Meediaseire aitab püsida konkurentsis

Meediaseire aitab jälgida enda ja konkurentide kuvandit ja reklaamikulusid ning võimaldab vajadusel konkurentide sammudele reageerida.

Rimi suhtekorraldusjuhi Mare Bakkeri sõnul tellib Rimi meediamonitooringut, sest see annab võimaluse jälgida ajakirjanduse hoiakuid, mis võivad tugevasti mõjutada ettevõtte kuvandit avalikkuse silmis.

"Vastavalt meediaseirele on võimalik vajadusel reageerida. Ka on see hea infoallikas konkurentide tegevusest. Meediaanalüüsi tehakse kord kuus ning seda valmistavad Rimile ette meediamonitooringu koostamisele keskendunud partnerid," lausus Bakker.

Kerttu-Kaisa Kiviselg meediaagentuurist Mediapool ütles, et põhjalik meediamonitooring võiks jälgida kolme valdkonda: reklaamikulutusi, reklaamide loovlahendusi ja meedia muud sisu. Kõigi kolme pidev seire aitab jälgida üldisi arvamuste suundumusi ja võrrelda iseenda ning konkurentide kuvandeid meedias.

Kiviselg kinnitas, et kuna inimesed omavad isiklikku kogemust suhteliselt vähestest toodetest või kaubamärkidest, siis loob pildi meedia, mõjutades võimalike tarbijate arvamusi. "Reklaamsõnumite arv on kõrge ja inimeste valikuvõimalused suured. Seetõttu on oluline jälgida, kes on meedias arvamusliidrid ning mida, kus ja millal nad ütlevad," märkis Kiviselg.

Ta tõi näite, et kui reklaami kõrval väidab arvamusliider, et reklaamitav toode ei ole oma hinda väärt, siis selle reklaami mõju kahaneb tunduvalt.

Trendmarki kommunikatsioonianalüütik Olga Peresild lausus, et meedia on omamoodi sõjatanner, kus tarbija pärast võistlevad erinevad brändid. "Järelikult kehtib meedia kohta väide, et igale edukale lahingule (reklaamikampaaniale) eelneb vaenlaste (konkurentide) positsiooni ja käitumise põhjalik analüüs," nentis ta.

üks võimalik viis saada ülevaade konkurentidest ja turust üldisemalt on reklaamikulutuste monitooring ja konkurentide reklaamitegevuse analüüs. See aitab mõista konkurentide meediastrateegiat ja -taktikat ning õppida tundma nende käekirja ja osata pöörata konkurentide vead ja miks mitte ka edu enda kasuks.

Reklaamikulutuste analüüs on Peresilla arvates hea alus täpsustamaks oma kampaania eesmärke ja ülesehitust. Näiteks kui lähteülesanne on müüa teatud arv kõnekaarte, kuid analüüsist selgub, et konkurendid käituvad massimeedias agressiivselt juba pikemat aega, oleks õige võtta kampaania alameesmärgiks vastuhakk konkurentidele kindlustamaks oma positsiooni.

Reklaamituru analüüsile tuginedes on Peresilla sõnul võimalik hinnata ka pakkumiste konkurentsieelist ning kasutatava kommunikatsioonikeele atraktiivsust ja läbilöögi potentsiaali võrreldes konkurentidega.

Peresild tõi näite, et analüüsist võib välja tulla, et üks konkurent rõhutab kommunikatsioonis head kvaliteeti ja teine hinnadumpingu sõnumit. "Taoline info aitab kindlasti paremini määrata enda pakkumise tugevaid ja nõrku külgi ning jõuda otsusteni pakkumise positsioneeringu osas," rääkis ta.

Lisaks on konkurentide reklaamikulutuste ja -tegevuse monitooring Peresilla veendumusel sõltumatu osa tagasiside andmisest kampaania kohta ja aitab tekitada hinnangusüsteemi otsustamaks, kas tegemist on madala, paraja või liialt suure eelarvega.

Peresild märkis, et põhjalik meediaanalüüs on kasulik abivahend eelkõige lõpptarbijale orienteeritud suurettevõtetele. Eriti neile, kelle konkurendid kasutavad massimeediat aktiivselt oma toodete-teenuste edendamisel (näiteks mobiilside, koduhügieen, ravimid, autod, finantsteenused jms). "Massimeedia on ja jääb kõige võimsamaks kanaliks toote-teenuse tuntuse loomisel ning brändi väärtustemaailma kujundamisel. Seetõttu on ettevõtete huvides olla hästi informeeritud konkurentsiolukorrast massimeedias," andis Peresild nõu.

