilisi teadmisi turismist Soomes ja Rootsis. Silja Line teenuste pakett niivõrd lai, et infohulk, mida valdama pidi, oli tohutu - laevadest, restoranidest sihtkohti puudutava teabeni välja."? Broneerimiskeskuses käib töö peamiselt telefonitsi, see on Küllikese arvates võrreldes letitaguse klienditeenindusega isegi raskem. "Silmast-silma on palju kergem ennast kliendile mõistetavaks teha, eriti kui pead rääkima keelt, mis ei ole sinu emakeel.


Uus väljakutse

2003 aasta suvel, kui koolilõpu diplom taskus, tegi Küllike ka Silja Line?´ga lõpparve. "Võtsin teadlikult terve kuu vabaks ja lihtsalt puhkasin. Seejärel sain ühe tuttava käest vihje, et seoses liitumisega Soome Sokos Hotelli ketiga, otsitakse parajasti Virusse uut juhatuse assistenti." Küllike otsustaski kandideerida. Esimesest intervjuust mäletab ta, et ei suutnud peaaegu sõnagi suust saada ja oli üsna kindel, et edasistesse voorudesse ta ei pääse. Ometi kutsuti ta veelkord vestlusele ja lõpuks osutuski just tema valituks.

Küllikese sõnul on nüüdseks saanud temast Sokos Hotell Viru patrioot ja hotellindus muutunud väga südamelähedaseks. "?Mul on siin huvitav. Mulle tundub, et mind kuulatakse ära, minu tegemistele elatakse kaasa, minust hoolitakse. Kindlasti on töötajaid, kes oma ametis niimoodi ei tunne, ka selles firmas, aga mina võin öelda küll, et minu ümber on toetav ja mõnus meeskond ja minu jaoks on see väga oluline."?


Esimesed kogemused

Esimesi päevi uues ametis võrdleb Küllike tundmatus kohas vette hüppamisega. "Eelmine assistent juhendas mind 4 päeva ja viiendal päeval olin üksi, teadmisega, et mul tuleb seoses remondiga kolida omaenda ja oma kahe juhi asjad koos bürootarvete laoga ajutistesse ruumidesse. Mäletan, et ma ei julenud veel õieti telefonigi vastu võtta ja pidin võtma juba vastutuse kolimise ja remondiga seonduvate probleemide eest."?

Küllike ütleb end loomult olevat inimese, kes tegelikult oleks vajanud pikemat sisseelamise aega, aga kuna valikut ei olnud, siis tuli hakkama saada. Ta tõdeb, et see aeg andis hea kogemuse - oskuse lennult asju haarata ja tugeva suhtlemiskooli. "Aitas suhtumine: mitte tunda hirmu, et ei saa hakkama, vaid loota, et saan hakkama!"?


Fakse saatma ja koopiad tegema ei pea

Küllike ütleb, et mingi arusaam oli tal assistendi tööst olemas. "?Telefoni vastuvõtmine, koopiate tegemine, fakside saatmine, kohvi keetmine - nii ma seda ette kujutasin."?

Tegelikult on aga olukord Viru Hotellis nõnda seatud, et nende asjadega saavad kõik inimesed ise ka hakkama, pigem on Küllikese tööülesanded sisulisemat laadi. Näiteks on üks tema kohustustest pakkuda IT alast abi ja koordineerida seda valdkonda. "?Alguses olin muidugi hirmul, ei ole ma ju mingi arvutispets. Nüüd aga olen sellega väga rahul, samal ajal õpin ju ise ka kogu aeg midagi juurde."? Lihtsamates asjades suudab Küllike probleemidele lahendusi leida, vajadusel kontakteerub väljapoolt maja partneriga, kes keerukamaid muresid lahendama tuleb.

Lepingute haldamine, korrashoid ja arhiveerimine on samuti Küllikese tööülesanded. "Ega ma ise lepinguid allkirjasta ja otsuseid tee, mina lihtsalt kontrollin, millal nad lõppevad, tuletan asjaosalistele meelde. Samas - veel mõnda aega tagasi tegelesin restorani valdkonda puudutavate kokkulepetega põhjalikumalt. Võtsin hinnapakkumisi, tegin võrdlusi, isegi degusteerimisi. Olen olnud palju erinevatesse projektidesse kaasatud - ei ole ainult nii, et mulle ulatatakse paber ja mina panen selle kausta."?

