Mõjuta inimest tema enda keeles

üks suurimaid vigu, mida paljud inimesed teiste veenmisel teevad, on järgmine: nad üritavad inimest mõjutada tööriistadega, mis toimiksid hästi nende endi peal. See tähendab, et nad satuvad tihti vaimustusse teatud nähtustest, mis pole vestluspartnerile olulised ning vastupidi.

Võtmeks inimeste edukal mõjutamisel on oskus "rääkida nende endi keeles" ja asjadest, mis on neile olulised. Allpool on toodud vaid mõned näited paljudest erinevatest strateegiatest.

Kas inimese fookus on suurel pildil või detailidel

Inimesed keskenduvad kas üksikasjadele või tervikule. Näiteks on teatud inimeste jaoks oluline eeskätt suur pilt, osade jaoks aga nüansid. Mõistagi tasub seda arvestada nendega vestlemisel. Heaks küsimuseks selle tuvastamisel on: "Kas soovid suurt pilti, või detaile?". Vahel võib säärase lähenemise kasutamine kokku hoida suure hulga aega :).

Kuidas inimene veendub?

Teatavasti omavad erinevad inimesed veendumisel ühte kolmest peamisest strateegiast: nägemise, kuulmise või tegutsemisega seotut. Enamik müügiinimesi üritavad klienti tihti veenda oma strateegia kohaselt. Mõistagi saab inimese veendumise strateegiast aru, kui kuulata tema juttu ja tabada sõnade valik selles. Kui tahad aga seda veelgi kiiremini

määrata, soovitan küsida firma juhilt näiteks: "Millal sa tead, et su IT juht (müügijuht, töötaja) on oma tööga hästi hakkama saanud?". Vastus peegeldab reeglina inimese veendumuse strateegiat (kuulmine, nägemine, koos tegemine jne). Säärasel teel tehtud tähelepanekutest võib olla päris palju abi oma ideede müümisel.

Kas inimene liigub millegi suunas või millestki eemale?

Nagu teame, paneb inimesi liikuma soov vältida valu või soov saada midagi head. Paljud inimesed eksivad, arvates, et kõigi peamine strateegia on liikumine probleemidest ja ohtudest eemale. Enamikul on, kuid arvestatav osa inimestest on mõjutatud rohkem võimalustest liikuda millegi uue ja ahvatleva suunas. Tihti jätab neile näiteks müügiinimese pidev keskendumine probleemide tagajärgedele ähvardamise mulje ning pole üldsegi nii efektiivne kui müügiinimene ise arvab. Inimestega, kelle strateegia on seotud millegi poole liikumisega, tasub hoida vestlust enamiku ajast positiivsel poolel. Antud strateegia tuvastamiseks piisab samuti sellest, kui inimese sõnade valikut veidigi jälgida.

ülaltoodud tööriistad on lihtsad. Valdavalt kõik saavad nendest asjadest aru. Valdav enamik tunnistab, et tahab neid teadlikult kasutada. Suurem osa lubavad kasutada ja vähemus kasutab reaalselt mõningatel juhtudel. üksikud kasutavad pidevalt ja usun, et neil on tänu sellele palju lihtsam.

Osale arutelus

  • Villu Parvet

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Kuninglik Saku mõis – pealinnast vaid 11 km kaugusel

Tallinnast vaid 11 km kaugusel rohelusse mattunud Saku mõis sobib suurepäraselt nii koosolekute, seminaride, konverentside kui firmapidude korraldamiseks. Väärika ajalooga Saku mõisa peahoone pärineb 1820. aastast ning on oma rikkaliku-luksusliku dekoori ja laemaalingutega üks Eesti kaunimaid.

Kopra talu – peopaik Mulgimaa ürgses looduses

Turismistaluna hakkas Kopra talu tegutsema 2000. aasta sügisel. Praeguseks on sellest kujunenud populaarne seminaride, konverentside, suvepäevade ja peoürituste pidamise paik. Kopra talu asub Viljandist 22 kilomeetri kaugusel Tuhalaane külas ning on ümbritsetud ürgmetsadest, soodest ja järvedest.

Küsitlus

Millal plaanid suvel puhata?

  • Juunis
    17%
    17%
  • Juulis
    83%
    83%
  • Augustis
    0%
    0%
  • Ei puhkagi suvel
    0%
    0%
  • Muu
    0%
    0%

Valdkonna tööpakkumised

Uudised

Teabevara

Sekretär.ee uudiskirjaga liitumine