Personaliotsinguteenust tasub kasutada siis, kui rahaline kokkuhoid pole esmane

Personaliotsinguteenuse kasutamine on õigustatud siis, kui ettevõttes pole personalispetsialisti ja raha kokkuhoidmine ei ole eesmärk omaette.

Kalevi värbamisspetsialisti

Liina Eriti
sõnul olenevad kulud avaliku töökonkursi puhul mitmetest asjaoludest: millistes meediakanalites, millises mahus ja millise perioodi jooksul kuulutatakse. Kõige optimaalsem värbamisviis oleneb vakantsest ametikohast ja siin on raske anda ühest vastust, märkis Erit.

Hea tulemuse saamiseks läheb värbamisprotsessile Eriti sõnul kolm nädalat kuni poolteist kuud. Rahalise poole pealt 1500-30 000 krooni.

On ka tasuta infokanaleid, kuid need ei ole nii efektiivsed. Kõige kulukam on personalifirmade abi kasutamine, mida me siiani ei ole praktiseerinud, ütles Erit.

Microlinki personalijuhi

Reet Kopti
sõnul kasutavad nemad paralleelselt ka personaliotsinguteenust. "Kui on vaja minna teatud kitsasse tööjõusegmenti sisse, siis ei leia alati inimesi, kellele teha otsepakkumisi," põhjendas Kopti.

Samas ei jäta Kopti töötaja otsingut ainult personaliotsingu firma teostada, vaid otsib ka ise paralleelselt. "Personalifirma on lisatugi," märkis Kopti.

Kui varem ei suhtunud personaliotsingufirmad oma töö dubleerimisse positiivselt, siis nüüd on olukord selles osas muutunud. Põhjus on selles, et nad ei suuda kliendile töötaja leidmist garanteerida, rääkis Kopti.

Personalivalikut teostava Right Headi personalikonsultandi

Anu Kingi
sõnul pole mõtet väikeettevõttel, kus töötab kuni 30 inimest, personalitöötajat palgata ega värbamisele aega raisata. Teistpidi tasub jälle väga suurtel ettevõtetel personaliteenust sisse osta, kuna seal ei pruugi personalijuht jõuda kõigega tegelda, rääkis Kink.

Kingi sõnul tuleb enne personaliotsinguteenuse tellimist endale selgeks teha, miks seda ise ei tehta ja miks eelistatakse teenust osta.

"Personaliotsing õnnestub vaid siis, kui personaliotsinguga tegeleva firma konsultant on külastanud ettevõtet ja saanud ülevaate ettevõtte ärist, inimestest ning pildi firmakultuurist," kinnitas Kink. "Konsultant peab saama väga selge ülevaate ettevõttest ning kindlasti vestlema vähemalt kahe inimesega, kes on seotud uue töötajaga."

Kingi väitel tuleb personaliotsinguteenuse kasutamine odavam, kui ise värbamisega tegelda, Liina Erit seda seisukohta ei jaganud ja pidas enda otsingut odavamaks. Kopti sõnul on teenus oma hinda väärt raskete otsingute puhul. "Ka see aeg maksab, kui töötajat pole," ütles Kopti. "Firmale on kulu ka saamata jäänud tulu."

Töötaja värbamisega kaasneb märgatav ajakulu

personaliotsingu protsess

* 1. Töökuulutuse koostamine 3 tundi * 2. 2 korda 1/4 kuulutuse avaldamine ajalehes * 3. Laekunud CVdega tutvumine 3-4 tundi * 4. Küsimuste ettevalmistus ja telefoniintervjuu 4 tundi * 5. Intervjuud kuni kümne inimesega 6 tundi * 6. Uus vestlus 2-3 parima kandidaadiga 4 tundi

* 7. Kandidaatide põhjendatud äraütlemised ca 2 tundi

Kokku kulub töötaja leidmiseks ca 25-30 tundi tööd.Ajakulule lisandub töökuulutuse avaldamise kulu, näiteks kaks korda 1/4 kuulutuse avaldamine Eesti Ekspressis ca15 000-20 000 krooni.


Millal valida personali-otsingu teenus?

* otsustavad aspektid uut inimest on hädasti vaja, aga kust ja kuidas seda spetsialisti otsida, täpne ettekujutus puudub; * ei ole plaanis palgata tööle spetsiaalselt värbamisega tegelevat personalispetsialisti ning olemasolevate töötajate töömaht on suur ning värbamise hetkel kannataksid põhitööga seotud tulemused; * firma personali küsimustega tegeleval töötajal on uue töötaja otsimise hetkel käsil muud olulised firmasisesed projektid; * soovitakse kasutada erapooletut konsultanti; * otsitakse väga spetsiifiliste oskustega töötajat.


Millal värvata ise töötajat?

* otsustavad aspektid teie firmas töötab inimene, kes on palgatud tegelema töötajate värbamisega; * teil on juba välja töötatud sobilikud otsingukanalid; * teil on oma väljakujunenud värbamisprogramm; * senised uute töötajate värbamisega seotud kogemused ja tulemused on olnud väga head; * uue töötaja otsimine ei häiri põhitööd; * kui ei ole leidnud sobivat konsultanti personaliotsingu firmast.

Allikas: Anu Kink

Osale arutelus

  • Merike Lees

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Pidupäev ajaloolises Roseni Tornis

Eksklusiivsed peoruumid - Roseni Torni väga hea asukoht südalinna tuiksoonel, kaasaegne esitlustehnika ning suurepärane ajalooline interjöör loovad mõnusa keskkonna erinevateks sündmusteks.

Korralda oma koolitus või konverents tulirelvamuuseumis ja lasketiirus

Taktikalise laskmise keskus suudab teile korraldada unustamatu firmaürituse. Meie konverentsiruum asub tulirelvamuuseumis, kus saab tutvuda tulirelvade ajalooga, viia läbi koolitusi või konverentse.

Küsitlus

Kuidas Sinu firmas suvepäevi peetakse?

  • Kahepäevased suvepäevad linnast eemal
    28%
    28%
  • Ühepäevased suvepäevad linnast eemal
    17%
    17%
  • Meeskonnaüritus töökoha lähedal
    10%
    10%
  • Suvepäevi ei peeta
    45%
    45%

Valdkonna tööpakkumised

ÄRIPÄEV AS otsib ASSISTENTI

Äripäev AS

28. september 2018

Teabevara