Kalevi värbamisspetsialisti
Liina Eriti
Hea tulemuse saamiseks läheb värbamisprotsessile Eriti sõnul kolm nädalat kuni poolteist kuud. Rahalise poole pealt 1500-30 000 krooni.
On ka tasuta infokanaleid, kuid need ei ole nii efektiivsed. Kõige kulukam on personalifirmade abi kasutamine, mida me siiani ei ole praktiseerinud, ütles Erit.
Microlinki personalijuhi
Reet Kopti
Samas ei jäta Kopti töötaja otsingut ainult personaliotsingu firma teostada, vaid otsib ka ise paralleelselt. "Personalifirma on lisatugi," märkis Kopti.
Kui varem ei suhtunud personaliotsingufirmad oma töö dubleerimisse positiivselt, siis nüüd on olukord selles osas muutunud. Põhjus on selles, et nad ei suuda kliendile töötaja leidmist garanteerida, rääkis Kopti.
Personalivalikut teostava Right Headi personalikonsultandi
Anu Kingi
Kingi sõnul tuleb enne personaliotsinguteenuse tellimist endale selgeks teha, miks seda ise ei tehta ja miks eelistatakse teenust osta.
"Personaliotsing õnnestub vaid siis, kui personaliotsinguga tegeleva firma konsultant on külastanud ettevõtet ja saanud ülevaate ettevõtte ärist, inimestest ning pildi firmakultuurist," kinnitas Kink. "Konsultant peab saama väga selge ülevaate ettevõttest ning kindlasti vestlema vähemalt kahe inimesega, kes on seotud uue töötajaga."
Kingi väitel tuleb personaliotsinguteenuse kasutamine odavam, kui ise värbamisega tegelda, Liina Erit seda seisukohta ei jaganud ja pidas enda otsingut odavamaks. Kopti sõnul on teenus oma hinda väärt raskete otsingute puhul. "Ka see aeg maksab, kui töötajat pole," ütles Kopti. "Firmale on kulu ka saamata jäänud tulu."
Töötaja värbamisega kaasneb märgatav ajakulu
personaliotsingu protsess
* 1. Töökuulutuse koostamine 3 tundi * 2. 2 korda 1/4 kuulutuse avaldamine ajalehes * 3. Laekunud CVdega tutvumine 3-4 tundi * 4. Küsimuste ettevalmistus ja telefoniintervjuu 4 tundi * 5. Intervjuud kuni kümne inimesega 6 tundi * 6. Uus vestlus 2-3 parima kandidaadiga 4 tundi
* 7. Kandidaatide põhjendatud äraütlemised ca 2 tundi
Kokku kulub töötaja leidmiseks ca 25-30 tundi tööd.Ajakulule lisandub töökuulutuse avaldamise kulu, näiteks kaks korda 1/4 kuulutuse avaldamine Eesti Ekspressis ca15 000-20 000 krooni.
Millal valida personali-otsingu teenus?
* otsustavad aspektid uut inimest on hädasti vaja, aga kust ja kuidas seda spetsialisti otsida, täpne ettekujutus puudub; * ei ole plaanis palgata tööle spetsiaalselt värbamisega tegelevat personalispetsialisti ning olemasolevate töötajate töömaht on suur ning värbamise hetkel kannataksid põhitööga seotud tulemused; * firma personali küsimustega tegeleval töötajal on uue töötaja otsimise hetkel käsil muud olulised firmasisesed projektid; * soovitakse kasutada erapooletut konsultanti; * otsitakse väga spetsiifiliste oskustega töötajat.
Millal värvata ise töötajat?
* otsustavad aspektid teie firmas töötab inimene, kes on palgatud tegelema töötajate värbamisega; * teil on juba välja töötatud sobilikud otsingukanalid; * teil on oma väljakujunenud värbamisprogramm; * senised uute töötajate värbamisega seotud kogemused ja tulemused on olnud väga head; * uue töötaja otsimine ei häiri põhitööd; * kui ei ole leidnud sobivat konsultanti personaliotsingu firmast.
Allikas: Anu Kink