Lisaks on Küllike osaline ka siselehe valmimisel - teeb vahel mõne jutukese, tõlgib soomekeelseid materjale, kajastab hotellide vahelisi spordiüritusi, kujundab ürituste tarvis kutseid ja muid materjale, haldab ärikingituse ning bürootarvete ladu. Ka tõrkuvatele kontoritehnika seadmetele peab Küllike oskama elu taas sisse puhuda. Kui vaja suhtleb ta otse klientidega, aga seda ei tule just tihti ette, pigem on need tõesti erijuhud. "Viimati suhtlesin Leedu suursaadikuga, kes tahtis hotelli konverentsikeskuses üht üritust teha."?

Oma tööülesanded ütleb Küllike olevat nii erinevad ja vaheldusrikkad, et rutiini tema küll ei tunneta. Samas ei oska ta ka välja tuua kõige meeldivamat töökohustust. "Vaatan asja ikka tervikuna, aga kõige vahvam on ilmselt võimalus palju suhelda ja suures majas ringi liikuda. Ma tõesti tunnetan seda, et olen lüliks juhtkonna ja töötajate vahel."?


Sekretär ei tohi nina püsti ajada

Küllike usub, et arusaam heast sekretärist on ilmselt iga inimese peas erinev. Tema arvates iseloomustab head sekretäri sõbralik loomus, abivalmidus, kiire reageerimisvõime ja julgus vajadusel otsuseid vastu võtta. "Sekretär ei tohiks nina püsti ajada. Ta on küll oluline persoon firmas, aga siiski on tema roll olla teistele kõigile abiks. Ta võib küll oma arvamust avaldada, aga kedagi-midagi kritiseerida, seda ei tohiks teha."? Küllkese arvates peaks sekretär oskama olla lüli firma osakondade vahel, eristada erinevat laadi infot - millist teavet peaks jagama, milline on ehk konfidentsiaalne. Sellises olukorras, kus tema valduses on mingi info, mis küll tööandja jaoks oleks oluline teada, aga kahjustaks mõne töötaja huve, pole Küllike õnneks olema pidanud. Samas on ta kindel, et säärases situatsioonis oleks ta lojaalne ikkagi juhtkonnale.

Iseennast peab Küllike rahulikuks ja tasakaalukaks inimeseks. Perekonnanimi "metsik" teda küll ei iseloomusta. "Olen sündinud kahe tähtkuju - Lõvi ja Vähi vahepeal- seetõttu võin erinevates olukordades käituda erinevalt. Tööl olen küll vaoshoitud, aga eraelus võin olla ka päris emotsonaalne."?

Tähtsaks peab Küllike häid suhteid inimeste vahel. Vaenlasi ei tea ta endal olevat ja konflikte ta ei tekita. "Mind on üldse väga raske endast välja viia, aga samas kui keegi on mind solvanud, siis jääb see mulle kauaks meelde. Sõpru meist enam ei saaks."?


Tunnustus motiveerib

Küllike peab oluliseks, et tema pingutusi pannakse tähele. "Tunnustus ja tagasiside minu inimtüübi jaoks väga tähtsad. Õnneks ei ole meie firma nii suur, et hästi tehtud asju keegi tähele panna ei jõuaks."? Kõige olulisemaks peab Küllike enda puhul siiski seda, et tal on võimalus töötada valdkonnas, mis talle väga meeldib. "Olen tõesti õnnelik inimene, mingit tööstressi minul küll ei ole!"? Töötasu on Küllikese arvates ka tähtis, kuigi kui keegi peaks talle pakkuma kolm korda rohkem palka ja kolm korda igavamat tööd, siis ei nõustuks ta sellega mingil juhul. Aga kui inimene tunneb, et ta oma palgaga rahul ei ole ja väärib rohkemat, siis Küllike soovitab sellest ka oma juhiga rääkida, muidu muutub see mõte peas kõige tähtsamaks ja hakkab elu segama.


