Veebileht nõuab suurpuhastust iga mõne aasta järel

Firma kodulehega peab tegelema aastaringselt. Suuremad muudatused võiks veebilehel läbi viia iga paari aasta tagant.

Pärast suure veebiprojekti lõppemist ei saa öelda, et nüüd on leht valmis ja investeering tehtud, enam muretsema ei pea. Nii lihtsalt te ei pääse. Veebileht on vara ja nagu näiteks ka kinnisvara, vajab koduleht hoolitsemist ja investeeringuid.

Veebilehe olemus on lihtne, tegemist on konkreetselt infokanaliga. Sellest lähtudes on oma eesmärgi edukalt täitnud iga leht, kus on firma kontaktandmed. Kuid külastajate jaoks on väga oluline ka see, kuidas infokanal välja näeb ja kui kiiresti sealt vajaliku info kätte saab. See omakorda mõjutab külastajate arvamust firmast tervikuna.

Veebilehega kaasneb ka sisuhaldustarkvara

Sisu uuendamiseks on loodud spetsiaalseid sisuhaldustarkvarasid (CMS ehk inglise keeles Content Management System), mis peaksid selle ülesande lihtsaks tegema.

Inimene on väga pealiskaudne ja otsustab paljugi välimuse põhjal. Koledatelt veebilehtedelt lahkutakse kiiresti ega hakata seal pakutavasse infosse süvenemagi. Seda annab võrrelda kas või poe külastamisega. Vaieldamatult on meeldivam käia avaras hästivalgustatud toidupoes kui trügida haisust ja lärmist küllastunud turul.

Kõik lugejad on otsinud internetis mingi toote või teenuse kohta infot ning sealjuures kamminud läbi arvestatava hulga erinevaid lehekülgi. Eks olnud ju kergem otsida infot lehelt, mis ei karjunud oma välimusega näkku. Keskkond määrab palju ja igati korralik koduleht loob firmast usaldusväärse mulje.

Ostes veebilehe konkreetse tootena, saate sisuhaldustarkvara oma lehe ümberkorraldamiseks ja sisu värskendamiseks. Sellisel variandil võivad olla valusad miinused. Tarkvara annab väga suured võimalused lehe sisu ja vormi muutmiseks ja sealhulgas ka värvidega mängimiseks. Seega peavad sisu haldajal olema teadmised kujundamisest üldiselt ja kasuks tuleksid ka teadmised veebilehtede köögipoolelt. Oskamatu käes võib tulemuseks olla katastroof - lehe visuaalne külg rikutakse ära, sisuga pannakse puusse ja lõpptulemuseks on ikkagi üks kole leht.

Võrdluseks võib tuua auto ostmise. Ostes auto ilma juhita, eeldatakse ostjalt liikluseeskirjade tundmist. Vastasel juhul võib küll hakkama saada, kuid ega õnnetus lase end kaua oodata. Alternatiiv on osta auto koos juhiga, kellel on kõik vajalikud oskused olemas. See tähendab veebilehe valmistajale kindla kuutasu maksmist, mille sees on vajalik tugi kodulehega tegelemiseks.

Kui arvate, et see kuutasu on liiga suur ja sel pole mõtet, siis oodake järelduste tegemisega. Vaatleme seda võimalust lähemalt.

Esiteks jääb sisuhaldus kasutaja mureks nii või naa, aga sisuhalduse võimalused on tal minimaalsed. Seega on ühekordne summa sisuhalduse eest väiksem. Enam pole võimalik lehte nii lihtsalt ära rikkuda ja keerukamad asjad suudab spetsialist olemasolevate vahenditega lahendada. Jäävad ära keerukad spetsiaalselt kliendile loodud sisuhalduse võimalused, see tähendab kokkuvõttes väiksemat kulutust sisuhaldusele. Alati saab puudu olevad võimalused vajadusel hiljem juurde tellida.

