Reklaamkingitus toetagu ettevõtte imagot

Sageli osutub ettevõtte imagot toetava reklaamkingituse väljavalimine raskeks ülesandeks, kuna erinevate kingitusi pakkuvate firmade tootevalik kattub.

ATP Koolitus Oü juhataja Inno Joonas rõhutas, et vahet tuleb teha reklaamkingil ja firmakingil. Reklaamkink on mõjutusvahend müügiks, firmakink aga parim viis tänada tähtpäevadel või ärikohtumistel oma kliente ja partnereid ning meenutada, et olete alati nende jaoks olemas.

Reklaamkingi valimisel tuleb alustada kingi eesmärgist. Pastapliiatsid, võtmehoidjad jms on odavad ja levinud kingid, millega Joonase sõnul korporatiivklienti enam ei püüa. "Kink olgu selline, mida tahaksite, et teilegi kingitaks! Olge originaalne ja loov, pakkuge kingisaajale üllatuslikku momenti," soovitas ta ja suunas, et kindlasti ei tohi kingi valimisel tähelepanuta jätta kvaliteeti. "Kohvikruusilt mahahõõrdunud logo või kell, mis pärast kahepäevast töötamist katki läheb, on rumalus ja ei jäta kinkijast head muljet," sõnas Joonas.

Alati tuleb mõelda, kellele kingitus peab sobima (mehele, naisele, ülemusele, alluvale) ning et see ei oleks liialt intiimse iseloomuga. Joonase arvates on toredad esemed, mis pakuvad nuputamisainet, tekitavad emotsioone ja meeleolu. Eelistada võiks koostööd kohalike kunstnike ja käsitöömeistritega. "Eesti keraamiku tehtud kohvikruus või taldrik on alati unikaalne, väärtust lisab ka autorlus," lausus Joonas.

Kinkston Kingiagentuuri juhataja Martin Lepa ütles, et reklaamkingituse väljanägemine ja kvaliteet väljendavad kinkija suhtumist nii kingisaajasse kui kinkija enda imagosse. Tendents on, et kingivalijad omavad ettekujutust sellest, mida saada tahetakse ja esemele logo planeerimisel otsitakse abi stiiliraamatust. Juhtub aga sedagi, et kinke tellitakse suvaliselt ja ei osata leida toodet, mis toetaks firma mainet. "Reklaamese peab harmoneeruma ettevõtte valdkonna ja väärtushinnangutega, kandma endas sõnumit, mida ettevõte soovib edastada," juhendas Lepa.

Televõrgu ASi projektijuht Malle Suve ütles, et nemad eelistavad praktilisi meeneid, kingitud on näiteks mälupulki. Jõulude ajal aga üllatati kliente põhjapõdranahkadega. Kingifirmade pakutud viiest-kuuest tootest osutub Suve sõnul sobivaks keskmiselt üks. "Minu arvates on see väga hea tulemus, sest seni on meie firmakingituste sihtgrupp olnud maskuliinne ning meestele meelepäraste kingituste valimine on võrdlemisi keeruline," lausus ta.

Suve mainis, et on ka juhtumeid, kui tellitud kingitused ei ole kvaliteetsed, näiteks kruusid, millele telliti sinised logod, tulid hoopis musta värvi logodega.

Lepa rõhutas, et kuna ebakvaliteetne logo kahjustab kaubamärgi imagot, tuleb jälgida brändi värvikoodi ja tootele logo kandmise kvaliteetsust. "Reklaamtoote värvi valides võiks lähtuda ettevõtte brändi lubatud taustavärvidest. Mida ühtlasem ja selgem on ettevõtte üldine stiil, seda paremini see meelde jääb," kinnitas Lepa.

Unikaalseid kingitusi napib

Olga Rõhlitskaja

AS EMT turundusassistent-projektijuht

Soovitan kingituste valikul pidada nõu võimalikult paljude inimestega, kuna arusaam heast reklaamkingitusest on väga subjektiivne. Läbirääkimine küll aeglustab protsessi, kuid aitab leida parima hinna ja kvaliteedi suhtega lahendust.

Alati tasub abi küsida ka kingipakkujailt, kuna sealsed spetsialistid on hästi kursis reklaamkingituste turul toimuvaga.

Meie peamine koostööpartner reklaamkingituste osas on Roi. Pühade (näiteks jõulude) ajal oleme siiski kasutanud ka teisi pakkujaid, et leida omapärasemaid asju. Kinkinud oleme näiteks Eesti käsitöömeistrite tehtud nahkkindaid ning villaseid sokke.

Siiski tuleb tunnistada, et erinevate firmade kataloogides olevad tooted korduvad sageli. Raske on leida midagi unikaalset või eksklusiivset, mida saaksime pakkuda ainult EMT klientidele.

Allikas:

Äripäev

Osale arutelus

  • Triin Raestik

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Peppersack – tee ajalooliste maitsenaudinguteni

Tallinna vanalinna südames, ajaloolise Raekoja ligidal asuv restoran Peppersack pakub meeldejäävaid maitseelamusi. Lisaks saab nautida mõõgavõitlejate igaõhtust efektset etendust.

Korralda oma koolitus või konverents tulirelvamuuseumis ja lasketiirus

Taktikalise laskmise keskus suudab teile korraldada unustamatu firmaürituse. Meie konverentsiruum asub tulirelvamuuseumis, kus saab tutvuda tulirelvade ajalooga, viia läbi koolitusi või konverentse.

Küsitlus

Kuidas Sinu firmas suvepäevi peetakse?

  • Kahepäevased suvepäevad linnast eemal
    28%
    28%
  • Ühepäevased suvepäevad linnast eemal
    17%
    17%
  • Meeskonnaüritus töökoha lähedal
    10%
    10%
  • Suvepäevi ei peeta
    45%
    45%

Valdkonna tööpakkumised

ÄRIPÄEV AS otsib ASSISTENTI

Äripäev AS

28. september 2018

Teabevara