Meediaanalüüs võimaldab parandada strateegiat

Sigrid Karu-Holloway

Elioni kommunikatsioonijuht

Elion on otsustanud meediaanalüüsi tegemise kasuks, sest see aitab meil panna kokku tervikpilti, et uurida millised tegurid mõjutasid meie kampaaniate käiku ja millega võiksime ning peaksime arvestama tulevaste kampaaniate planeerimisel.

Tellime kaht erinevat meediaanalüüsi: reklaamikampaaniate analüüsi, mida meile koostab Trendmark ning meediamonitooringut, mille koostamisel on abiks Observer.

Tagasivaade meediakasutusele pärast iga poolaastat annab võimaluse korrigeerida strateegiat vastavalt olukorrale.

Observer annab oma portaalis meile reaalajas ülevaate telekommunikatsiooni- ning IT-valdkonna uudistest ja artiklitest massimeedias ning Elioni ja teiste teenusepakkujate kajastamisest.

Samuti teeb Observer kord kuus meediaanalüüsi enim Elioni ja teiste teenusepakkujate kajastusulatusest ja soositavusest (tonaalsusest) massimeedias, samuti enim kajastatud teemadest, kõneisikutest ja muust olulisest.

Meediaseirega alustades tegime kampaaniate analüüsi kord kvartalis. Praegu vaatleme kogu poolaasta kampaaniad korraga.

Poolaasta on piisavalt pikk periood, et teha järeldusi selle kohta, kui hästi või halvasti kasutame meediat kui reklaamikanalit võrreldes konkurentidega. Samuti annab tagasivaade pärast iga poolaastat võimaluse aasta lõpuni korrigeerida kasutuselolevat meediastrateegiat vastavalt olukorrale.

Kindlasti soovitan meediamonitooringu tegemist kaaluda neil ettevõtetel, kelle konkurendid kasutavad meediat väga aktiivselt potentsiaalse tarbija püüdmiseks.

Meediaseire aitab analüüsida enda ja konkurentide kulusid ja tegevust

Reklaamikulutuste jälgimine

  • aitab otsustada, millisesse meediatüüpi on mõistlik oma raha paigutada, milline eelarve võimaldab hõlmata reklaamikäibest olulist osa, sest: võimaldab näha konkurentide meediaeelarvete suurusjärke
  • annab ülevaate konkurentide kanalivalikust
  • esituskordade arvust
  • kampaaniate ajastusest
  • Konkurentide loovlahenduste analüüs

  • aitab leida oma tootele või kaubamärgile sobiva nii, sest annab ülevaate konkurentide: müügiargumentidest
  • sihtgrupivalikust
  • taotletavast kuvandist
  • Meedia muu sisu jälgimine

    • võimaldab kursis olla hoiakutega, mis valitsevad seoses ühe või teise kaubamärgi, toote või firmaga ja võimaldab vajadusel olukorrale kiiresti reageerida, sest saab: vaadelda laiemalt ühe või teise valdkonnaga seotud sõnumeid
    • võrrelda end konkurentidega
    • analüüsida vaid oma kaubamärki ja tema kuvandit.
    Allikas: Kerttu-Kaisa Kiviselg, Mediapool

    Allikas:

    Äripäev

    Osale arutelus

    • Triin Raestik

    Raadio ettevõtlikule inimesele

    Hetkel eetris

    Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

    RSS

    Peopaik

    Aasta suurejooneliseim sündmus Radisson Blu Sky Hotelis!

    Jõulupidu, kui üks ettevõtte olulisemaid sündmusi, on oodatud nii töötajate kui ka koostööpartnerite poolt. Radisson Blu Sky Hotel pakub peohõngulist atmosfääri ning erakordset elamust, mida elevusega oodatakse ja soojusega meenutatakse. Meie eesmärgiks on täita teie soovid ja ergutada maitsemeeli hõrgutistega, milles traditsioonid kohtuvad mitmekesise tänapäevaga.

    Pidupäev ajaloolises Roseni Tornis

    Eksklusiivsed peoruumid - Roseni Torni väga hea asukoht südalinna tuiksoonel, kaasaegne esitlustehnika ning suurepärane ajalooline interjöör loovad mõnusa keskkonna erinevateks sündmusteks.

    Küsitlus

    Kuidas Sinu firmas suvepäevi peetakse?

    • Kahepäevased suvepäevad linnast eemal
      28%
      28%
    • Ühepäevased suvepäevad linnast eemal
      17%
      17%
    • Meeskonnaüritus töökoha lähedal
      10%
      10%
    • Suvepäevi ei peeta
      45%
      45%

    Valdkonna tööpakkumised

    Teabevara