Lisaks tuleb arvestada ka sellega, et kujundus vananeb moraalselt aasta-paariga. Odavam on tellida sama tootja käest uus kujundus kui tellida uuesti kogu lahendus. Kokkuvõttes võib olla kindel, et veeb on nii sisult kui ka välimuselt korrektne, väheneb vaev lehe haldamiseks ning lisaks saab kodulehele tulevikus uue ilme palju soodsamalt.

Lihtsale kodulehele sobib valmislahendus

Lihtsama veebilehe võib tehniliselt jaotada kaheks - kujundus ja sisuhaldus. Nende kahe vahele jääb kokku monteerimise raske töö ja neid ümbritseb projektijuhtimise vastutusrikas tegevus.

Kõigepealt valmistab kodulehe disainer kujunduse kavandi. Kui see kliendile sobib, lõigatakse kujundus süsteemi jaoks lahti ning liidetakse sinna sisuhaldus. Kogu seda protsessi jälgib ja vahendab projektijuht, kes koos kliendiga saab sisse viia viimase hetke parandusi.

Selline tootmisviis on omane firmadele, kes valmistavad disaini vastavalt kliendi soovile ja müüvad (enamasti enda poolt välja arendatud) sisuhaldust. Piltlikult öeldes ehitatakse maja alates vundamendist kliendile tehtud projekti alusel. Ajakulu on sel juhul paratamatu, arvestada tuleks kuudega.

Teine grupp tootjaid müüb valmislahendusi ehk siis maja, mis on juba valmis ehitatud, ja kohandab selle võimaluste piires kliendile sobivaks. Aega kulub suhteliselt vähe ja juba nädalaga on võtmed kliendil käes.

Kumba lahendust eelistada, sõltub veebilehe eesmärgist. Lihtsa, n-ö visiitkaardilehe puhul, kus eesmärgiks on lehe olemasolu ning viisakas välimus, kõlbab vabalt valmislahendus. Kuid tellija peaks siiski olema veendunud, et ta saab selle, mida tal on lehe eesmärgi täitmiseks vaja, sealhulgas vajaliku toe veebilehe valmistajalt.

Parim variant on algusest lõpuni täpselt firma mõõtudele vastava veebi tegemine. See on nagu eluski, rätsepa käest tellitud ülikonna saab kallimalt küll, aga kui hästi see istub"¦ Igal juhul tasub eelistada kogemustega veebimeistreid. Teraselt tuleb uurida nende tehtud tööde nimekirja, see näitab enamasti ära, kas tegu on kvaliteetset teenust pakkuva firmaga. Teine aspekt on firma jätkusuutlikkus. Selle kohta ei saa keegi garantiid anda. Ilus plaan tulevikus sama ettevõtte käest uus koduleht tellida võib minna untsu, kui veebifirma läheb vahepeal pankrotti.

Veebist ei tee head veebi mitte ainult kodulehe hea välimus ja kerge loetavus. Veebileht võib piirduda ka tagasihoidliku info vahetamisega nagu tooted, teenused, info ettevõttest jms.

Teine variant on luua lehele midagi huvitavat, mis toob külastaja kodulehele uuesti tagasi. Näiteks toimivad magnetina foorumid, kus käib avatud arutelu firma toodete kohta ja küsimustele vastavad ka firma töötajad. See loob firmast mulje kui avatud ja kliendisõbralikust organisatsioonist. Samuti on head magnetid asjalikud artiklid oma ala spetsialistidelt, värsked uudised, efektiivne tööriist on ka uudiskirja saamise võimalus.

Kui firmal on oma klientidele pakkuda iga päev uut infot, tasub mõelda, kuidas seda infot klientidele edastada ja vajadusel ka veebilehte vastavalt täiendada. See tasub end kuhjaga ära.

Tasub meeles pidada, et juba paari aastaga hakkab vananenud veebileht firma kahjuks töötama.

Arco Vara lähtus uut veebi luues lihtsusest

Vastab Arco Vara turundus- ja kommunikatsioonijuht

Kadri Lindpere.

Millest lähtusite lehe disainimisel?

