Lugeja kirjutab: Appi - vene keel!

Kuidas hakkama saada vene keelt kõnelevate klientidega, kui klienditeenindajaks on noor ja värskelt kooli lõpetanud ning peaaegu puuduliku vene keele oskusega inimene?Värskelt kooli lõpetanud sekretär on leidnud omale sobiva töökoha. Tal puudub igasugune vene keele oskus. Ometi peab ta hakkama saama firmas, mida külastavad tihti ka vene rahvusest kliendid.

Päris hirmutav, või mis? Noorele inimesele kindlasti, sest siis on see hetk, mil mõeldakse tagasi põhikoolile, kus sai vene keele õppimise asemel tagapingis nalja visatud. Mina elan Eestimaal ja milleks mulle see vene keel.... Siis oli aeg, kui ei saadud aru vene keele olulisusest.

Mis siis sellises olukorras teha? Näib lihtne - eks võtame õpiku kätte ja hakkame tuupima. Ei nii ei saa. Alustada tuleks sellest, et teha selgeks just oma valdkonnas vajaminev sõnavara ja seda vaikselt rakendama hakata ning küll edaspidi sujub lihtsamalt.


Vene keeles suhtlemise kolm võtit:
1. Julge eksida, naerata 2. Tee märkmeid 3. Võta appi kolleegid.

Esiteks peab inimene julge olema.

Tavaliselt on nii, et kui puutud kokku vene rahvusest kliendiga, siis on pea kui "puhtaks pühitud" ja ei tule sealt suust ei A-d ega O-d. Kõige enam kardetakse eksida ja venelastele enda kulul nalja pakkuda. Tegelikkuses on ju nii, et vastupidises situatsioonis, kus venelane püüab rääkida eesti keelt, siis me ei naera tema vigade või keelekasutuse üle. Meid see hoopis rõõmustab, sest meil on selle võrra jälle lihtsam. Miks peaks siis venelasega teisiti olema? Kui üritad aru saada temast ja vastupidi, siis on kõik hästi, tuleb varuda ainult kannatust.

Teiseks võtmeks on see, et võta appi kolleegid.

Kui satub rahulolematu klient ja Sa tunnetad, et ta muutub veel rahutumaks kuuldes, et Sinu vene keel ei ole hiilgav, siis on targem kõige lähemal olev kolleeg appi kutsuda. Keegi ju ikka vene keelt räägib! Enne peaks aga kindlasti naeratades vabandama. Pea seejuures meeles, et Sa ei tohi eemale minna, vaid Sinu ülesanne on nende vestlust pealt kuulata ja püüda aru saada. Jälgida tuleb ka kehakeelt, sest see annab lisaks palju informatsiooni.

Kolmandaks- tee märkmeid sõnadest, mis sul kindlasti tulevikus vaja võib minna või millega juba kokku puutunud oled.

See aitab järgmisele vestlusele kaasa, sest paljud fraasid korduvad. Kui tekib uus situatsioon, pane kohe kirja sõnad, mille tähendust Sa vene keeles ei teadnud. Sa ei pea neid sõnu ja lauseid pähe tuupima. Koolis kogetu juba näitab, et pähe tuubitu ka ruttu ununeb. Piisab, kui uued väljendid ja sõnad igal hommikul silmade ette asetad või häälega läbi loed. Lõpuks aju lihtsalt omandab need sõnad.

Hea on selleks kasutada näiteks Post-it märkmepabereid, kuhu on lihtne kirjutada uus sõna ja see arvuti külge kleepida. Päeva jooksul jõuavad silmad päris mitu korda sedelilt üle lipsata.

Kindlasti aitab ka see, kui vestluse alguses vabandada, et Sinu vene keel ei ole just eriti hiilgav, aga Su eesmärk on üritada kliendist aru saada, tema soove ja vajadusi mõista. Enamus klientidest on tavaliselt siiski mõistvad ja püüavad ehk Sulle mõne uue sõnagi õpetada:)

Osale arutelus

  • Elika Torn

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Küsitlus

Millal plaanid suvel puhata?

  • Juunis
    17%
    17%
  • Juulis
    83%
    83%
  • Augustis
    0%
    0%
  • Ei puhkagi suvel
    0%
    0%
  • Muu
    0%
    0%

Valdkonna tööpakkumised

Ebeta otsib BÜROOJUHTI

M-Partner HR OÜ

24. juuni 2017

EVR Cargo otsib JUHIABI

EVR Cargo AS

28. juuni 2017

Uudised

Käsi­raamatud

Sekretär.ee uudiskirjaga liitumine