Kas mina sobiksin müügisekretäriks?

Tööjõupuudus ja kiire palkade tõus - need on kaks märksõna, mis iseloomustavad tänast tööturgu. Samamoodi ka see, et valik on töötajal. Inimestel on senisest enam valikuvõimalusi otsimaks ning leidmaks töö, mis meelepärane.

üheks valdkonnaks, kus häid potentsiaaliga spetsialiste otsitakse praegu tikutulega, on müük. See on ka valdkond, kus palgad on viimase aasta jooksul kasvanud kordades, netopalgad alates 20 000 ei ole headele müügiinimestele ammu enam unistuseks.

Tundub ahvatlev? Töö kerge - käid ning suhtled erinevate inimestega?

Kes vähegi müügiga kokku puutunud on, teavad, et müügitöö on tegelikult raske ning vähe on tõeliselt häid müügitöötajaid, kes tööd hingega teevad ja kellele see ka loomu poolest sobib.

Vaadakem, missugune on Eesti inimeste ettekujutus ideaalsest müügitöötajast. Hinnakem, kas Sinus on vastavad omadused, et olla müügivaldkonnas edukas, kas vastad nn müügitöötaja stereotüübile.

28.09.-06.10. viis CV-Online oma veebilehel läbi küsitluse, selgitamaks välja, missugune on inimeste ettekujutus ideaalsest müügitöötajast.Selle ajaga vastas küsitlusele üle 4000 inimese ning vastustest joonistusid väga selgelt välja teatud eeldused, oskused, millele müügiinimesed peaksid vastama.

Haridus üldiselt selle ameti puhul olulist rolli ei mängi. Pea kolmandik vastajatest leidsid küll, et keskharidus võiks ikka olla, kuid üldharidusest (kesk-või kõrgharidus) märgatavalt olulisemaks peeti erinevate müügikoolituste läbimist.

üle poolte vastajatest leidsid, et pikast töökogemusest olulisemad on isikuomadused, teotahe ja motiveeritud. ühtviisi edukad võivad olla nii töökogemuse kui -kogemuseta töötajad (ca 30%).

Isikuomadused on need, mis paljuski määravad müügiinimese edukuse. Pea 2/3 vastajatest hindasid, et selle ametikoha puhul on kõige olulisem avatus, aktiivsus ning hea inimestetundmine. Neid inimesi oli minimaalselt (ca 2%), kes leidsid isikuomadused ei mängi mingit rolli.

Kuigi on kujunenud arusaam, et ilusatel inimestel on kergem edukas olla, vastas tervelt 70%, et müügiinimese puhul piisab korrektsusest ning stiilipuhtusest. Vaid 4% jagasid arusaama, et välimus on edu aluseks.

Inimese kui indiviidi puhul peeti oluliseks mitmekülgsust, nn isiksuslikku avarust, samuti head huumorisoont. Ja loomulikult suhtlemisoskust - müügiinimene peab olema väga avatud suhtleja. Ning tundma on tooteid läbi ja lõhki, detailideni.

Vastakaid arvamusi tekitas küsimus, kas müügiinimene peab olema oma tegevuses sihikindel, nn sisenema aknast, kui uksest välja visatakse. Seal jagunesid arvamused enam-vähem pooleks - ca 55% vastajatest leidsid, et sihikindlus on oluline, ülejäänud jälle vastupidi. See näitab, et edukad võivad olla mõlemat sorti inimesed, igalühel tuleb vaid leida endale ning klientidele sobivaim tegutsemismudel.

Kuid kaksitimõistmist ei olnud selles, kas müüginimene peab olema hea meeskonnatöötaja - muidugi, see on äärmiselt oluline.

Kas aga sellistele eeldustele, omadustele vastab ka Eesti parim müügitöötaja, selgub juba peagi. Juba kuuendat aastat järjest viib CV-Online koos Vain@Partnerite ning teiste ettevõtetega läbi Müügiguru võistluse.

Oodatud on nii individuaalvõistlejad kui meeskonnad. Kõik need, kes oma töös vähem või rohkem müügiga kokku puutuvad ning oma oskusi proovile soovivad panna. Seekord hinnatakse müügitehnikate kõrval ka suhtlemisoskust ja müügiinimese isiksuslikku arengut tervikuna. Kõigest täpsemalt saab juba reklaamidest ning internetist,

www.cv.ee/forum/guru.php.

Osale arutelus

  • Helen Hinno

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Sekretäri sotsiaalmeedias

RSS

Peopaik

Viljandi Pärimusmuusika Ait

Viljandi Pärimusmuusika Ait on mõnus koht, kuhu tulla kontserdile, loengusse, seminarile, konverentsile, tähtpäevi pidama ning vaadet ja õhkkonda nautima. Asume Viljandi südames, Viljandi Lossimägedes ja 360-kraadine postkaardivaade on hinna sees.

Peppersack – tee ajalooliste maitsenaudinguteni

Tallinna vanalinna südames, ajaloolise Raekoja ligidal asuv restoran Peppersack pakub meeldejäävaid maitseelamusi. Lisaks saab nautida mõõgavõitlejate igaõhtust efektset etendust.

Küsitlus

Kuidas Sinu firmas suvepäevi peetakse?

  • Kahepäevased suvepäevad linnast eemal
    28%
    28%
  • Ühepäevased suvepäevad linnast eemal
    17%
    17%
  • Meeskonnaüritus töökoha lähedal
    10%
    10%
  • Suvepäevi ei peeta
    45%
    45%

Valdkonna tööpakkumised

Uudised

Teabevara