Meie uue kodulehe disainimisel oli peamine eesmärk lihtsus - Arco Vara baasvärvitoonid, kergus, selgus ning suhteliselt vähe dünaamikat (flash"™i kasutamist jms). Meie eelmine koduleht oli küllalt kirju ning erinevad lisad nagu bännerid ja dünaamika menüüdes olid muutnud selle kohati ka raskesti jälgitavaks. Ka vilkuvate bännerite sektori ärakaotamise eesmärgiks oli muuta leht kliendi jaoks lihtsamaks ning info kergemini leitavaks. Uuel lehel on loodud vaid üks keskne bännerikoht, kus märgitakse üles antud hetke peamine uudis või oluline info.Kuna tegutseme kõikjal Eestis, oli ühe ülesandena määratud ka meie esinduste kerge leitavus, mistõttu on läbivalt kogu veebikeskkonnas Eesti kaart koos meie kontorite asukohtadega.Oluline oli ka menüüriba ja vastavate alamvalikute eristuvus muust tekstiosast, mille lahendasime meile omase tumepunase tooniga.

Miks oli teil vaja investeerida oma kodulehe uuendamisse?

Uue lehe loomise vajadus tekkis eelkõige seoses firma arenguga. Veebis esitatava info maht suurenes, kuid selle paiknemine kodulehel oli lehe esialgset struktuuri arvesse võttes ehk veidi ebaloogiline. Ka visuaalne värskus annab omakorda väärtuse, kasvatades huvi tutvuda lehel pakutavaga ning see värskus käib kaasas areneva ettevõtte põhimõtetega. Usun, et tänases infoühiskonnas tasub selline investeering end iga paari aasta tagant kindlasti ära.

Mis on Arco Vara kodulehe eesmärk?

üldiselt on lehe eesmärk tervikliku pildi loomine Arco Vara, kinnisvaraturu pakkumiste ning turuinfo kohta. Kolme sektorisse - eraklient, äriklient ja investor - jaotatud infovaliku eesmärgiks on eelkõige pakkuda igale sihtgrupile võimalikult lihtsasti leitavat ning põhjalikku infot. Väga tähtsaks peame ka asjaolu, et kõik Arco Vara töötajad on esindatud fotodega, kuna meie äris on usaldusväärsus ning personaalsus võtmeküsimused.

Kuna infot on kodulehel palju, tahtsime seda esitada võimalikult struktureeritult viisil, et klient leiaks enamikule oma küsimustele või kinnisvarahuvile laiemalt vastuse juba meie veebist. Väga oluline on ka nii üldkontaktide kui ka kõigi töötajate otseste kontaktandmete kättesaadavus. Seega püüdsime lehe maksimaalselt informatiivseks teha, et olla kliendile sel moel lähedal.

Sõnaseletus

CMS ehk sisuhaldussüsteem on tarkvara, mis haldab dokumente veebilehtede tarvis. Võimaldab dokumentide ja kõigi nendega seotud elementide salvestamist, säilitamist ja väljaotsimist. Sisuhaldussüsteemid pakuvad harilikult võimalusi mitte ainult sisu eksportimiseks veebi, vaid ka salvestamiseks CD-ROMile või printimiseks.

Osale arutelus

  • Allar Viik

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Tallinna Õpetajate Maja – väärikas peo ja koolituskoht vanalinna südames

Tallinna Õpetajate Maja on raekoja platsi ääres asuv kolmest majast koosnev kompleks, kus on võimalik korraldada pidusid, konverentse, koolitusi, vastuvõtte, kontserte ja palju muud.

Järveveere puhkekeskus ootab külastajaid nii suvel kui talvel

Maalilisel Võrtsjärve kaldal Valma külas asuv Järveveere puhkekeskus on suurepärane paik suveürituste, seminaride, pulmade ja talvepäevade korraldamiseks.

Küsitlus

Millal plaanid suvel puhata?

  • Juunis
    17%
    17%
  • Juulis
    83%
    83%
  • Augustis
    0%
    0%
  • Ei puhkagi suvel
    0%
    0%
  • Muu
    0%
    0%

Valdkonna tööpakkumised

Uudised

Teabevara

Sekretär.ee uudiskirjaga liitumine