Korrektne välimus ja sõbralikud suhted

Küllikese sõnul peab sekretär oma välimust ja riietumisstiili kriitilise pilguga hindama. "Kui ma kõnniksin majas ringi tikk-kontsadega ja liibuvas pluusis, siis head muljet see ju ei jätaks."? Küllikesele endale meeldib pigem konservatiivne stiil, samas armastab ta kanda rõõmsavärvilisi riideid. Oma kostüümi järgmiseks päevaks paneb ta valmis juba eelmisel õhtul, suvaliselt hommikul kapist riideid haarama ei hakka.

Suhted nii firma töötajate kui juhtidega peaksid Küllikese arvates olema professionaalsed, aga samas avatud ja usaldusväärsed.


Vabal ajal kodus ja perega

Suure osa Küllikese töövälisest ajast võtab ära tema pisitütar, kes varsti saab pooleteise aastaseks. Kyllike naases tööle tagasi, kui tütar oli aasta ja 3 kuud vana. "See otsus, kaua ma lapsega kodus olen, tuli ära teha juba enne hoolduspuhkusele minekut.

Tööandja soovis, et tagasi tulemine toimuks võimalikult kiiresti, nii et juba eelnevalt oli mul kokkulepe oma emaga, kes minu tööl olles lapsega nüüd kodus on. Kuna elan emaga ühes majas, siis on ta minu tütrega lähedane juba sünnist saati. Mingit stressi ei paista pisikesel küll olevat - hommikul lehvitab kenasti mind tööle saates ja õhtul kilkab, kui koju jõuan."?

Parima lõõgastuse ütlebki Küllike olevat mõnusa-hubase kodusviibimise. Nädalavahetustel armastab ta kokata ja pühapäevad on kindlasti pannkoogilõhnalised. Kuna majas juures on ka aed, siis meeldib talle sealgi nokitseda, sügiseti lehti riisuda ja lilli talveks kinni katta.

Veel armastab Küllike teatris käia. "Nii kui sügis tuleb on meie pere piletikassade juures. Kuna Linnateatrisse on teadupärast raske pileteid saada, siis mu mehel on tekkinud selline hobi - ta võib tundide kaupa helistada ja lõpuks ongi piletid olemas.Vähemalt kaks korda kuus tuleb ikka teatrikülastust ette."?

Kuigi ülikooli ajal sai kõvasti trenni tehtud, kuulub ju rekreatsiooni eriala kehakultuuri teaduskonna alla, siis praegu ei ole Küllike regulaarset trenniskäimist jõudnud ette võtta. Uue elukorraldusega- koduse ja töise elu sobitamisega harjumine võtab aega.

Küllike usub, et ka kümne aasta pärast võib teda leida hotelliärist. "Arvan, et assistent ma siis enam ei ole, aga valdkond jääb ilmselt küll samaks, loodetavasti töötan siinsamas Sokos Hotell Virus - kus täpsemalt, seda näitab aeg."?

üldse jätab Küllike oma elus ruumi ka juhusele. "Ma ei kasuta selliseid põhjapanevaid loosungeid, et ma ei tee KUNAGI seda, või ma toimin ALATI nõnda... Minu motoks ongi - Never say never!"?

Osale arutelus

  • sekretar.ee

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

V nagu vesi ja vaba aeg

V on veemõnude ja vaba aja veetmise element, mis märgib kõike võrratut ja vajalikku. Hotellist, spaast, restoranist, kohvikust ja konverentsikeskusest koosnev kompleks on koht, kus unustad kõik üleliigse ja pühendud vaevata kõigele, mis elus tegelikult oluline on. Hea tervis. Head inimesed. Hea tuju.

Kuninglik Saku mõis – pealinnast vaid 11 km kaugusel

Tallinnast vaid 11 km kaugusel rohelusse mattunud Saku mõis sobib suurepäraselt nii koosolekute, seminaride, konverentside kui firmapidude korraldamiseks. Väärika ajalooga Saku mõisa peahoone pärineb 1820. aastast ning on oma rikkaliku-luksusliku dekoori ja laemaalingutega üks Eesti kaunimaid.

Küsitlus

Millal plaanid suvel puhata?

  • Juunis
    17%
    17%
  • Juulis
    83%
    83%
  • Augustis
    0%
    0%
  • Ei puhkagi suvel
    0%
    0%
  • Muu
    0%
    0%

Valdkonna tööpakkumised

Uudised

Teabevara

Sekretär.ee uudiskirjaga liitumine